Den Helder 21-08-2008 en 22-08-2008

Er bedankt voor deze informatie! I woon nu even op Texel en Den Helder is dus niet ver weg. Alleen vaart de laatste boot om 21.30... Moet even kijken hoe ik dit dus moet regelen.
De term 'spaans vuurwerk' wekt natuurlijk wel een hoop verwachtingen op. Ik ben benieuwd wat het echt wordt ;)

Donderdag 21 augustus. Nog heel lang de tijd om een beslissing te maken. De term spaans vuurwerk vind ik ook erg intressant. Wie weet wat we hier kunnen aantreffen. In ieder geval ben ik zeer benieuwd en tegen die tijd zal ik zien of ik ken komen.

Ja idd spaans vuurwerk ? of wordt het geschoten door dat bedrijf die ook mascaletas schiet ? Harryboem volgensmij toch ? Ben erg benieuwd :)

Ja idd spaans vuurwerk ? of wordt het geschoten door dat bedrijf die ook mascaletas schiet ? Harryboem volgensmij toch ? Ben erg benieuwd :)

Hier kan je natuurlijk weleens gelijk in hebben, ik kan me niets anders voorstellen bij iets wat specifiek wordt aangeduid met "Spaans Vuurwerk".
Even wachten om meer informatie, wil hier zeker meer van weten. :D

Volgens de informatie van Harrieboem op fpm.
gaat het spaanse vuurwerk (ala mascleta/tronada)voor 99% niet door, omdat er niet genoeg ruimte zou zijn of niet genoeg ruimte ter beschikking is.
de show word verplaats naar de avond in de haven.
verdere informatie zal in de loop van de komende maanden volgen.

gaat het spaanse vuurwerk (ala mascleta/tronada)voor 99% niet door, omdat er niet genoeg ruimte zou zijn of niet genoeg ruimte ter beschikking is.

Bedankt voor wat extra info. De beginpost geeft al aan dat ie in de avond wordt geschoten, maar jij geeft aan dat ie naar de avond wordt verplaatst? Een andere tijd, of een andere avond of klopt die info in de beginpost wel?

:bye:

gaat het nou wel of niet door ??? .

Het vuurwerk staat nu geplanned voor 21 en 22 augustus. Op alle twee de dagen zal de show beginnen om 22.00/22.30.

Hieronder een gedeelte letterlijk gecopieerd van de website.

Vuurwerk

21 & 22 augustus, 22.00 - 22.30 uur

Vanaf diverse locaties kunnen bezoekers genieten wat een unieke vuurwerkshow op het water. Op deze manier wordt de avond spetterend afgesloten. Het vuurwerk begint om 22.15 uur. Voor de vuurwerkshow is er veel te doen rondom de podia.

Nee. Ik hoop dat Harrieboem dit kan bevestigen. Als er niet voldoende ruimte is om een mascleta te laten plaatsvinden zal het moeilijk zijn die ruimte alsnog daar te creeren. Ik weet niet waar dit vuurwerk zich plaats zou vinden.

Ik heb voor de zekerheid vanmorgen een mail verstuurd naar de organisatie van Sail 2008 voor wat meer informatie rondom deze show. Ik weet dat Sail het altijd wel leuk aanpakt met vuurwerk. Ditmaal zelfs met een tweetal shows. Daarom even gevraagd wie het gaat schieten, vanaf welke plaats en met wat voor vuurwerk.

Ik hoop zo snel mogelijk een antwoord te ontvangen.

Net de reactie van mijn mail gelezen, alvolgd:

Op donderdag en vrijdagavond rond 22.15 zal er vuurwerk zijn vanaf pontons in de haven. Het vuurwerk wordt verzorgd door het bedrijf Wagenvoort uit wapenveld. Het Spaans vuurwerk zal vanwege bouwlokatie en veiligheidseisen niet worden uitgevoerd. Voor verdere details verwijs ik u naar het bedrijf Wagenvoort.

Ik heb vandaag een informatie krant ontvangen van Sail Den Helder.
Het volgende zag ik er in staan:

Spectaculair vuurwek is tijdens The tall ships races op twee avonden te zien: donderdag en vrijdag vanaf 22:00 uur.
Het gaat hoog de lucht in vanaf potons in de buiten haven.
Het vuurwerk is goed te zien vanaf de kaden van het Nieuwe diep en op de Oude rijkswerf Willemsoord.

