Ik heb vandaag een informatie krant ontvangen van Sail Den Helder.
Het volgende zag ik er in staan:
Spectaculair vuurwek is tijdens The tall ships races op twee avonden te zien: donderdag en vrijdag vanaf 22:00 uur.
Het gaat hoog de lucht in vanaf potons in de buiten haven.
Het vuurwerk is goed te zien vanaf de kaden van het Nieuwe diep en op de Oude rijkswerf Willemsoord.
Parkeren
Het evenemententerrein van de Tall Ships Races 2008 Den Helder, waar alle schepen liggen, braderieën worden gehouden, optredens en nog veel meer vermaak beslaat een tamelijk groot oppervlak. Het bestaat uit Willemsoord, de Flaneerkade, een stukje visafslag, de nieuwe kade langs Het Nieuwe Diep en het Mijnendienstgedeelte van de marinehaven.
Dat alles is vrij en gratis toegankelijk maar er kan helaas niet geparkeerd worden.
Voor autoverkeer wordt op het Kooypunt een transferium ingericht. Bij nadering van Den Helder zijn zowel vanaf de N99 (Den Oever) als de N9 (Alkmaar) de P-terreinen duidelijk aangegeven. Het parkeren daar is niet gratis en kost 10,- men mag wel gratis gebruik maken van de pendelbussen.
Op vrijdagmiddag en zaterdag de gehele dag is er ook parkeerruimte beschikbaar op de Marinehaven, men kan daar naar toe via de ingang Zuidpoort op de Oostoeverweg.
Het gebied in de rode cirkel is het Nieuwe diep, waar het precies geschoten gaat worden weet ik niet, mischien dat iemand anders dit wel weet?
Ik ben volgende week in ieder geval bij alle 2 de shows aanwezig, ik zal het ook gaan filmen.
http://www.thetallshipsraces2008denhelder.nl/Home/tabid/54/Default.aspx