De Jaarwisseling in perspectief; Ons wapenfeit in aanloop naar de behandeling van het initiatief wetsvoorstel.

Moet het percentage op de 3e afbeelding niet 59.8% zijn? Als ik het goed begrijp gaat het hier over de afname van het aantal incidenten en dat is (5068 - 2039) / 5068 = 59.8%
Scherp gap. Die 40.2% is het percentage van het aantal incidenten ten opzichten van vorig jaar..

Bijv. Of leg SeH opnames af tegen opnames door alcohol/drugs op oudjaarsdag bijv..
Dit zou ik ook wel een interessante vinden. Voornamelijk omdat artsen nu opeens zo fanatiek zijn voor een verbod. Mede omdat ze het zo druk hebben. Weet niet of die cijfers bekend zijn?

@
Helpen jullie mee om ons verhaal bij zoveel mogelijk politici in de mailbox te krijgen?

We hopen wederom op jullie steun te mogen rekenen.
Zouden jullie het concreter kunnen maken waarmee we kunnen helpen met deze factsheet? Mailen jullie bijvoorbeeld alle 2de kamerleden? En dat wij kunnen helpen met alle lokale politiek?

Teveel spammen lijkt me ook niet handig

We kunnen misschien een lijst maken met welke gemeentes (raden) al gemaild zijn?

Dit zou ik ook wel een interessante vinden. Voornamelijk omdat artsen nu opeens zo fanatiek zijn voor een verbod. Mede omdat ze het zo druk hebben. Weet niet of die cijfers bekend zijn?
Nouja dat, vraag me dus af wie spreekt voor "alle artsen?". Want dit is al eerder in nieuws geweest dat vuurwerk het probleem helemaal niet is..

Bericht dat alle ziekenhuizen ineens voor een verbod zijn zou ook eens uitgezocht moeten worden, want zou me niks verbazen als dit vanuit verzekeringsmaatschappij oid de wereld in is geholpen? *dagmea??

Laatst bewerkt:
@

Zouden jullie het concreter kunnen maken waarmee we kunnen helpen met deze factsheet? Mailen jullie bijvoorbeeld alle 2de kamerleden? En dat wij kunnen helpen met alle lokale politiek?

We kunnen misschien een lijst maken met welke gemeentes (raden) al gemaild zijn?
Ik doe landelijk mijn best en heb wat zaken af en toe naar hvlv gezet. Echter moet iedereen zich dondersgoed realiseren dat een verbod in de maak is, de schreeuw in alle partijen is steeds meer de politie en de zorg zegt het dus dan moet het. Los van wat je er zelf van vind, of feiten kloppen..... Het is 23:59 dames en heren!

Misschien een hele rare vraag, maar waarom zie ik hier geen grote banner om de gestarte petitie te ondertekenen? Of heb ik wat gemist? Én hierbij ook gelijk een oproep naar de mannen die grote YouTube kanalen hebben mbt vuurwerk, deel het via je kanaal, we hebben veel eerlijk tegengeluid nodig,sterker nog zelfs op hun eigen site is de petitie bijna verstopt je moet helemaal naar beneden scrollen om een klein bannertje te vinden waar je de petitie kan tekenen, volgens mij is een door vele mensen getekende petitie meer waard dan één betaalde lobbyist waar je dan wel weer een makkelijke én duidelijke doneer banner voor ziet? Sorry voor de misschien critische vraag maar?? Én wie is dan die lobbyist waar 30000 euro voor nodig is, lees dat de stichting volledig op vrijwilligers draait nl

Laatst bewerkt door een moderator:
Gast 24030 zei:
Misschien een hele rare vraag, maar waarom zie ik hier geen grote banner om de gestarte petitie te ondertekenen? Of heb ik wat gemist?
Ja dat snap ik ook niet. Vind de houding van vwc in deze zowiezo heel laks.

Dacht iets gehoord te hebben dat ze hadden gebabbelt, of gaan doen, maar jezus klap er idd op zn minst een banner op en maak hier een sticky van. Minste wat je kan doen.

