De rotjeskoorts, of 'how to deal with the enorme knalkeuze?'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een vraagje tussendoor.
Bij rotjes/kanonslagen is het stopkruit/klei toch aangestampt? Waarom krijg je het stopkruit/klei dan toch als poeder te zien als je de rotjes openbreekt?

Volgens mij wordt het stopkruit bij elkaar gehouden door een beetje lijm aan de ene kant en een stukje papier een de anderen kant vanbinnen zit de klei echter niet vastgemaakt en het wordt ook niet zo hard aangestampt dat het helemaal blijft zitten. Bij het doorbreken beschadig je de klei ook nog eens waardoor het er ook nog eens sneller uitvalt.

Je bedoelt deze? De Thunder XL Kanonslag? Nou ja kanonslag. Zijn echt bedroevend slecht.:bonk:

dsc7997x.jpg

Wat je XL noemt..

Volgens mij wordt het stopkruit bij elkaar gehouden door een beetje lijm aan de ene kant en een stukje papier een de anderen kant vanbinnen zit de klei echter niet vastgemaakt en het wordt ook niet zo hard aangestampt dat het helemaal blijft zitten. Bij het doorbreken beschadig je de klei ook nog eens waardoor het er ook nog eens sneller uitvalt.
En als je een rotje wilt openbreken voor een heksenkring? Hoe haal je dan zoveel mogelijk zwart kruit eruit zonder stopkruit?

Volgens mij is daar niet echt een methode voor en dat stopkruit is gewoon droog klei. Dus volgens mij is dat niet erg om te hebben.

Ooh, dus uiteindelijk is het hetzelfde effect? Of houdt het klei het nog een beetje tegen?
Het geeft hetzelfde effect maar je moet niet teveel klei erbij hebben, je kan ook gewoon kalium nitraat nemen, maar ik denk dat ze niet willen dat daar hier over gesproken wordt want dat komt in de buurt van zelfgemaakt vuurwerk

Die kaboom kanonslag ziet er zo uit
image.jpg
Ik vind ze redelijk goed voor kanonslagen.

En was dat een aanbieding of zijn ze altijd zo goedkoop? Bij mij waren ze op dat moment ook 50 cent.

Weet ik eigenlijk niet.
Ze doen ook wel eens een lage prijs als het net nieuw is volgensmij, maar ik hoop dat ie dit jaar ook weer zo goedkoop is :)

Jullie twee kopen dus gewoon enkel de goedkoopste 50cents sloffen die er zijn? Niet in de verleiding wat duurdere, stoer uitziende, nieuwe knallers te testen?

Jullie twee kopen dus gewoon enkel de goedkoopste 50cents sloffen die er zijn? Niet in de verleiding wat duurdere, stoer uitziende, nieuwe knallers te testen?

Bij de dealer bij mij in de buurt hebben ze niet zoveel verschillende soorten, en aangezien ik vorig jaar niet zo`n groot budget had, leek dit me wel ideaal :)
Dit jaar ga ik waarschijnlijk voor de astronauten van Schuurmans Vuurwerk.

in Shisings/Kanonslagen niet nee, maar er is zoveel meer op de markt tegenwoordig...nooit zin om dat uit te proberen, ook al kost dat wat (dubbeltjes...) meer, op zoek naar een betere knaller?

Ik woon in een dorp dicht tegen groningen aan. In het dorp zelf zijn al drie vuurwerkdealers en in groningen stad een stuk of 10(zo ff uit de losse pols). Elk jaar kom ik bij elke winkel en koop van al het nieuwe knalwerk een slof. Daarvan gaan twee pakjes direct bij de verzameling. tien pakjes worden uitvoerig getest op uiterlijk, knal, snipperfactor, weigeraars. de andere acht gaan in de bak voor volgend jaar zodat ze, na een jaar droogte, weer in de brand gaan. Waarom ik dit doe? geen flauw idee? Ik doe dit al vanaf 1997 en heb er nog altijd veel plezier in. Heb een hele tijd dummies verzameld ed maar dat is weer de deur uit wegens plaatsgebrek. Ik verzamel alleen nog van elk knalvuurwerk 2 pakjes, de etiketten ervan en vanaf 1992 vuurwerkfolders.

Hey, best kans dat je uit 'mijn' dorp of het volgende wat grotere komt :) Leuke hobby heb je, mooi hoe uitgebreid je 't doet. Waarom boeit niet, 't geeft een goed gevoel om te doen toch :) Nog leuke conclusie getrokken afgelopen jaren, in het algemeen of over bepaalde producten?

Haal ze zo goedkoop mogelijk aangezien ze met sloffen tegelijk op het vuur gaan. Ze met de hand afsteken doen we al lang niet meer zeker als een slof maar 50 cent kost^^ als ik ze dit jaar weer voor 50 cent kan halen haal ik er denk ik 20 sloffen van.

Ah rotjes :D
Ben er gek op!
Ik koop eigenlijk voor het knalspul alleen rotjes in nl.
Prachtige dingen! Spotgoedkoop, knallen voor geen meter en hebben geen ene zooi druk :)
Kan je dus lekker matjes mee leggen.
Voor het zwaardere spul heb ik wel nitraten etc. liggen.
Maar rotjes blijven toch echt baas :)
Gewoon lekker sochtendsvroeg een mega mat leggen. Heerlijk

How to deal with the enorme knal keuze,
Dat is in dit land niet zo moeilijk ,want:
-rotjes zijn goedkoop dus die koop ik veel.
-rotjes knallen (bijna-) even hard als al die andere grotere 'kleibommen':bonk:
-single shot knallen wel veel harder dan rotjes.
kortom ik neem alleen een grote hoeveelheid rotjes (want ja wat anders) en een stuk op 100 á 200 singel shots. alleen in welke singel shots ik zal nemen zit enige flexibiliteit.

Dit jaar koop ik gewoon om te testen naast me normale vuurwerk, dus kanonslagen enzo een hele zooi vasn die illegale look-a-likes, Ik verwacht er niet gek veel van, maar ach je moet wat met je hard verdiende emte centjes he ;p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan