DEFINITIEF: Geen verbod op vuurwerk afsteken

En we zwaaien met z'n allen naar Arno Bonte... :D:p

Inderdaad, sliep uit voor onze "vrienden van gl".
Ik kan het niet laten om te reageren.
Ik hoop nu ook dat de zeurtereur nu voor eens en altijd uit die groene hoek definitief is afgelopen.
Vuurwerk hoort bij de jaarwisseling, als een kerstboom met Kerst, Pakjesavond bij Sinterklaas, eieren met Pasen enz.
Eindelijk GOED NIEUWS!

Ik was al dat "slechte" nieuws echt zat.
'Groenlinks wil verbod op vuurwerk', burgemeester wil verbod op het afsteken van vuurwerk', gewonden door vuurwerk', 'vuurwerkbom in Hilversum vele kapotte ruiten'.
Iedereen kent de titels nog wel.
Eindelijk sinds een lange tijd goed nieuws!
Hopenlijk blijven de slechte berichten weg. En kunnen wij vuurwerkliefhebbers nog lang legaal genieten van onze hobby!

We kunnen het komend seizoen gelukkig normaal genieten van onze hobby.
Maar ik verwacht helaas dat ze na deze jaarwisseling weer opnieuw beginnen.
Aangezien ze ieder jaar weer de dingen aangrijpen die zijn gebeurd met de jaarwisseling...

Maar ik denk dat vuurwerk nog lang legaal af te steken valt.
Omdat een verbod al vaak is geweigerd.

Bonte pak spullen en verdwijn aub! Neem je verlies en kom niet meer terug. Het besluit is genomen nu punt uit! Yeah!!

't Is weer voor eventjes gered maar juich maar niet te vroeg. Elke keer als er een nieuwe staatssecretaris is, zullen er weer figuren zijn die voor een verbod pleiten en zal er weer een onderzoek gedaan worden blabla. Twee jaar geleden was het ook al in kannen en kruiken na een onderzoek met dezelfde uitkomst. Het kost gewoon elke paar jaar weer een sloot geld om de democratische bureaucratie weer doorgang te laten vinden :bonk: met alle ergernis bij ons als resultaat, en waarschijnlijk eeuwig dezelfde uitkomst van 't onderzoek.

En ook nu weer zie je dat de media vooral weer gaat voor de sensatie. Gelukkig zijn er kranten en programma's die het precies verwoorden zoals het is: in ieder geval de helft van de NL-bevolking wil het zelf graag behouden en zelfs bijna 60% wil dat het mogelijk blijft om vuurwerk af te steken en de traditie te behouden.

Er zijn echter ook programma's en kranten die de resultaten van het onderzoek omdraaien: "bijna de helft van de NL-bevolking wil dat het afsteken van vuurwerk stopt." Ik kan mij niet voorstellen dat die vraag zo gesteld is. Ik heb zelfs al gehoord dat er aan toe werd gevoegd "omdat de mensen de vernielingen en overlast zat zijn." Natuurlijk zijn veel mensen dat zat, mijzelf is het ook een doorn in het oog. Maar ik geloof er niet in dat bijna de helft van de NL-bevolking vindt dat daarom het afsteken verboden moet worden. Stemmingmakerij vind ik het!!

Ik zou heel graag de vragenlijst van zo'n onderzoek eens willen zien... Iemand er ervaring mee?

HAHAHAHAHAHAHAHA..........wat zei ik:p
Ik maakte me geen zorgen over een mogelijk verbod.
Want al zou die er komen trok ik me er zowieso niks van aan.

Ach, ze kunnen het wel verbieden maar dan hebben ze er helemaal geen zicht meer op.
Zo word er alleen maar meer en meer illegaal spul binnengehaald.

Anyway:
JAHOOEEE!!

Back
Bovenaan