De rechter kan vuurwerk verbieden. Maar willen we dat?

Als rechters vuurwerk verbieden, betekend dat dus dat alle rechters afgemaakt moeten worden, want dan is elk beetje vertrouwen in onze rechtspraak vermoord.

De branche doet niet anders, geloof me. Importeurs, de BPN, Vuurwerkcheck, ze zijn bijna non-stop bezig met het aankomende verbod. Er wordt gewoon GEEN AANDACHT aan gegeven in de media. Daarnaast is de BPN vooral met de overheid in gesprek. En die LUISTEREN NIET.
Dat is op zich goed om te horen, maar het is zo ontzettend weinig zichtbaar dat het echt lijkt alsof er niets gebeurt...
Ja het moet uiteindelijk in Den Haag gebeuren, dat blijft lobbywerk onder de radar, I know, maar juist proactieve (social) media uitingen.. ik zie ze niet, helaas. En ik kan me bijna niet voorstellen dat er geen serieuze media zijn die ook het tegengeluid willen laten horen.
Heer Theunissen (BPN) was gister wonderwel bij RTL Nieuws te zien, welbespraakt dat moet gezegd. Het item kwam helaas niet veel verder dan dat de branche 'bang' is voor meer illegaal vuurwerk bij een verbod. Goed punt, maar er zit veel meer achter.

Komende dagen/weken moet het gebeuren, dan gaan de politieke partijen intern hun partijstandpunt bepalen!

Back
Bovenaan