Parkeren

Het evenemententerrein van de Tall Ships Races 2008 Den Helder, waar alle schepen liggen, braderieën worden gehouden, optredens en nog veel meer vermaak beslaat een tamelijk groot oppervlak. Het bestaat uit Willemsoord, de Flaneerkade, een stukje visafslag, de nieuwe kade langs Het Nieuwe Diep en het Mijnendienstgedeelte van de marinehaven.

Dat alles is vrij en gratis toegankelijk maar er kan helaas niet geparkeerd worden.

Voor autoverkeer wordt op het Kooypunt een transferium ingericht. Bij nadering van Den Helder zijn zowel vanaf de N99 (Den Oever) als de N9 (Alkmaar) de P-terreinen duidelijk aangegeven. Het parkeren daar is niet gratis en kost 10,- men mag wel gratis gebruik maken van de pendelbussen.

Op vrijdagmiddag en zaterdag de gehele dag is er ook parkeerruimte beschikbaar op de Marinehaven, men kan daar naar toe via de ingang Zuidpoort op de Oostoeverweg.

Het gebied in de rode cirkel is het Nieuwe diep, waar het precies geschoten gaat worden weet ik niet, mischien dat iemand anders dit wel weet?

kaartjesaillokatieliggend.jpg

Ik ben volgende week in ieder geval bij alle 2 de shows aanwezig, ik zal het ook gaan filmen.

http://www.thetallshipsraces2008denhelder.nl/Home/tabid/54/Default.aspx

JA was echt een topshow, ik heb zelf alleen de 2e show gezien, maar ik hoorde van mensen die ze allebij hebben gezien dat de 2e wel het beste was.

Zeker de beste show in Nederland die ik in jaren heb gezien, tenminste weer eens de druk van de bommen voelen, topper!

:bye:

Donderdag 21 en vrijdag 22 augustus ben ik naar Den Helder afgerijsd, en wat heb ik me daar toch twee geweldige shows gezien zeg, echt geweldig. :D
Complimenten aan alle mensen die aan deze show hebben meegewerkt, shows van dit formaat wil iedereen wel vaker zien hier in nederland.

Hier een paar foto`s van de zeilschepen die van over de hele wereld naar Den Helder waren gekomen.

SailDenHelder200810.jpg

SailDenHelder200814.jpg

SailDenHelder200816.jpg

SailDenHelder200817.jpg

SailDenHelder200819.jpg

SailDenHelder20085.jpg

SailDenHelder200820.jpg

SailDenHelder200822.jpg

De twee films van deze shows kunnen jullie hieronder bekijken. :wink:

21-08-08 Show nr.1
22-08-08 Show nr.2

Na het zien van de shows sta ik toch wel versteld. Het kan dus wel in Nederland, de shows worden ook langzamerhand weer beter. Worden de budgetten weer beter dan?

Daarom dan toch wat ik zou willen weten:

- De aantallen die geschoten zijn.
- Budget.
- Wat is er gebruikt.

Want aan de shows kun je zien dat het een aardig hoog budget is.

Mooie films en mooie fotos van overdag, complimenten!

Vandaag stond er in de krant van het Noord-holland dagblad een mooi stuk over in. Hier tevinden.
Er stonden ook diversen mooie foto's is maar één met vuurwerk
Het waaren ingezonde foto's van mensen rondom Den Helder die aanwezig waaren. Het was één hele pagina vol er waaner 1026 foto's ingezonde waaruit er 10 in de krant staan.

Er zijn z'n 350.000 mensen op De sail 2008 geweest.

De krant meld dat ze bezonder verast zijn over de hoge kwaliteid van de foto's.

Klik hier voor het Foto album van NHD

Laatst bewerkt:
ik woon zelf in denhelder en ik regelde al de horeca gelegen heden rondom willemsoord.
het vuurwerk was zeer spectaculair en naar mijn zeggen duurde het zeker wel 20-30 min

Back
Bovenaan