Deurbelcamera filmt vuurwerkexplosies in Midwolda

Ze mogen van mij alles schade verhalen op de eigenaar van de shells en doe er ook maar een leuke straf bij.

"lanceerinstallie voor vuurwerk"... Rek 5"ers, me dunkt. Schijnen al eventjes aan t schieten zijn geweest.

Nou schiet je als amateur natuurlijk sws geen shells, maar zeker niet in zo een woonstraat.... Ultimate fail voorbeeld, mazzel dat er geen slachtoffers zijn gevallen.

Legaal consumentenvuurwerk verbieden, dan krijg je minder van dit illegale spul en bijkomende capriolen (not)!

Om wat voor vuurwerk het precies ging, is nog niet duidelijk. De politie trof tijdens de jaarwisseling een stellage aan waarmee zwaar illegaal vuurwerk kan worden afgeschoten, een soort katapult. Mogelijk zijn meerdere stukken vuurwerk tegelijk afgegaan.
3cf85185-627a-30dc-be61-081ecc79c3e4.jpg

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1109...sies-midwolda-hier-hadden-doden-kunnen-vallen

"lanceerinstallie voor vuurwerk"... Rek 5"ers, me dunkt. Schijnen al eventjes aan t schieten zijn geweest.

Nou schiet je als amateur natuurlijk sws geen shells, maar zeker niet in zo een woonstraat.... Ultimate fail voorbeeld, mazzel dat er geen slachtoffers zijn gevallen.

Legaal consumentenvuurwerk verbieden, dan krijg je minder van dit illegale spul en bijkomende capriolen (not)!
Lijkt niet echt op shells die afgaan om eerlijk te zijn, misschien een 2 inch blok wat uit elkaar geklapt is oid?
Jij komt uit die regio toch? Kun je laten weten wat het uiteindelijk was?

In het begin van het filmpje zie je wat rook opstijgen dus er is daar al iets in de fik gevlogen. 2 mensen rennen weg. Er lijkt eerst wat stijglading af te gaan van een shell, althans zo klinkt het, en dan volgen explosies met sier.
Bij de vierde seconde zie je de camera even schudden dus daar zat de hardste klap. Het is in ieder geval duidelijk 1 moment dat er veel kracht is - daarna gaan gewoon allemaal losse shells af, dus volgens mij is het een massaexplosie. Als dat klopt dan is op dat moment de meeste schade ontstaan, en dan waren het waarschijnlijk ook niet alleen siershells. Volgens mij massaexploderen die niet zomaar.

In het begin van het filmpje zie je wat rook opstijgen dus er is daar al iets in de fik gevlogen. 2 mensen rennen weg. Er lijkt eerst wat stijglading af te gaan van een shell, althans zo klinkt het, en dan volgen explosies met sier.
Bij de vierde seconde zie je de camera even schudden dus daar zat de hardste klap. Het is in ieder geval duidelijk 1 moment dat er veel kracht is - daarna gaan gewoon allemaal losse shells af, dus volgens mij is het een massaexplosie. Als dat klopt dan is op dat moment de meeste schade ontstaan, en dan waren het waarschijnlijk ook niet alleen siershells. Volgens mij massaexploderen die niet zomaar.

Je zou zomaar gelijk kunnen hebben.
Ik vermoed dat deze mensen een doos shells en eventueel wat potten etc in een doos of dozen op straat hadden staan. Vermoedelijk bij het schieten een vonk(vonken) bij het vuurwerk is gekomen.
De lift gaat af en ontbrand de overige lonten.
Je ziet duidelijk een boeket gevolgd door massa boeketten in combinatie met salutes of ander flash poeder gerelateerde producten.
Het is een wonder dat er geen gewonden gevallen zijn.
Poh zou je straat maar zijn!

Je zou zomaar gelijk kunnen hebben.
Ik vermoed dat deze mensen een doos shells en eventueel wat potten etc in een doos of dozen op straat hadden staan. Vermoedelijk bij het schieten een vonk(vonken) bij het vuurwerk is gekomen.
De lift gaat af en ontbrand de overige lonten.
Je ziet duidelijk een boeket gevolgd door massa boeketten in combinatie met salutes of ander flash poeder gerelateerde producten.
Het is een wonder dat er geen gewonden gevallen zijn.
Poh zou je straat maar zijn!
Zou natuurlijk ook kunnen dat er wat salute shells tussen zaten maar ook siershells kunnen met genoeg bij elkaar een flinke klap geven.
Nieuwjaarsdag hoorde ik dat bij mijn ouders naast ook zo'n rekje stond, salvo's met meerdere shells.
Wordt ik dus echt nie blij van.

Haha wat een spektakel stuk zeg....

Als Koert om zich heen kijkt, ziet hij een ravage. Een deur is uit de sponning gezogen door de drukgolf, scooters zijn omgevallen, auto-onderdelen staan in brand. ‘En ik kom nog steeds van alles tegen. Er is een raam gesprongen, er zijn scheuren in huis en volgens de buurvrouw is het dak van het huis omhoog gekomen. Ik heb nog niet kunnen kijken hoe groot die schade is. Er lag ook brandend spul onder de auto’s dus die moet ik ook laten nakijken.’

Back
Bovenaan