Gisteravond ook weer aanwezig geweest. De demo van Quartel bezoek begint inmiddels ook een ware traditie te worden. De toppers zijn eigenlijk al benoemd. Ik vond de Delta Echo en Special#1 van Katan er met kop en schouders bovenuit steken. Dat het goede producten zijn was geen verrassing en bij de forumleden natuurlijk al bekend, maar om vertrouwde toppers in actie te zien blijft genieten.
Bij de eerste cake van de Special#1 was sprake van een lichtere kleur blauw. Echt een unieke en tevens schitterende kleur. Dit is een afwijking in vergelijking met de eerste batch, maar wat mij betreft lekker zo houden. De pauze van de Special boxen is wel echt te lang. Dit kan en moet beter, want dit haalt de beleving iets naar beneden, maar verder echt een rammer. Ik ben geen Transbomber fan van het eerste uur en vond de Special#1 dan ook velen malen beter. Al moet ik zeggen dat ook de Transbomber zeker niet verkeerd was. Het opbouwende tempo is goed en de spreiding ook.
De Bloody Chameleon was ook goed. Heb deze al diverse malen live gezien en het is gewoon een goede cake voor erbij. Een mooie afwisseling aan effecten en een goede burst. Bij een aantal boeketten zelfs iets te goed, waardoor een aantal sterren kapot sloegen, had ik de indruk. De Bloody Chameleon lijkt overigens ook wel heel erg op de Eurasian Lynx 25sh van Luypaers van een aantal jaren geleden.
De Ti Flower Willow wil ik geen absolute topper noemen, maar hij scoorde zeker wel een ruime voldoende. Zeker in vergelijking met de andere GBV artikelen die werden geschoten, was het op het gebied van kwaliteit een enorm verschil. Prima burst, prima spreiding en ziet er keurig uit.
Daarnaast vielen een aantal artikelen best tegen. Ik vond het erg gewaagd om een aantal artikelen die vorig jaar zo tegenvielen weer te schieten. Wel leek de Double Whammy iets beter tot zijn recht te komen. Of het nu een nieuwe batch was of dat een jaartje drogen hem goed heeft gedaan weet ik niet, maar het zag er in ieder geval iets beter uit.
De verrassing van de avond vond ik toch wel de Mania Dragons Glow 60sh. Niet de hardste burst, maar wel echt een leuk en divers product. Spreiding was keurig en vooral de cake met de fish mines was echt wonderschoon. Zo zien we dat niet veel meer tegenwoordig, maar het was echt genieten om dit product live te mogen zien.
Het was wederom leuk om te zien dat er weer flink wat forumleden op af zijn gekomen. Het blijft mooi om na een demo nog even gezamenlijk de meningen te delen met andere liefhebbers.
Quartel wederom bedankt voor een geslaagde demo en hopelijk volgend jaar weer!