De eis in de vuurwerkzaak

ylke

VWC lid
Tegen een 25-jarige man uit Tiel is vier jaar gevangenisstraf geëist omdat hij wordt verdacht van het afsteken van zwaar vuurwerk waardoor een man zijn oog is verloren. Ook heeft hij bij zijn vorige werkgever brand veroorzaakt met een brisantgranaat. Daarnaast wordt hij verdacht van het opslaan van vuurwerk en het in bezit hebben van munitie.

Zie Film

flink straffen zulke figuren. voor gewoon bezit van illegaal spul zonder misbruik ervan vind ik dit veel te zwaar maar als je zulke idiote dingen gedaan hebt wel.
en tbs.

Hier het bericht van Omroep Gelderland.

Vuurwerkincident Tiel: eis vier jaar cel
ARNHEM - Het Openbaar Ministerie heeft vrijdag een gevangenisstraf van 4 jaar geëist tegen een 25-jarige man uit Tiel.
Hij zou tijdens de jaarwisseling een mortiergranaat in een ijzeren pijp hebben gestopt, met de intentie die af te steken. De pijp ontplofte echter, waarbij een omstander zwaargewond raakte.
Het slachtoffer uit Tiel raakte zijn linkeroog kwijt en liep schade op aan zijn gezicht.

Bron: Omroep Gelderland.
www.gld.nl

Aha, de bekende rondvliegen mortiergranaten waar Aboutaleb het ook al over had.
Aboutaleb heeft zeker naar dit filmpje gekeken?

Of zijn ze in de war met dit?

Ach ja. Het bekende overdrijven. Een hele kunst op zichzelf.

ik vind het maar een wazig verhaaltje .
mortier granaten zijn dingen die het leger gebruikt .
ik vraag me af hoe een burger daar aan is gekomen .

merk wel dat ze steeds harder op gaan treden. Ik ben bang dat er aan het einde van dit jaar veel de kloss zullen zijn,maar misschien wel een keer goed ook het word ook steeds gekker en de mensen en winkels die wel normaal doen zijn straks de duppen hier van. En dat zal zonde zijn

merk wel dat ze steeds harder op gaan treden.

Die kerel heeft wel iemand voor zijn/haar rest van zijn/haar leven gehandicapt gemaakt.
Ik vind 4 jaar nog mild, poging tot doodslag lijkt mij beter.

Als je met soort projectielen gaat spelen, doe dan je huiswerk.

Laatst bewerkt:
ik vind het maar een wazig verhaaltje .
mortier granaten zijn dingen die het leger gebruikt .
ik vraag me af hoe een burger daar aan is gekomen .

Met een mortiergranaat bedoeld de media een shell. Ze slaan de plank natuurlijk volledig mis met deze uitspraak :bonk:

Back
Bovenaan