De vele negatieve berichten

Ik snap ook wel dat we onze mening moeten kunnen geven.

Maar is het niet beter om dat juist niet de laatste week/weken van het jaar te doen.

Emotie speelt mee en dat merk ik van mezelf.

De vele negatieve berichten de laatste week van het jaar terwijl we naar de dag leven maakt het voor mij minder leuk.

FPM is gestopt met deze berichten misschien een voorbeeld?

Er kan gezocht worden naar een middenweg. Algehele censuur lijkt mij niet goed.

Op zich was de gedachte achter vuurwerktraditie een goed idee, maar dat lijkt een éénmalig project te zijn geweest om Arno Bonte en vriendjes een halt toe te roepen.

Daarnaast zie ik andere initiatieven van burgers (Pyroboy & Vincer) die maatschappelijke betrokkenheid laten zien. Dit zou veel meer onder de aandacht gebracht moeten kunnen worden.

Ook zijn er buurten die samen vuurwerk afsteken, maar ook gezamenlijk die buurt schoonmaken. In dit soort burgerinitiatieven ligt een grote kracht verscholen. Probleem is echter dat de overheid er momenteel een beleid op na houdt dat de sociale cohesie ondermijnt (spreidingsbeleid R'dam, A'dam bv + bezuinigingen op sociaal werk).

Ik ga hier nog eens diep over nadenken. Misschien zie ik later kansen om het één en ander zelf op te gaan zetten op projectbasis. Maar nu geef ik de voorkeur aan de studie. Na komende zomer ben ik good to go. Dan kan ik met ideeën aan de slag.

Voor nu is het even door de zure appel heen bijten en volhouden.

Wij zijn er toevallig gisteren mee gestopt. Ik ben een voorstander van alles publiceren hoe negatief het ook is. Het hoort er nou eenmaal bij. Maar ik ben ook van mening dat we met zijn allen plezier moeten hebben en dat ebde nu compleet weg. Elke dag als ik online kom zie ik tienallen reacties op de negatieve berichten die eigenlijk elke dag hetzelfde zijn en elke dag reageren we weer op dezelfde manier.

We hebben een klein offensief ingezet door eeninterview te geven aan Panorama, Reformatorische omroep en door een statement te versturen naar diverse kranten zoals Trouw (zal vandaag verschijnen) en daarmee vind ik dat we ons best hebben gedaan. Als de kranten en andere media dit oppakken dan zullen we er zeker een vervolg aangeven maar wij willen ook gewoon nog 9 dagen plezier maken en een negatieve uitstraling door foutieve media berichten helpt daar echt niet bij.

Het is het afwegen waard vind ik zelf.

Back
Bovenaan