Dagindeling oudjaarsdag!!!

ylke

VWC lid
Hoe ziet jouw dagindeling met oudjaarsdag eruit?
Wat moet je deze dag nog doen om helemaal klaar te zijn voor 00:00 uur.

eerst vanaf 10 uur lekker knallen bij mijn maat dan rond 5 uur weer naar huis nog ff wat afsteken in de straat dan lekker eten en daarna met zijn allen tv kijken en soms een paar vlinders of nitraten afsteken dan rond 11 uur mijn siervuurwerk klaarzetten en om 00:00 beginnen we hier met het egte werk!

10.00 uur: starten met knallen
12.00 uur stoppen (zo groot is me collectie niet) naar binnen om wat oliebollen te vreten
12.30 uur: rondje over dorp fietsen, wat bekenden allemaal stoken
14.00 uur: weer thuis
17.00 uur: gourmetten met familie
21.00 uur klaar, (ja, ze tafelen hier lang na :p)
21.30 uur: aan de koffie met oliebollen en appelbeignets
22.30 uur siervuurwerk gaan stoken.
01.00 uur: slapen

Alle voorbereidingen zijn de dagen ervoor al getroffen, de dag zelf is alleen maar bezig zijn in de straat en de de wijk om om de zoveel tijd bij te vullen in de garage.

Weet het nog niet. Helemaal afhankelijk waar ik het vier. Sowieso anders dan anders. Aangezien er tegenwoordig een vrouw int spel is ;)

Ik heb werkelijk nog geen idee. Afgelopen 5 jaar gewerkt bij vuurwerkwinkel op de 31e van 07:30 tot 17:30. Echter ga ik per 5 november starten met een echte baan en weet ik niet of mag en kan werken in de vuurwerkwinkel. Ik wil wel sowieso die maandag de 31e vrij zijn.

Indien ik wel werk:
06:30 opstaan
07:30 werken
17:30 met de winkel een paar potten afsteken
18:00 thuis, eerst douchen
18:30 eten en na het eten een paar potjes afsteken
20:00-20:30 familie en vrienden komen
21:00 paar potten afsteken
22:00 voor de tv; hapjes (gehaktballetjes, toastjes, oliebollen etc), soms een spelletje zoals sjoelen
00:00 Nieuw jaar vieren
01:30 slapen na 4 drukke dagen

Als ik niet werk:
08:00 opstaan
10:00 balen dat ik nog een tijd moet wachten tot het donker is, aangezien ik anti-klein vuurwerk ben hehe..
18:30 zie hierboven

Ik hoop dus dat ik van mijn nieuwe baas gewoon mag werken in de vuurwerkwinkel.

06:00 opstaan
06:10 ontbijten
06:20 fietsen om oliebollen te halen

tot 16:00 a 18:00 is te raden denk ik zo?:P

avond eten
20:00 tot 22:00 voor de tv met ouders etc toastjes , lekkere hapjes , oliebollen
22:00 beetje siervuurwerk afsteken
22:20 verder met waar ik om 20:00 begonnen was
00:00 gelukkig nieuwjaar , naar buiten vuurwerk
01:30 slapen ( meeste knallen zijn dan wel voorbij)

10u. opening met blokje en wat geknal, pijltjes, rotzooi
11u. ochtendronde; voor de deur en in park beetje zooi stoken
begin van de middag wrs naar bezoekadres
14u. stookplek klaarmaken middels uitrollen rode loper :D
14-16u. stoken met vrijwel vuurwerkgroen neefje :)
16-19u. eten, binnen hangen, af en toe buiten wat afsteken
19-20u. klein vuurwerkmoment: fonteinen, grotere single shots, draaizonnen etc.
20-21/21.30u. ongebreideld zooi stoken
21.30-00u. binnen tv kijken, lekkere zooi eten, siervuurwerk klaarmaken (volgorde zetten, doorlonten zover niet al 's middags gedaan)
00u-01u. groot spul stoken
01-02u. ongebreideld meuk stoken, nog altijd met neefje als die niet al in slaap gesukkeld is haha
02.30u ofzo lekker provisorisch bedje in; grote kans dat ik volgende dag vroeg terug moet om te werken (horeca hè, altijd onvoorspelbaar)

oh, en best kans dat er eind (of nog voor 10u) van de ochtend/begin van de middag nog wat winkels worden afgefietst om spul bij te halen; vaak nieuw spul waarvan de hype rondzingt op de vuurwerkforums en ik nog móet testen :D

31-12-2012 oftewel De Dag Der Dagen:

Nacht 30 december op 31 december:

- 00:00 uur: denken ja snel posten op Twitter, Facebook, Vuurwerkcrew, AVP en alle andere manieren en zeggen 31 DECEMBER! KNALLUH!
- 00:05 uur: Wekkers zetten, telefoon en wekker naast me voor het geval er èèn niet werkt. :p
- 00:10 uur: Slapen moet wel uitgerust zijn voor de dag der dagen.

Ochtend:

- 06:30 uur: Wekker gaat, rustig wakker worden. Vuurwerkcrew bekijken op telefoon etc.
- 06:45 uur: Even een warme douche nemen en omkleden.
- 07:15 uur: Naar het vuurwerk kijken, staat alles er nog?
- 07:20 uur: Ontbijten, als dit lukt. Snel een tosti waarschijnlijk. Met warme chokomel!
- 07:35 uur: Computer opstarten en Vuurwerkcrew, AVP en wat andere sites bekijken.
- 08:00 uur: Wat kleine voorbereidingen treffen voor 10:00 uur. Misschien indeling tassen veranderen.
- 08:30 uur: Stiekem wat kleins afsteken, grondbloem of iets wat niet teveel geluid maakt moet wel leuk blijven! :p
- 08:45 uur: Nog wat praten met leden hier en alvast en leuke dag toewensen. En dat iedereen op de vingertjes let!
- 09:00 uur: Moeder zal wel wakker worden, kan toch niet meer slapen als ze mij hoort en vanalles hoort, zus is weg!
- 09:15 uur: Even naar buiten lopen en luisteren en zien of er wat gestookt wordt.
- 09:30 uur: Stookmaat zal ongeveer hierheen komen kan ook eerder zijn.
- 09:35 uur: Spullen van hem hier zetten en misschien nog wat werken en overleggen over 10:00 uur project.
- 09:40 uur: Waarschijnlijk laatste keer voor 2012 op Vuurwerkcrew en AVP nog eens iedereen veel plezier wensen, voorzichtig doen en nog wat praten. Ook even Facebook, Twitter en MSN en andere dingen updaten haha!
- 09:45 uur: Projecten tassen voorzetten. En de allerlaatste voorbereidingen treffen. Nog eens aanstekers vullen. Camera pakken statief camera op statief zetten. En vuurkorf aansteken.
- 09:50 uur Naar buiten wat luisteren en kijken wat er al gestookt wordt.
- 09:55 uur 10:00 uur: project naar buiten halen. En camera.
- 09:59:50 uur: Camera laten lopen, project aansteken en genieten van de inluiding van Oudjaarsdag 2012!
- 10:05 uur - 12:00 uur: Stoken tot 12 uur 's middags.

Middag:

- 12:00 uur: Iets eten als we honger hebben en wat drinken.
- 12:30 uur - 15:00 uur: Lekker door stoken, soms rondje buurt en nog wat dag projecten.
- Rond 15:00 uur: Naar huis stookmaat en dan daar stoken. Hier wordt ook de vooravond gestookt.
- 15:15 uur: Hier stoken, klein projectje om ook hier de buurt wakker te maken.
- 15:30 - 16:30: Laatste dag vuurwerk na 16:30 uur wordt het steeds meer avond vuurwerk fontijnen, cakes en pijlen. Maar ook af en toe ander spul!

Vooravond:

- 17:00 uur: Even iets eten.
- 17:30 uur: Ongeveer klaar met het avondeten.
- 17:45 uur: Weer naar buiten met wat groter vuurwerk, cakes, pijlen en fontijnen.
- 18:30 uur: Een groot avond project!
- 19:00 uur: project is volledig afgerond en er zal gewoon gestookt worden!
- 19:45 uur: Stookmoment met wat kleine cakes en fontijnen, romeinse kaarsen en wat pijlen. (Mini Show paar minuten)
- 20:00 uur: Ongeveer naar huis toe.
- 20:15 uur: Auto inladen en met mijn moeder naar grote kennissen groep waar we de avond/nacht gaan doorbrengen. Meerdere mensen met vuurwerk. Alleen wel minder vuurwerk maar ook dat is leuk als meerdere iets hebben!
- 20:30 uur: Aankomst kennissen, een kleine cake afsteken voor hun huis i.p.v. aanbellen is weer eens iets anders! :p
- 21:00 uur: - 23:00 uur af en toe iets afsteken. Maar ook binnen zitten, gezelligheid wat praten etc.
- 23:00 uur: Vanaf nu waarschijnlijk niet meer naar buiten, kan anders zijn. Maar binnen het laatste uur van het jaar vieren! :)

Nacht:

- 23:59 uur: Aftellen met z'n alle, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 GELUKKIG NIEUWJAAR! :D
- 00:00 uur: Iedereen een gelukkig nieuwjaar wensen en even praten met mam over het afgelopen jaar en nieuwe jaar 30 seconden heb toch geen aandacht :p
- 00:05 uur: Al het vuurwerk naar buiten brengen in manden en een leuk project afsteken.
- 00:10 uur: Stoken tot alle grote cakes, pijlen en fontijnen op zijn.
- 01:30-02:00 uur: Weet niet wannneer precies.
- ??:?? uur: Wat kleine Cooling-down dingen afsteken, kleine fontijnen etc.
- 03:00-04:00 uur: Ook dat weet ik niet met gezelligheid haha. Naar huis toe.
- 04:15 uur: Lekker mijn bed in en denken wat voor top dag ik heb gehad.

Ochtend 1 januari 2013:

- 09:30 uur: Wakker worden, omkleden stookmaat bellen en regelen voor opruimen.
- 10:00 uur: Bezem en blik en vuilniszakken pakken en beginnen met het opruimen!

Middag 1 januari:

- 12:00 uur: Samen met stookmaat rondje wijk doen, kijken wat er overal is gestookt!
- 15:00 uur: Terug naar huis of stookmaat, even op Vuurwerkcrew en denken wat voor leuke dag ik heb gehad. Maar ook weer een kl*te gevoel, dag voorbij ging zo snel etc.

Rest van het jaar:

- 1 januari 2013 15:01 t/m 31 december 2013: Maar me ook weer erop verheugen dat dit mijn jaar wordt, 16 worden, examens, diploma halen, misschien helpen bij shows opbouwen, Lesli opendag wat zeer leuk was afgelopen jaar, misschien in een vuurwerkwinkel helpen, en natuurlijk zelf vuurwerk kopen wat het een stuk makkelijker allemaal maakt!

2013-2014 Wordt een top jaar, en daar eindigt dan ook de planning dat is voor het volgende seizoen Vuurwerkcrew!

Laatst bewerkt:
Haha jeetje, zelfs de professionele bouwplanningen die ik soms moet maken zijn nog korter!:shocked:
Ziet er in ieder geval naar uit dat jij je niet verveelt die dag :D

Kan afwijken hoor! En kon het nog uitgebreider maken. Maar dat laat ik denk ik maar achterwegen.
Vind het leuk om te doen, en lekker nadenken over De Dag Der Dagen/Planningen:bonk: Haha

Het ziet er zo mij uit.

Opstaan, op 31-12 waarschijnlijk toch te vroeg.
Ontbijten wat ik naar binnen krijg en mijn tas inpakken.

Me zooi in me wagen gooien.

Naar mijn ouders, even koffie zuipen en een paar eigen gebakken oliebollen van mij ma opsmikkelen en een pijlenpakket (Lees rocket boom) bij mijn pa droppen.
O ja mijn tas met slaapspullen bij mijn ouders achterlaten.

Afscheid nemen van mij ouders en dan naar Jawe.
De zooi uit mijn auto halen en ergens bij Jawe neerzetten.

Dan even snel heel snel koffie.
En dan knallen.
Totdat we gaan middageten.
Doorknallen totdat we koffie gaan drinken.
Doorknallen.
Avondeten.
Doorknallen. (Doorlont projecten en avond spul de lucht in)
De laaste 10 minuten afwachten totdat het 00:00 uur is.
Dan iedereen feliciteren en snel mijn ouders bellen en die feliciteren.
Dan proberen mijn zussen te bellen, maar dan is de telefoonlijn overbezet, dus dat komt 1 januari wel weer.

En dan stoken tot 2 - 3 uur.

Daarna mijn spullen in de wagen gooien.
Afscheid nemen van Jawe en familie.
En naar mijn ouders.
Trek ik een biertje open.
Daar zet ik teletekst aan, wat er allemaal gebeurt is.
Dan douchen en naar mijn bed.
En op 1 janurie een half uur voor de visite wakker worden en omkleden....

6:00 wekker gaat
6:30 opstaan
7:00 meteen na buiten rennen en kijken wat voor weer het is!
7:15 lekker de jacuzzi inspringen en genieten van de laatste dag van het jaar
8:30 gaat de bel staan de 3 pyros voren waarvan een gaat koken
8:45 mijn grote pyro vriend genaamd richard heeft lekker onbijtje gemaakt voor ons
9:15 de rekken buiten zetten alles nog 1 keer controlleren
9:30 ff deze site checken en FPM iedereen een leuke dag toewensen
9:45 eens ff kijken wat er al gaande is buite
9:50 de buizen laden met 10x 4" salutes
9:55 de 100k uirollen
9:59:00 BOEMMMMM
10:00 tot 12 is een raadsel
12:00 de straat gek maken
16:00 richting de famillie
16:10 aangekomen stiekem een 100k uitgerold en ff laten weten dat wij er zijn!
16:15 begint iedereen te knallen als een malle
18:00 inmiddels donker tijd voor een 1kilo fontijn en wat duitse potjes
19:00 de limbo show 6x2" + bonbridge sahara thunder
19:10 chille met me neefjes die helemaal into the fireworks zijn
20:00 gezellig gourmetten oliebollen en natuurlijk de loterij!!!!!
21:00 de muziek op volle toeren en feesten maar staan tafels na binnen en beginnen met feesten
22:30 staan tafels na buiten en de muziek na buiten
22:45/23:30 alle goedkopen cakes aflaten en leuke showtje doen
23:45 klaargemaakte spullen pakken 3x6" waarvan 2 kleuren en 1 watervalleffect
23:57 100k uitrollen
23:59 aftellen en begint het echte zware werk
00:05 bonbridge sahara thunder 2x
00:10/4:00 zijn we bijna klaar alles na binnen en nog verder feesten tot 5
5:00 gaan we allemaal richting huis behalve ik en me oudere neef en broer enz die vallen meestal opo de bank in slaap
10:00 (inmiddels 1 januari 2013) gaan we aangetroffen schade bekijken haah en langzaam de veegmachine bestellen en een kennis die bij de rd4 werkt en dan lekker onbijtennn

zo is het ongv !!

Tip voor de 1 Januari dip: Koop categorie 1 vuurwerk en ga door met stoken. Net zoals bij een kater, die moet je ook wegdrinken.

Een planning is er wel, maar toch ook niet bij ons :rolleyes:

Veel te vroeg (~6:30/7:00) Spontaan wakker worden, ontbijt enzovoort.
8:00: Pyro's die hier naartoe komen even een SMS'je sturen om te kijken of ze al wakker zijn.
8:10: Tassen controleren, Koffie zetten voor iedereen.
8:30: Eerste pyro zal onderhand wel bijna bij mij zijn
9:00: Iedereen verzameld, op naar de beginlocatie (Huize vriendin :D)
10:00; Beginnen met een leuk knalprojectje
10:00-17:00: Na even met mijn schoonouders gepraat te hebben over de dag en "de wekker" de hele dag stoken. Tussendoor uiteraard af en toe even ergens wat drinken of een lege tas omwisselen voor een volle. Laatste tas zal wat meer sier bevatten aangezien het om 16:00 al gaat schemeren.
17:00-19:30: Avondeten (Gourmet) met ouders en oma. Als er tijd is voor het eten al wat siervuurwerk de lucht in jagen.
19:30-??:?? Na de afwas even wat siervuurwerk voor oma afsteken (traditie). Dit jaar onder andere bestaande uit wat Killing Arrow pijlen, een Action Pack en wat fonteintjes. Doorstoken totdat oma "het zat is" of het koud begint te krijgen.
??:??: Naar de avond/nacht locatie. Vorig jaar bij een vriend van mijn vriendin, maar die is verhuist. Nog even afwachten waar we het nu gaan vieren.
~21:00: Klein siervuurwerk afsteken. Fonteinen, kleine cakes, aantal vuurpijlen enzovoort. Gezellig met een groepje.
23:30: Naar binnen, oliebol eten, aftellen, gelukkig nieuwjaar wensen enzovoort.
00:00-??:??: Knallen! Grotere sierpotten, grotere pijlen en goede matten! Gezellig met een redelijk grote groep (vorig jaar ~8 man + toeschouwers) non-stop stoken.
??:??: Naar huis, slapen. Zal niet voor 3:00 á 4:00 zijn denk ik.

mijn planning is sinds jaren veranderd aangezien mijn schoonmoeder op deze dag jarig is.

8:30 opstaan, ontbijten met ze alle.
9:30 koffie zetten eerste familie druppelt al binnen.

10:30 de eerste alcoholische drankjes worden geschonen

13:00 iedereen gaat zo ongeveer weer weg.
13:00 tot 18:00 met vrienden wat biertjes drinken en af en toe wat stoken.

18:00 even snel wat eten met ze alle en dan op naar de avondplek om er een mooi feestje van te maken deze laatste avond.

10:30 de eerste alcoholische drankjes worden geschonen

13:00 tot 18:00 met vrienden wat biertjes drinken en af en toe wat stoken.

Niet slim ;)

Ik heb geen echte planning, alles komt vanzelf wel goed. Paar jaar geleden besloot ik één keer weinig te kopen en bij vrienden die niet van vuurwerk houden oud en nieuw te vieren, dat doe ik dus nooit meer! haha. De laatste paar jaar vier ik het thuis en tussendoor bij mij vriendin samen met wat andere, bevalt me prima.

ik heb niet echt een planning maar hoe het er nu uit ziet,

8 uur naar werk (vuurwerk winkel)
12:00 klaar bij werk in een vuurwerk winkel zodat ik zelf ook nog lekker kan stoken :D
16:50 weer terug naar me werk om nog siervuurwerk in te slaan
18:00 ff wat eten
19:00 tot 00:00 nog aardig wat weg stoken en gezellig met vrienden binne zitten
00:00 helemaal los met een goede mat en wat potten aan het eind
00:05 tot 00:20 veel potten weg schieten
00:20 showtje stoken want dan is iedereen wel klaar in de straat en kijken ze naar mijn show
en dan tot een of 2 uur door stoken met potten

Back
Bovenaan