'Denk na over eigen risico voor gebruikers illegaal vuurwerk'

Brainiac

VWC lid
Er moet nagedacht worden over een apart eigen risico als het om de vergoeding van ziektekosten voor mensen die gewond raken bij het gebruik van illegaal vuurwerk. Hofland opperde dat idee vandaag in het programma Achter de schermen op Radio Oost.

Hofland constateert net als veel andere collega-burgemeesters dat elk jaar veel mensen gewond raken door het gebruik van illegaal vuurwerk. Hij stelt dat de politiek niet in staat is om het probleem te beteugelen.

Tussen de zestig en zeventig procent van het knalvuurwerk komt uit Duitsland, zegt Hofland. Een mogelijke oplossing voor het probleem is daarom volgens hem strengere Europese regelgeving. Daarnaast stelt hij voor om een extra eigen risico voor gebruikers van illegaal vuurwerk in te stellen. "Deze mensen doen het zichzelf aan."

Bron: RTV-Oost

Tjonge jonge wat een bullshit dan kunnen ze overal wel een eigen risico voor instellen voor dingen die niet mogen.

ik ben voor het verhogen van eigen risico van wintersporters. Kosten klauwen met geld en leveren verder niets op. Ik ga ook maar eens een voorstel indienen.
greetzz

Zulk soort vuurwerk is niet voor niets ingedeeld in een andere gevarenklasse die alleen afgestoken mag worden door experts. Mocht het daarbij fout gaan dan is dat natuurlijk verschrikkelijk, maar wel je eigen fout. Zelfde als wanneer je ongelukken maakt in het verkeer en je zelf onder invloed bent van alcohol. Dit heb je allemaal zelf in de hand.

Maar! Vergelijk dan wel met evenredelijkheid. Wanneer men er voor wintersporten kiest zou daar ook een extra verzekering voor moeten zijn.

Tussen de zestig en zeventig procent van het knalvuurwerk komt uit Duitsland, zegt Hofland.

Hij weet wel waar hij het over heeft die Hofland... Ik vind het knap als je ledematen verliest met die knallers uit Duitsland.

Een mogelijke oplossing voor het probleem is daarom volgens hem strengere Europese regelgeving.

Scheelt dat die er nog niet is / nieuwe komt. Maar er is weer een kikkerlandje wat moet afwijken ;p

Van mij mogen mensen best kritiek hebben op vuurwerk. Maar lees je dan van te voren even in en ga geen dingen roepen die nergens op slaan maar maak er een goed verhaal van.

Ik dacht dat er juist evenveel ongelukken gebeuren met legaal vuurwerk? Maar dat is zeker alleen als dat even handig uitkomt in de discussie...

Hoe wil een verzekeraar bewijzen dat een verwonding door illegaal vuurwerk is ontstaan? Elke gewonde gaat natuurlijk zeggen dat legaal vuurwerk de oorzaak was.

't Is natuurlijk wel zo dat Nederlanders vooral via hun portemonnee te beinvloeden zijn. Een extra eigen risico voor ELK vuurwerkslachtoffer, zou dat helpen om mensen aan de vuurwerkbril te krijgen ;-)

Dat gebeurt nu ook al helaas. Niemand gaat toe geven dat het gebeurt is door illegaal vuurwerk,

Back
Bovenaan