De jaarwisseling met een verbod..

Tijdens een verbod heb ik zowel een van de beroerdste (1e jaar corona) als een van de mooiste (2e jaar corona) meegemaakt. Het zal me dus benieuwen wat het dit jaar gaat worden.

Ik denk eerlijk gezegd dat die veel te rustige o&n tijdens dat eerste jaar voor heel veel mensen een signaal was dat je gerust kan stoken omdat er toch geen handhaving was en dat dat er uiteindelijk toe geleid heeft dat er die tweede absurd veel afgestoken werd en er amper nog iemand was die zich iets van het verbod aantrok. Tel daarbij op het enorme succes van de plaatselijke verboden van de afgelopen jaren waarbij van handhaving ook geen sprake was en dan verwacht ik dus dat er massaal gestookt gaat worden. Volgens mij is het nu al drukker in Baarle dan andere jaren zo vroeg in het jaar...

De straffen gaan enorm omhoog. Gepakt worden aan de grens betekend over 1 of 2 jaar grote ellende, hoge straffen, boetes, strafblad. De pakkans is misschien klein, de gevolgen straks heel groot. dat geldt ook voor het afsteken op 31 december. Betrapt worden met vuurwerk over een paar jaar zal grote gevolgen gaan hebben. daarom zal de huisvader over een jaar of 2, 3 niets meer afsteken. Bijna niemand doet het dan meer. begrijp me goed, dit is niet wat ik wil, maar wel denk ik dat het zo zal gaan.

De hele sfeer is weg. Geen lijstjes, geen productvideos meer aan het volgen. Ik ga zeker nog stoken, maar weet nog niet voor komende jaren.

De straffen gaan enorm omhoog. Gepakt worden aan de grens betekend over 1 of 2 jaar grote ellende, hoge straffen, boetes, strafblad. De pakkans is misschien klein, de gevolgen straks heel groot. dat geldt ook voor het afsteken op 31 december. Betrapt worden met vuurwerk over een paar jaar zal grote gevolgen gaan hebben. daarom zal de huisvader over een jaar of 2, 3 niets meer afsteken. Bijna niemand doet het dan meer. begrijp me goed, dit is niet wat ik wil, maar wel denk ik dat het zo zal gaan.
Denk ook dat die kant op zal gaan. Na 2 jaar zal het zeker stiller worden. De gemiddelde huisvader gaat niet meer de grens over om te kopen, als hij dat al doet/deed. Het valt niet te handhaven dus dan zal men dreigen met consequenties als je wel gaat afsteken alleen om mensen af te schrikken.

De sfeer lijkt mij niet te verdwijnen, maar word anders, of weer zoals vroeger, klein Chinees vuurwerk, wat nu cat 1 is.De effecten zijn een stuk kleiner, maar wij hadden niets anders in die tijd....Ik ga in Duitsland het wat grotere materiaal afsteken, nu het in NL niet meer mag en een beetje uit principe omdat daar nog wel redelijk wat kan/mag, NL is tenonder gegaan aan zijn eigen tolerantie ten koste van het eigen nl-volk....jammer, handhaven hoe dan?Ik ga geen beren op de weg creeeren...

Ben toch ook alweer bezig met cat 1 video’s kijken en wenslijstjes maken. Waar gaat het heen he? Je krijgt het kruit niet uit de mens! Ik lach er maar om. Wat fonteintjes op een tafeltje zodat je geen zere nek krijgt van het naar beneden kijken en het zal vast alsnog wel gezellig zijn met de vuurton en oliebollen. Dat cat 1 is wel lekker goedkoop, hou je nog is wat geld over voor iets anders. Het is wat het is. Maar niks doen voelt nog slechter dan toegeven aan cat 1…

Dit jaar zal je weinig van een verbod merken.
Ja wij als liefhebbers die geen aanloop naar meer hebben,geen demo's geen folders,geen productvideo's,geen budget wat constant opgerekt word....
Er ligt nog genoeg vuurwerk op de gemiddelde zolder wat dit jaar afgestoken zal worden.
Het enige wat anders zal zijn is dat het nu voornamelijk op 0.00 uur gericht zal zijn ipv de hele dag en avond knallen.

Wat een ander al opmerkte,gelukkig hebben we Cat 1 nog en die fontijnen zijn inderdaad net als wat wij vroeger hadden,meer was er niet op de astronauten na dan.
Ik denk dan ook dat de kwaliteit van het Cat 1 heel erg zal verbeteren omdat de concurrentie strijd weer aangewakkerd word.

Mensen gaan alternatieven zoeken / gebruiken. Ik voorzie een boel alcoholvergiftigingen op 31 december / 1 januari.
Voor mezelf ga ik deze jaarwisseling zeker proberen vrij te zijn, voor de komende jaren sluit ik dan niet uit dat ik een keer in de nachtdienst ga :shocked: :shocked:

denk idd dat het grootste gedeelte van het vuurwerk om 0:00 uur wordt afgestoken. Ik denk dat er wel meer zware beukers te horen zullen zijn.

Back
Bovenaan