Debat tussen Frits Broks en Arno Bonte vanavond in Nieuwsuur.

Een vuurwerkverbod: goed idee of niet?

De Onderzoeksraad voor Veiligheid wil een verbod op vuurpijlen en knalvuurwerk tijdens de jaarwisseling. Dat is de belangrijkste aanbeveling in een rapport om de veiligheid tijdens de oud-en-nieuwviering te vergroten.

De raad deed het onderzoek op verzoek van de vier grote gemeenten Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht, die constateerden dat het aantal incidenten de afgelopen jaren maar niet daalde.

In Nieuwsuur vanavond een debat tussen Arno Bonte, raadslid GroenLinks Rotterdam, en vuurwerkhandelaar Frits Broks uit Rijswijk.

Vanavond 22.00 op NPO2

Ik ken fritsie niet, maar hoop van harte dat ie m sloopt. Met argumenten dus. Want die hebben wij toch meer dan Arno?

Gaat voor mijn hart en bloeddruk te zwaar worden om naar te kijken denk ik, al is moet Frits hem zeker onder de tafel kunnen praten!

Tenminste 1 winkelier met ballen.......er zouden veel collega's een voorbeeld aan hem moeten nemen en ook opkomen voor het consumentenvuurwerk....tis tenslotte een grote bron van inkomen voor vele in de laatste dagen van het jaar.

Nou dat was een korte discussie.

Frits begon wat moeizaam maar kwam wel lekker op stoom. Jammer dat het zo kort was want hij begon de leiding van het gesprek meer over te nemen.

Die bonte blijft zich zelf ook tegenspreken zeg manmanman

Bonte en zijn centrale vuurwerkshows, gebed zonder einde. Frits kwam inderdaad sterk over, beetje jammer dat ze niet wat meer tijd kregen.

Frits gaf bonte ff les in de waarheid vertellen.....bonte vertelde de halve waarheid en frits vulde het aan haha....jammer dat het zo kort was want hij lulde hem helemaal klem

Het had inderdaad langer moeten duren en en dan had Frits zeker “gewonnen”. Zijn er nu eigenlijk genoeg experts om zo’n centrale show af te kunnen steken in elke gemeente/stad/dorp in NL? Ik hoor dit nu ook weer niet als reden tegen centrale shows en vraag me af waarom niet? Hoe doen ze dit in Australië dan?

Even terug gekeken net. Zo jammer zo’n pis ventje als bonte. Man o man hier krijg je toch kriebels van. En Frits staat wel zijn mannetje. Jammer dat zo kort duurde Frits had hem echt wel even recht in zijn ogen doen kijken, en dan kon bontje zijn tasje pakken en zijn melkje opdrinken.

Eindelijk weer wat tegengas vanuit de vuurwerk branche/liefhebbers zelf!
Als BPN de kop in het zand steekt..

Onze stem moet ook gehoord worden...!

Back
Bovenaan