De grootste klap komt na de vuurpijl

Dit verhaal moet kennelijk nog gebeuren, want ik meen te lezen van 6 december 2011. Of zijn hier helderzienden aan het werk?

Afgelopen jaar hebben wij bij de bestellingen, naast het gratis vuurwerk, ook een veiligheidsbril cadeau gedaan. Hierop kwamen zeer positieve reacties vooral van de ouders.
Natuurlijk hoor je de puberende jeugd minachtend snuiven: "die zetten we dus echt niet op".....
Volgens mij kan de vuurwerkbranche ook veel doen om de veiligheid tijdens het afsteken te verbeteren.
Kortom, met zn allen moet het jaar na jaar veiliger worden.

Vuurwerk moet niet verboden worden, je moet een vuurwerkbril dragen!

Je moet toch ook een rijbewijs hebben als je auto rijd? Ik heb met oud en nieuw heel de dag een bril gedragen, ook om 12 uur heb ik de omstanders een mooie vuurwerkbril laten dragen:)

Wat zegt die ''artst'' nou over vuurwerk?

vuurwerk is munitie??????

Man man man, je verwacht toch wel meer van die man he?

De terminologie en vergelijkingen waar meneer de Faber zich van bedient zijn misschien niet altijd even logisch of treffend, maar hij heeft gewoon een heel goed punt: Vuurwerk is geen speelgoed en er dient bewust en met respect mee omgegaan te worden. Een vuurwerkbril is geen luxe, maar een standaard accessoire voor iemand die zich in de buurt van vuurwerk bevind. Dit kan niet vaak genoeg geuit worden.

Ik vind het een goede reportage, die de vinger treffend op de zere plek legt. Geen prettige beelden, voor wie dan ook. Een goede boodschap voor iedereen die te makkelijk denkt over de gevaren.

Cameo

Back
Bovenaan