Gast 24030 zei:
Misschien een hele rare vraag, maar waarom zie ik hier geen grote banner om de gestarte petitie te ondertekenen? Of heb ik wat gemist? Én hierbij ook gelijk een oproep naar de mannen die grote YouTube kanalen hebben mbt vuurwerk, deel het via je kanaal, we hebben veel eerlijk tegengeluid nodig,sterker nog zelfs op hun eigen site is de petitie bijna verstopt je moet helemaal naar beneden scrollen om een klein bannertje te vinden waar je de petitie kan tekenen, volgens mij is een door vele mensen getekende petitie meer waard dan één betaalde lobbyist waar je dan wel weer een makkelijke én duidelijke doneer banner voor ziet? Sorry voor de misschien critische vraag maar?? Én wie is dan die lobbyist waar 30000 euro voor nodig is, lees dat de stichting volledig op vrijwilligers draait nl
De petitie is slechts 1 wapen in de strijd. De petitie is ook niet beter of meer waard dan een lobbyist. Als dat namelijk zo zou zijn hebben we volgende week een verbod te pakken. Het vuurwerkmanifest gaat hun petitie dan indienen.

Zoals eerder gezegd, wie die lobbyist is gaan we geen uitspraken over doen. Is namelijk niet tactisch. En ja, de Stichting draait op enkel vrijwilligers. De lobbyist word daarom ingehuurd.

@

Wij zijn druk bezig met de landelijke politiek en pakken daarnaast alle gemeentelijke en provinciale VVD fracties mee.

Het is goed om de TK te laten weten dat het onderwerp leeft in Nederland. Dan weten ze namelijk ook dat ze heel veel mensen teleurstellen wanneer ze voor een verbod gaan stemmen.

Lokale politiek meepakken is aan te raden. Richt je dan voornamelijk op de lokale VVD.

Trouwe volgers en supporters,

Na de jaarwisseling is Stichting HVLV direct aan de slag gegaan om data te verzamelen en in perspectief te plaatsen. Dit heeft geresulteerd in onze nieuwe brochure: De jaarwisseling in perspectief.

Deze brochure bevat het hele, eerlijke en onderbouwde verhaal over de onzinnigheid van een verbod op legaal siervuurwerk. Alle argumenten, alle nieuwe data, voorzien van bronnen. En hij had niet op een beter moment klaar kunnen zijn.

Wij gaan er uiteraard voor zorgen dat deze brochure bij de relevante partijen en politici in de mailboxen belanden. Maar we hopen dat er vanuit de liefhebbers ook een brede beweging op gang komt om deze brochure zoveel mogelijk te verspreiden. Samen kunnen we ervoor zorgen dat de Nederlandse politiek niet om ons verhaal heen kan.

Wij geloven in het gezonde verstand van de kamerleden en denken dat ze de juiste keuze zullen maken wanneer ze ook echt goed zijn geïnformeerd. Helpen jullie mee om ons verhaal bij zoveel mogelijk politici in de mailbox te krijgen?

We hopen wederom op jullie steun te mogen rekenen.

De brochure is te downloaden via de volgende link:

Klopt het dat op jullie site dit nog niet als bericht bulletin bij de nieuwspagina staat? Het laatste nieuws artikel dateert van juni 2022

Wij zijn druk bezig met de landelijke politiek en pakken daarnaast alle gemeentelijke en provinciale VVD fracties mee.

Het is goed om de TK te laten weten dat het onderwerp leeft in Nederland. Dan weten ze namelijk ook dat ze heel veel mensen teleurstellen wanneer ze voor een verbod gaan stemmen.

Lokale politiek meepakken is aan te raden. Richt je dan voornamelijk op de lokale VVD.

Inmiddels VVD Eindhoven, Heeze-Leende, Helmond, Geldrop-Mierlo, Nuenen, Veldhoven en Best gemaild.

De petitie is slechts 1 wapen in de strijd. De petitie is ook niet beter of meer waard dan een lobbyist. Als dat namelijk zo zou zijn hebben we volgende week een verbod te pakken. Het vuurwerkmanifest gaat hun petitie dan indienen.

Zoals eerder gezegd, wie die lobbyist is gaan we geen uitspraken over doen. Is namelijk niet tactisch. En ja, de Stichting draait op enkel vrijwilligers. De lobbyist word daarom ingehuurd.
Denk persoonlijk toch dat een petitie ondertekend door hopelijk zoveel mogelijk mensen een sterker signaal is dan 1 persoon die her en der is vraagt aan een politicus of die een rapportje mag achterlaten, die vervolgens dan waarschijnlijk ook nog eens in de prullenbak belandt na de belofte dat de politicus het zeker zou gaan lezen, én 2 goeie wapenfeiten is altijd nog beter dan 1 optie toch?

Back
Bovenaan