De Zjonnies kopen illegaal vuurwerk

moontan

VWC lid
De Zjonnies kopen illegaal vuurwerk

De Zjonnies kunnen niet wachten tot 31 december en kochten vast wat illegaal vuurwerk in België.

Bron: Eindhovens Dagblad

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

De Zjonnies kopen zwaar vuurwerk in België

EINDHOVEN - De Zjonnies vroegen zich af waar al dat vuurwerk dat al weken sist en knalt in Eindhoven en Helmond toch vandaan komt.

Ze togen deze week naar België. Ze volgden het spoor naar Frank Vuurwerk in Lommel, tevens een wapenhandel, maar ze troffen een gesloten deur. In Hamont was de winkel van sinkel van Paula (70) gelukkig wel open. Zij verkoopt al vijftig jaar knallers, vooral aan Nederlanders. 'Mannekes van een jaar op zestien, op scootertjes'. De Zjonnies kochten ook wat en namen in het achterland van Geldrop de proef op de som.

Lees zaterdag het verhaal in het ED.

http://www.ed.nl/regio/eindhovenregio/7819958/De-Zjonnies-kopen-zwaar-vuurwerk-in-België.ece

Ik begrijp het doel van het filmpje even niet. Dit is van het Eindhovens Dagblad en zij bezoeken Franks Wapenhandel? Lijkt meer op een reclamefilmpje voor Frank dan dat het een ideële boodschap brengt. Nou hoeft dat laatste ook niet altijd, maar WAT is de functie dan wel?

Ik kom notabene uit Eindhoven maar snap het doel ook niet.

Dat ze Wapenhandel Frank uitgekozen hebben verbaasd me trouwens niets. Veel mannetjes van 16 / 17 trekken op hun scootertjes vanuit Eindhoven, dwars door Waalre en Valkenswaard heen om in Lommel vuurwerk te halen. Ik ben er een goede 12 jaar geleden zelf één van geweest :D.

Maar wat nou het nut van het hele verhaal is, zal ik morgen wel in het ED lezen, ben benieuwd :shocked:

Laatst bewerkt:
Nou, heb het stuk in het ED net gelezen... Onzin weer....

Het gaat weer eens over "het zware illegale vuurwerk uit Belgie" waarmee "de Eindhovense jeugd prullenbakken en ander straatmeubilair opblaast". Ze kopen een pakje nitraatjes in BE en doen alsof het zelfs daar onder de toonbank verkocht wordt. Het wordt dus weer een stuk spannender gemaakt....

Heb hieronder een kort stukje overgetikt:
Paula praat eerst over het knal- en sierspul dat OP de toonbank ligt. Dan graait ze onder de toonbank. "Kijk, en dit kopen de Hollanders meestal." Paula legt de doosjes op tafel. 'Spanish Cracker Big' staat erop. "Dat zijn vlinders." Verboden in Nederland. 'Nitrate Banger' staat op een ander zwart doosje. Nitraat is het kruit wat in Nederland verboden is.
"Wat voor Nederlanders komen dit kopen, Paula?"
"Mannekes van een jaar of zestien op scootertjes."
De Zjonnies kijken elkaar aan. Zo simpel is het dus. De charmante Paula verkoopt het spul waarmee de Eindhovense hangjeugd vuilnisbakken opblaast.

En nog een stukkie:
Dan piept een telefoon. Ons 'contact' meld zich. Hij heeft een handelaar in zwaar illegaal vuurwerk opgespoord. Verzinkte lawinepijlen, mortierbommen, Roemeense bollen: de handelaar had het allemaal in de aanbieding. Levensgevaarlijk spul.
Dan even verder:
Dan verteld hij dat de handelaar ons toch liever niet ontvangt. Die vind de Zjonnies toch te link. Daar gaat onze scoop. We hadden graag met eigen ogen gezien met welke lawinepijlen ze in Woensel de straatverlichting kapot schieten.

:angry: ik ga verder niet eens commentaar geven op dit ongefundeerd sensatie-artikel! :angry:

O mijn god, Sniper ... :shocked:
Dit artikel moeten we maar weer snel vergeten. Maar wel bedankt voor het uitpluizen ervan.

Cameo

.............................

wat voor idioot zit daar nu weer in de redactie..

Edit: staat dit bericht in de krant van vandaag?

Laatst bewerkt:
vreselijk irritant die stem. om over het kranten artikel nog maat te zwijgen... roemeense bommen verzinkte lawinepijlen. hoe verzinnen die idioten het

Back
Bovenaan