Den-Haag - Chinees Nieuwjaar 19-02-2015

pyroboy

VWC lid
Stad/dorp: Den-Haag
Datum: 19-02-2015
Tijdstip: ...
Schietbedrijf: ...
Max. kaliber: ...
Bijzonderheden: Op 19 februari 2015 is het zover, het is weer Chinees Nieuwjaar! De nieuwjaarsdag valt niet zoals bij ons op 1 januari, maar jaarlijks op een andere datum op de eerste dag van de maanmaand van de Chinese jaartelling. Ieder jaar staat een dier symbool voor het Chinese jaar. In 2015 staat "Het jaar van de Geit" centraal. In China heet het feest 'Chun Jie' wat 'Lentefeest' betekent. Bij het feest hoort veel eten, vuurwerk en drakendansen.

Zaterdag 21 februari

Opening van het festival om 11.00 uur op het stadhuis.
Draak en leeuwendansen tussen 13.00 19.00 uur.

twijfel nog als ik die kant op ga, elk jaar heb ik er wel zin in.... maar kom altijd teleurgesteld , koud en onder de gips blokkies weer thuis. Maarja het is natuurlijk wel weer ffies kruitsnuiven :p

twijfel nog als ik die kant op ga, elk jaar heb ik er wel zin in.... maar kom altijd teleurgesteld , koud en onder de gips blokkies weer thuis. Maarja het is natuurlijk wel weer ffies kruitsnuiven :p

Mijn pa die ging er heen en kwam pas dagen later thuis aangezien hij na het vuurwerk meteen werd afgevoerd door het een ziekenauto :sad:.
Ik denk niet dat hij hier nog een keer wil kijken..

Tja kan hier wel wat over zeggen maar dan word mijn bericht weer verwijderd, maar ik heb zo'n idee dat als men gewoon bv een matje van het tuincentrum gebruikt er niet veel kan gebeuren.

ik heb zo'n idee dat als men gewoon bv een matje van het tuincentrum gebruikt er niet veel kan gebeuren.

Wat zou er hier kunnen gebeuren dan, als je er op doelt dat mijn vader naar het ziekenhuis werd afgevoerd dan kan ik je vertellen dat mijn vader na de show van de chinezen in elkaar is gestort betreffende zijn gezondheid ( hartfalen ).

Wat zou er hier kunnen gebeuren dan, als je er op doelt dat mijn vader naar het ziekenhuis werd afgevoerd dan kan ik je vertellen dat mijn vader na de show van de chinezen in elkaar is gestort betreffende zijn gezondheid ( hartfalen ).
Mijn opmerking sloeg op het gipsblokken verhaal maar ik moet wel even kwijt dat het in elkaar storten van jou vader heel erg is en ikhoop dat alles goed komt

Programma Landelijk Chinees Nieuwjaar Viering 2015

Stadhuis, Spui 70 en andere lokaties in Den Haag

Datum: zaterdag 21 februari 2015

STADHUIS

11.30 Optocht door Chinatown - start Stadhuis

12.15 – 12.45 uur Officiële landelijke openingsceremonie in aanwezigheid van de Burgemeester van Den Haag, Ambassadeur van China, de voorzitter van het Comité landelijke viering Chinees Nieuwjaar en andere VIP-gasten. Met het verven van de ogen van de leeuwen wordt het nieuwe jaar officieel ingeluid.Stadhuis

12.45 – 14.00 uur Optreden van de dansgroep uit de provincie .......

14.00 – 17.00 uur Gevarieerd programma uitgevoerd door diverse Chinese groepen woonachtig in Nederland

11.00 – 17.00 uur Aziatische markt in het Atrium (Stadhuis Den Haag)

PROGRAMMA CHINATOWN DEN HAAG

13:30 uur Start optocht met vuurwerk vanuit: Gedempte Burgwal, Chinese poort, Amsterdamse Veerkade en Chinese poort, Wagenstraat/Bijenkorf

14:30 – 17:30 uur Diverse podiumactiviteiten (Rabbijn Maarsenplein)

17:30 – 18:00 uur Afsluitingsceremonie op het Rabbijn Maarsenplein: met Dragon & Liondance Show

Voor het gedetailleerde programma: www.chineesnieuwjaarfestival.nl

Back
Bovenaan