De discussie is weer gaande in Apeldoorn

Rare jongens daar in Apeldoorn. Nu even zonder gekheid. De regering had het nooit in handen van de gemeentes mogen geven. Elke gemeente loopt of zit te denken, zullen we het verbieden of laten we het doorgaan. Bij de ene pakt het goed uit bij de ander fout.

Maar ik bekijk het anders hij wou 2 jaar geleden verkopen hij nam het over van zijn spaargeld. Tja dat noem ik gewoon ondernemersrisico want de discussie speelt daar al een poos ook 2 jaar geleden.

Inderdaad hopen dat hij mag verkopen en dat het niet verboden wordt maar ik zou nooit te nimmer ook 2 jaar geleden niet een vuurwerkwinkel durven openen met een discussie in de gemeente.

Rare jongens daar in Apeldoorn. Nu even zonder gekheid. De regering had het nooit in handen van de gemeentes mogen geven. Elke gemeente loopt of zit te denken, zullen we het verbieden of laten we het doorgaan. Bij de ene pakt het goed uit bij de ander fout.

Maar ik bekijk het anders hij wou 2 jaar geleden verkopen hij nam het over van zijn spaargeld. Tja dat noem ik gewoon ondernemersrisico want de discussie speelt daar al een poos ook 2 jaar geleden.

Inderdaad hopen dat hij mag verkopen en dat het niet verboden wordt maar ik zou nooit te nimmer ook 2 jaar geleden niet een vuurwerkwinkel durven openen met een discussie in de gemeente.
Eens, hij heeft de zaak overgenomen met de wetenschap dat het wel eens gedaan kan zijn in Apeldoorn met de VW verkoop.
Jammer is het wel, want kleinbussink is een van de oudste vuurwerkverkooppunten van Apeldoorn. Ze zaten vroeger in het centrum en daar kocht ik als kleine jongen gewoon even tussen het winkelen met de ouders een zak vuurwerk in een hobbywinkel. Kan je je nu echt niet meer voorstellen.

Dan is het helemaal zonde. Vind je verhaal een mooi verhaal over vroeger. Hoe je een zak vuurwerk kocht in een hobbywinkel.

Ik kom zelf niet uit Apeldoorn maar volgde de discussie, gewoon omdat het buitengewoon schandalig is wat de overheid heeft gedaan. Echter mocht het daar verboden worden mag de landelijke verkoop niet verboden worden mits landelijk verbod. Wordt het landelijk niet verboden is het met de verkoop niet gedaan en mag gewoon verkopen. Of de gemeente moet het smerig spelen en de vergunningen intrekken, dan zijn de rapen ook gaar.

Maar het is gewoon schandalig hebben kennis gemaakt met de 2 jarige vuurwerkverboden. De gemeente moet gewoon zeggen dit mag niet een discussie zijn in de gemeenteraad. Dit moest gewoon bij de landelijke overheid blijven.

Tja dat noem ik gewoon ondernemersrisico

Ik vind dat we als freaks wel iets meer respect mogen tonen voor ondernemers die ons willen voorzien in onze hobby.

De beste man doet helemaal niets verkeerd met de verkoop ervan, het zijn alleen de "experten" in de Gemeente Apeldoorn die totaal falen.

Een falende overheid en incompetente politici zeker niet verwarren met ondernemersrisico van een hardwerkende zelfstandige.

Een politicus, zeker op gemeentelijk niveau, staat ten dienste van het volk.

En niet omgekeerd.

De handelaren in de gemeente ondersteunen is het minste wat zo een volksvertegenwoordiger kan doen.

Ik vind dat we als freaks wel iets meer respect mogen tonen voor ondernemers die ons willen voorzien in onze hobby.

De beste man doet helemaal niets verkeerd met de verkoop ervan, het zijn alleen de "experten" in de Gemeente Apeldoorn die totaal falen.

Een falende overheid en incompetente politici zeker niet verwarren met ondernemersrisico van een hardwerkende zelfstandige.

Ik heb zeker respect voor ondernemers.

Maar hij nam het in 2020 over in onzekere tijden dus ondernemersrisico. Hij heeft nog geen enkel vuurwerk verkocht. Als ik merk dat het allemaal onzeker is dan neem ik de toko niet over. Want ben ondernemer geweest zeggen ze gewoon eigen schuld. En de discussie speelde langer daar. Hij gaat me niet wijs maken van ja dat wist ik niet. Hij nam van zijn spaargeld de zaak over, hoor dat duidelijk in het filmpje. Dan vraag ik me af waarom, je weet Apeldoorn wil het sowieso verbieden. Het is immers niet van gisteren dus ondernemersrisico en op dit vlak(met alle respect) hoef je van de gemeente niets te verwachten.

Als ik zo een zaak start met vuurwerk, zou het niet overnemen maar grondig onderzoeken. Waarom is de ondernemer gestopt? Wat wil de gemeente? In hoeverre is de discussie? En zou nooit denken ik neem het over, het gebeurd niet dat verbod, en het verkoopt wel.

Nogmaals met alle respect naar de ondernemer ik heb het met hem te doen. Maar hier zit wel degelijk ondernemersrisico aan vast namelijk overname van.

Eens, ik vind het ook wat hypocriet van deze jongen. Het is wel heel treurig, het is bizar dat Apeldoorn dit heeft doorgevoerd. En dat geldt voor bijna alle handelaren.
Er zitten een of twee boefjes in Apeldoorn waar ik het niet erg voor vindt.

Back
Bovenaan