Cycloon's jaarwisseling 2013 - 2014 in beeld

cycloon65

VWC lid
Hallo allemaal!

Weer een beetje bijgekomen na een super gezellige jaarwisseling. Dit jaar heeft mijn buurman veel gefilmd, waarvoor ik hem erg dankbaar ben! :)

Het is voor mij altijd een sport om iets leuks neer te zetten binnen mijn budget. Ik wil altijd graag leuke thema's en combinaties schieten. Op deze manier probeer ik dan een opbouwend 'showtje' neer te zetten in de straat.

Het eerste thema was 'White Comets'. Helaas viel dit thema een (heel klein..) beetje in het water, omdat in de Shanghai van Wolff de wave-effecten totaal ontbraken. Hij had beter in een andere thema gepast, namelijk 'Colourful Skies'. :wink: Verder tevreden over dit thema, want zowel Amazon, Mystery Flowers en Concerto Rosso zijn toppers!

Geschoten in dit thema:

1) Super Blink en diverse losse Blinq in de straat gevolgd door Amazon (MX Vuurwerk). De Amazon staat niet goed op beeld, maar laten we dan maar genieten van de sfeer!

DSCF5827.jpg

2) Shanghai (Wolff)

DSCF5832.jpg

3) Combinatie van Mystery Flowers (Royal Fireworks) en 3 Stage Whistling (Broekhoff), erg gaaf!

DSCF5833.jpg

4) Combinatie van 2x Concerto Rosso (Wolff). Helaas geen beeldmateriaal van..

DSCF5838.jpg

Meer volgt snel! :)

Laatst bewerkt:
Omdat ik nu toch lekker bezig ben, het tweede thema 'Intermezzo'. Rustig stukje tussen al het geweld in de straat. Stil(ler) vuurwerk is ook heel mooi. :wink:
En valt daarnaast vaak erg goed bij de vrouwen en kinderen in de smaak.

Geschoten in de thema:

1) Combinatie van 3x Fuego (Wolff) in W-shape (stepper). Heb zitten twijfelen tussen langzaam en snel lont, maar uiteindelijk gekozen voor het langzame lont. Dit om het rustmoment te benadrukken en te kunnen genieten van de mooie mine en tail. Helaas staat er maar eentje op film.

DSCF5917.jpg

2) Spinning Blue (Broekhoff). Erg mooi, ook stand alone!
3) Splitonium (Lesli). Kort maar krachtig. Felle en goed crossettes, maar mag iets langzamer..

DSCF5844.jpg

Meer volgt binnenkort!

Nog een update voor vandaag dan. Van de kleurrijke crossettes van Splitonium, gaan we verder met het thema 'Colourful Crackling Skies'.

Geschoten in dit thema:

1) Freezing Steel (Royal Fireworks). De werknemers van de fabriek hebben de werkbrief niet helemaal goed gelezen denk ik. De cake (productiejaar 2012) was beduidend iets minder dan de vorige batch. Golden glitter staarten, ander crackling staarten als voorheen en minder grote en gevulde boeketten. Wel een goede cake met mooie kleuren en een grote krachtige finale!

DSCF5848.jpg

2) Combinatie van Magicians en Timeless (Royal Fireworks). De overbuurman had nog een Event Cake 1 (36s) (Rubro Vuurwerk) staan. Die hebben we er ook maar meteen bij gezet. :wink: Mooie gekleurde crackling combinatie!

DSCF5850.jpg

DSCF5854.jpg

Enjoy, meer volgt weer! :bye:

Laatst bewerkt:
Thema vier was 'Silver and Golden Stars'. Vooral goud doet het altijd goed bij de toeschouwers.

Geschoten in dit thema:

1) Event Cake 1 (Rubro Vuurwerk). Wat een beest, een zware topper! Dit was de 2012 versie, dus lekker droog.

DSCF5861.jpg

2) Dragsters (Wolff). Goede cake, mooie effecten en dan vooral de finale. Voor een mooie prijs kunnen krijgen bij HdH, kan weer van het wensenlijstje afgestreept worden. :wink:

DSCF5863.jpg

3) Combinatie van 2x Gate of Heaven 2 (Royal Fireworks). Hier kan ik kort over zijn, TOPPER!

DSCF5873.jpg

4) Combinatie van Xplosion (Wolff) en Fire Surfer (Wolff). Mooie gouden combi.

DSCF5870.jpg

Het vijfde thema `Screaming Blinkers´. Mooie stukjes vuurwerk in verwerkt, dat wel. Alleen de combinatie liep niet helemaal zoals bedacht. King Cobra ging iets te snel en Imperial Blink juist weer te langzaam. Daarbij viel de Imperial Blink tegen dit jaar, terwijl dit ook gewoon een 2012 versie was. Geen constante kwaliteit helaas.

Geschoten:

1) Combinatie van Blue Dimension (Rubro Vuurwerk), Imperial Blink (Broekhoff) en King Cobra (Lesli). Nogmaals, wel mooie stukjes vuurwerk en vooral de King Cobra sprong eruit. :cool:

DSCF5874.jpg

DSCF5907.jpg

Laatst bewerkt:
Het zesde en laatste thema was 'Celebration Madness'. Na het zien van de demo filmpjes van de Royal's Celebration Box, was ik uit gegaan van iets meer tempo en gekkenhuis in de straat. Ondanks dat de bak uiteindelijk rustiger uitviel, was het wel een succes in de straat. En de salutes, heerlijk!

Lens van de videocamera was inmiddels een beetje vochtig van de regen. Dat in combinatie met de felle sterren, levert een iets minder filmpje op. Maar ach, het gaat om het gevoel toch?! :D

Geschoten in het laatste deel:

1) Royal's Celebration Box

DSCF5893.jpg

DSCF5901.jpg

Dit was mijn verslag voor nu. Ik heb nog wel losse filmpjes van de avond en de jaarwisselingen hiervoor, maar dat komt in de loop van het jaar wel. Ik zal ook even kijken of ik nog filmmateriaal kan achterhalen bij de toeschouwers, welke hier nog niet tussen staan. Ik hoop dat jullie in ieder geval hebben kunnen genieten van dit filmmateriaal.

Ik wil ook Jan Willem van Herman de Haan nog bedanken voor de mooie kortingen en de goede service! TOP!

Laatst bewerkt:
Heerlijke films, en ik vind het heel leuk om die verhaaltjes erbij te lezen! Keep ehm coming :cool:!

Kleine update met wat fonteintjes en klein spul in de vooravond. Vooral de UFO's en Space Flyers van Broekhoff vielen in de smaak! :)

Howling Wolf - Wolff

Buzzz - Lesli

UFO - Broekhoff

Space Flyer - Broekhoff

Laatst bewerkt:
Weer een update met wat klein spul in de vooravond!

Screaming Eagle - Broekhoff
Leuke tolletjes met fluit, maar opstijgen doen ze echt niet.. :rolleyes:

Combinatie van 3x Multi Thunder King (Broekhoff) & 2x Binkie (Marijn Vuurwerk)

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan