Darky's sfeertopic!

En ik heb nog even wat leuke sfeerfoto's bij elkaar gezocht!

Heerlijke sfeerfoto! Deze foto stamt alweer uit jaarwisseling 2009-2010, maar ik blijf hem super vinden.

TIP! De collectiefoto's in de starttopic zijn bijgewerkt! Vergeet ze niet te bekijken! :wink:

Haha hier was ik volgens mij ook bij! Samen met Alex, goede tijden.

Na een paar jaren die we qua vuurwerk snel willen vergeten, is het tijd om weer wat leuke films in dit topic te plaatsen :)
We beginnen met een setje van twee Duitse fonteinen die bij de Lidl te koop zijn. Ik kende ze niet, dus ik wist niet wat ik kon verwachten. De verrassing aan het einde wist mij dan ook flink te overrompelen!

Vervolgens heb ik nog twee sfeervolle films uit 2018-2019 die kort na middernacht zijn opgenomen. Niets bijzonders, maar gewoon even de geur en beelden van de buurt rustig in je opnemen. Gooi wat cakes op het vuur, probeer de producten van de buren te herkennen, en je blijft om je heen kijken!

Naar z'n skyline van die laatste 2 filmpjes kan ik echt van genieten. Prachtig en sfeervol. Zo was er ook eens een filmpje van een persoon die snachts om 12 uur, een uur ofso door zijn stad fietste. Erg mooi.

Dat zijn weer heerlijke films zeg, sfeer komt perfect over. Dank voor de kriebels.

Vandaag weer een nieuwe sfeervolle film van het stoken met een gezellige groep.
Met de jaarwisseling 2017-2018 hadden we uitzonderlijk veel regen de eerste uren van de avond. Zelfs weerman David was not amused! Maar dan betekent niet dat we ons laten weerhouden door wat water. We hadden met de stookgroep een overkapping gevonden waar we een beetje in de luwte konden schuilen.

Iemand uit de groep had een fraaie combinatie van twee waaiercakes gemaakt:
Wall of Silver XXl, Evolution Fireworks
Crackling Chry, Zena

Ik houd ontzettend van dit soort projecten: een goed uitgedachte combinatie die elke afzonderlijke cake naar een hoger niveau tilt. Twee brede waaiers met crackling; de ene laag en de andere hoog. Heel netjes gedaan zo! Frappant ook dat de Crackling Chry een aantal boeketten had zonder burst.
Let ook absoluut op de laatste paar seconden van de film :tongue2: Gelukkig had ik mijn camera nog niet uitgezet en kon ik dit leuke voorval en de daarop volgende emotie mooi vastleggen!

Dit sfeertopic ga ik ook weer een beetje vullen met leuke straatfilms. Sommige producten hebben hier op VWC geen eigen topic, maar zijn toch zeker de moeite waard om te delen. Zo kon ik de TP23 op de kop tikken. Een zware huilbatterij die in salvo's hele luide krijsers eruit blaast. Op een rustig moment in de avond komt dit heel fraai over! Heeft veel weg van Return of the Phoenix, maar het verschil is dat TP23 in salvo's schiet.

Om de feestmaand december in te luiden, plaats ik hier de vuurwerkshow die we afgelopen jaarwisseling hebben weggefakkeld. :)

Samen met twee stookmaten schoten we een flinke show net na twaalf uur. In het totaal kwamen er zo'n 15 boxen langs, merendeels van Magnum. Deze werden met de hand weggefakkeld zodat het geheel lekker vloeiend overliep! Mijn camera werkte in het begin niet helemaal mee, waardoor ik de intro helaas gemist heb. Maar dat mag de pret niet drukken; het was een hele vette show!

0:00 Mythology Display Box (deel 2) - Magnum
00:23 Magnum P.I.
01:48 1.2" Willow Mayhem - Magnum
03:05 Sylvester Mainframe - Magnum
03:48 1.2" Mystic Bounce Display - Magnum
04:42 Blue Night Fire - Wolff
05:29 3x Kingstown Hangover - Magnum
06:07 Mega 400 Shots Total Display Show - Magnum (stopte halverwege)
06:09 2x Triple X - Magnum
??? 1.2" Firestarter - Broekhoff
06:47 Return of the Phoenix - Wolff
07:19 The Scream - Wolff

De 1.2" Firestarter was een beetje vreemd. We weten zeker dat we die er in gestopt hebben en hij is ook afgegaan. Maar de uitwerking lijkt wel totaal anders dan het zou moeten zijn.

Lekker hoor!!

Als ik dit zie ga ik toch twijfelen om niet alsnog een showtje voor te bereiden.
Al dan niet een 18:00u 'pallet' showtje.

Wel zuur van die Firestarter. Je hebt een bepaald plaatje in je hoofd wat dan helaas niet perfect uit de verf komt. Maar doet geen afbreuk aan het geheel, zeker niet voor de omstanders :applause:

Nieuwe update!
Afgelopen jaar hadden we met Riakeo een nieuw merk in onze handen. Die fluiters aan het einde maken deze box echt!

Nieuwe update!

Allereerste de Cocoblitz. Een compacte compound van Herlat, Zena. Mijn stookmaat deed een impulsaankoop. Man, man, man. Wat een grafpleuris ding! Supersloom, totaal niet spannend, lange pauzes tussen de cakes. Echt een onding.

Daarnaast een drietal Scream romeinse kaarsen van het merk Klasek. Ik stak er eerst eentje los af, maar die ging wel erg traag. Met drie tegelijk zat er meer tempo in en klonkt het best lekker in de rustige uurtjes van de vroege avond.

En als laatste voor vandaag de compound Peking Opera 1. Een prima box van Riakeo. Dit merk blink bij mij uit in lang hangende goud.

Laatst bewerkt:
Nieuwe films om december door te komen!

Een straatfilm van eerst een fontein, daarna 2x de cake Caïro Crackling (Magnum) en opgevolgd door Scream van Wolff. Een film die gemaakt is met de jaarwisseling van 2023-2024. Dit was een mini-showtje wat ik ter plekke bedacht had. De Cairo Crackling waren met de lonten aan elkaar verbonden zodat ze direct elkaar opvolgden. Liep mooi door zo!

Er dook afgelopen jaar opeens bij de winkel Vuurwerk Maximaal in Waddinxveen een product op wat ik helemaal niet kende. Een Lesli cakeje bedoeld voor de Duitse markt. Zeer goedkoop. Ik ben een ontzettende liefhebber van fluit-naar-boeket, dus ik dook meteen op dit product en kocht er flink wat van in!

Back
Bovenaan