De Vuurwerk Krant 95/96

@ Hoppahop onwijs bedankt voor het uploaden van de folder en ik sta eigenlijk verbaasd dat ik het in die tijd met dat vuurwerk heb moeten doen, tja in die tijd was het toch meer knal wat bij velen veel interessanter was.

Wij wachten vol ongeduld :)

Liep jij toen niet bij de Energiehallen rond?

Haha, die goeie ouwe tijd... Ik herinner me nog dat Dikke Bertha pijlenpakket.
Of dat pijlenpakket in een langwerpige oranje doos. Heeft iemand toevallig nog een afbeelding van dat pakket en de benaming?

Dat oude chinese vuurwerk dat was vroeger verkocht werd was pas van kwaliteit. Ik weet nog dat ik het oude meterpakket had met 4 komeetpijlen, of dat "playboy" pakket (wat een benaming haha). :D

Ik herinner mij dat rond 1998/1999 BKV begon met de verkoop van de grotere meerschoten batterijen. Die Fluted Satellite flowerbeds, die oranje gekleurde Space Shuttle batterij, die CCXXX setjes.

Schuurmans kwam toen met luxe vuurwerk (gelikte labels). Dat waren pas nog eens tijden en toen was al het vuurwerk ook nog eens strakker afgewerkt ook. Nu ontvang je zowat half geplette assortimenten over de toonbank.

Haha, gewelidig! Ik heb deze folder ook nog thuis in een doos liggen. Heb nog heel wat folders uit de jaren 80 en 90 liggen. Gewoon lekker bewaard.

Grappig dat die wondertollen 6 gulden kosten, omgerekent is dat toch rond de 3-4 euro?

Zijn we er wel op vooruit gegaan :P

Grappig dat die wondertollen 6 gulden kosten, omgerekent is dat toch rond de 3-4 euro?

Zijn we er wel op vooruit gegaan :P

Omgerekend kom je dan op een slordige 2,70/2,75 euro. Maar de kwaliteit was toen wel 10x beter van het kleine vuurwerk. Die grondbloemen tolden destijds ook echt goed over de grond en duurden een stuk langer dan die van nu. De kwaliteit van de laatste jaren kun je hier echt niet mee vergelijken. Sterker nog, als we die oude kwaliteit vandaag de dag terug zouden krijgen, betaalde ik maar wat graag 5 á 7 euro voor een doosje van 50 stuks.

Ach, voor 2 cent per tolletje vind ik een half seconde-vlammetje helemaal prima.

Wat ik trouwens wel erg jammer vind:
Vroeger ging ik 2 dagen voor oud en nieuw met mn pa naar de winkel om een klein meterpakketje te halen. En dan te kijken wat er in zat. Nu is het standaard: eehm zo veel cobras, gooi er nog wat delova ranas bij... Dat leuke van kijken wat er in die doos zat is er niet meer bij. Verder erg leuke folder

Back
Bovenaan