De legale strijker!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben

VWC lid
Jullie hebben er vast wel van gehoord. De stomste verkooptruc uit de vuurwerkwereld. Legale strijkers, pure onzin!

De legale 'strijkers' worden geimporteerd door Brave en Wichers dus ook veel te koop bij verkooppunten met Lidu en Star collecties. Enfin, wat er zo stom is aan deze knallers:

Ze worden verkocht onder de naam Strijkers. Ze zitten in een doosje die een exacte kopie is van de echte strijker: Pirates, uit Belgie. Hierdoor zal iedereen wel denken, mooi echte strijkers. Nee een verkooptruc. Net zoals de uiterlijk van de knallers: aan de ene kan een 'wannabe' strijkkop die er voor de sier op zit, en aan de andere kant een lont. Strijker met lont dus.

En buiten dat is de kwaliteit ook niet zo goed te noemen. Ik had een doos van 100 stuks gekocht voor een euro (ja prijs viel gelukkig nog mee) maar van de 100 stuks waren er zeker 20 die het niet deden! De lont maakte wel een mooi geluid maar hield meestal na een paar vonken op.

Hieronder nog wat foto's,

Klik op de afbeelding voor vergrootte versie.

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.

Groeten,
Vuurwerkland:bye:

Het toppunt van jezelf voor de gek houden. Doelgroep zullen jochies zijn die op internet "the real thing" hebben gezien en hiermee (als alternatief) voor de dag denken te kunnen komen. Als ie dan tenminste goed presteerde, dan was er nog een argument deze te kopen. Maar nee, ook de kwaliteit is slecht.

Je ziet trouwens wel vaker op Belgisch vuurwerk geinspireerde artikelen in Nederland. Denk aan de Fantasy Kanonslagen van GBV. Doen met hun vlam denken aan een oude nitraat. Leuk verzonnen en met de redelijke knal ook nog een aardig product. Maar zeker geen topper.

Groet,
Cameo

PS: Wel mooie foto's trouwens, Vuurwerkland! Zou je die in het Museum willen uploaden?

Komt voor mekaar Cameo. Ze staan nu als het goed is in de wachtrij om op het internet geplaatst te worden, de beheerder moet ze alleen nog accepteren.

Laatst bewerkt:
Hier mijn ervaring met de strijker:

mijn broer was vroeger wel een freak(10 jaar geleden) en dan word je natuurlijk helemaal gek als er strijkers worden verkocht in Nederland. Dus ik haalde een pakje voor hem voor €5 en dat is best veel geld. Mijn broer deed het doosje open en zag een lont op de strijker zitten, maar gelukkig zat er ook een strijkkop op.(dachten we, net als die superwidowmaker)
We probeerde wel 5 minuten die strijker aan te strijken wat gewoon niet lukten. Dan maar bij de lont aansteken. Na ongeveer 5 seconden vertraging, een doodnormaal scheetje. :bonk:

Nou dan word je wel in je rug gestoken hoor, wat een flauwekul. Het was ook te mooi om waard te zijn.:frusty:

Ja dat is echt niet normaal meer. Ik weet nog wel bij de eerste die ik probeerde aan te steken. Ook met een aansteker zo'n vijf minuten staan branden op de strijkkop maar het lukte gewoon niet dus dan maar gebruik gemaakt van de lont die ook nog wel eens wou haperen. Gelukkig betaal ik een euro per pak ervoor want als ik meer dan dat moet betalen had ik het ook zeker niet gedaan. En die vijf euro die jij ervoor moet betalen is niet normaal meer. Ik zou zeker terug gegaan zijn. Ik weet niet hoe ze het daar afhandelen maar eigenlijk word je voor die vijf euro afgezet.

ja je word inderdaad genept, maar voor 5 euro teruggaan wat ook al de benzinekosten zijn gaat dan niet. Maar dan weet je wel meteen wat je niet en wel moet kopen voor de volgende keer:bye:

Ik vind dit eigenlijk een vorm van misleiding. De klant gaat met een gedachte naar
de winkel om legale 'strijkers' aan te schaffen, krijgt hij gewoon een pak rotjes mee.
Als de kwaliteit én de knal ook nog eens vies vallen, is dit een terechte miskoop
en zouden de importeurs zich moeten schamen. Het lijkt alsof ze met deze truc
een extraatje willen verdienen, ze weten dat veel Nederlanders hierin trappen.

Nog een punt wat me verbaasd is het prijsverschil wat ik las: Vuurwerkland betaalde
€1,- per pakje en Denjo maarliefst €5,-. Schijnbaar wou die winkel toch
nét wat meer vangen voor deze crap :frusty:

Laatst bewerkt door een moderator:
ik denk dat ik de enigste ben die 3 jaar geleden erg blij was met deze strijker :bonk: :D . maar de mijne zaten toen ook in een doos van 100stuks voor 2,50 en er zat GEEN nepstrijkkop aan. deze knalde zeker wel lekker vond ik hoor. en zeker wel wat harder dan de gewone kanonslagen. maarja, dat waren denk ik een ander soort dan die van jullie, want er zat gewoon alleen een lont aan.
en ja, het waren wel die nl *pirats* , omdat dat op de doos stond.

Ze zouden het een andere naam moeten geven!
Maar, volgensmij verkopen ze deze nu toch niet meer?

Ooh, ben hem namelijk bij mij in de buurt nog nooit tegen gekomen
(Spijkenisse, Zuid-Holland)

Ooh, ben hem namelijk bij mij in de buurt nog nooit tegen gekomen
(Spijkenisse, Zuid-Holland)

nee dat klopt, maar je kent heel misschien die zaak nog wel in vierpolders, pleun de koning. die gaat dit jaar waarschijnlijk (bijna zeker nu) weer verkopen
geheid dat hij ze net als 3 jaar geleden weer heeft.

Nogal logisch omdat in nederland verbod op strijkkoppen heeft. Zit niet voor niks een lontje aan ;)

die dingen heb ik ook wel eens gehad
wat een domper zeg . :no:
en volgens mij worden die dingen ook niet meer verkocht

Iemand die de termen van vuurwerk redelijk kent, zal wel doorhebben dat er geen legale strijker bestaat. Zoals ook al vermeld, knallers met strijkkoppen zijn in NL niet toegestaan. Bij de verkoop van deze ''strijker'' kun je dus nagaan dat je lontjes kunt verwachten, daarnaast een knal van vele maten minder dan de strijker zoals wij die kennen. Misschien een knal die nog zachter is dan een standaard rotje, al kan ik daar niet over oordelen!

Inderdaad, kun je net zo goed kanonslagen halen. En dan ook nog populair doen met deze strijkers, zo van kijk ik heb echte strijkers. Als je strijkers wil, koop dan de echte.

whaha de enige echte legale strijker (staat in het foldertje)
wat ik dan denk....
met niet werkend plastic strijkkopje en groen lont!
en de huls gevuld met black powder:D
te triest jammer dat mensen er steeds weer intrappen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan