• BELANGRIJK!

De media maakt graag gebruik van aannames, vaak kloppen feiten niet en worden onderwerpen en stellingen op een andere manier opgesteld waardoor vuurwerk sowieso negatief in de media komt. De media kan flinke ergernissen opleveren, maar alle media mag en zal geplaatst blijven worden, of het nu positief of negatief is m.b.t. vuurwerk.

Er zijn de laatste jaren tal van discussies op het forum ontstaan bij nieuws over verkeerd gebruik, gevaar, vernielingen en overlast waarbij de sfeer onderling ook vaak gespannen werd. Wij zullen vanaf dit jaar ook strenger toezien op de sfeer in de topics en waar nodig waarschuwen en topics sluiten.

De Chinezen brachten vuurwerk naar Nederland, nu moeten we op zoek naar een alternatief

Vreemde redenatie van Ineke Strouken: "Ik heb vuurwerk met op oudjaarsavond ook de lijst Immaterieel Erfgoed gezet. Toen kreeg ik meteen een boze oogarts aan de lijn. Als het verboden wordt, gaat vuurwerk weer van die lijst natuurlijk.’’
Hoezo 'natuurlijk', alsof je cultuur en lange tradities met een pennenstreek van de ene op de andere dag kunt verwijderen. Alsof het niet meer bestaat of heeft bestaan.

Of deze uitspraak: "Maar bij tradities hoort ook dat ze dynamisch zijn en mee veranderen met de tijd. Zo gaat het altijd of ze sterven uit.’’ Dat is dus het probleem, het is geen natuurlijke verandering vanuit de mensen, maar een opgelegd verbod. Uitsterven en veranderen zou zijn als er steeds minder belangstelling is voor een traditie, niet domweg totaal verbieden door mensen die zelf niets hebben met een traditie.

Ik vind het bijzonder hoeveel artikelen er worden gepubliceerd en al klaar lagen… bij geen enkel ander onderwerp gebeurt het zo fanatiek….
Verbaast dat je echt nog? Hebben we de afgelopen 10 jaar genoeg voorproefjes van gezien. Ze dien er nu alleen nog een schepje en sausje bovenop.

Back
Bovenaan