Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Waarschijnlijk een verwijzing naar het stukje vuurwerk van vroeger. Die heette ook atoombommen.![]()
Ja maar Vroegâh was een Atoombom tenminste echt een degelijke knaller.Waarschijnlijk een verwijzing naar het stukje vuurwerk van vroeger. Die heette ook atoombommen.![]()
Dat denk ik weer niet. Waarom niet? Omdat niemand van ons zo gek is om zo veel geld naar te tellen voor rotjes met extra papier. Hiermee willen ze ons dus niet bereiken maar gewoon kinderen van een jaar of 12 die het geweldig vinden klinken. (de verzamelaars uitgezonderd)![]()
hopelijk snipperen ze goed![]()
+ YouTube Video | |
Daar zou ik maar niet op rekenen.
Leer mij de Nederlandse grondknallers maar eens kennen.
Elk jaar weer hoor je dat er weer nieuwe (legale)grondknallers op de Nederlandse markt zijn, die zgn oorverdovend en oerend hard en weet ik het wat ze nog meer verzinnen.
Tot je ze probeert en er een miezerige plofje vanaf komt!
Maar wat wil je dan, als er slecht 0,5gram BP in zit, i.t.t. wat er op die knallers staat dat er 2,0gram BP in zit.
Knalvuurwerk dat legaal is voor de Nederlandse markt BESTAAT NIET, m.u.v. de single shots en knalblokken, maar dat zijn luchtknallers en daar mag dan mag dan kennelijk wel 2 gram flash in.
En wat dat betreft, de knalblokken en de single shots is Nederland qua knal wel verbeterd, en het sier is er beter op geworden.
Nu nog de grondknallers.
Neem nou zo'n zgn ratelband die met BP gevuld is, dat zijn toch geen knallen, dat lijken eerder "kikkerdreten".
Wil men met BP een goede grondknaller maken, dan moet men beginnen met een hele harde huls die niet in te drukken is en dan ook echt zoveel sas erin als erop staat, dus 2 gram is ook echt 2 gram. Dan is er nog een redelijke knal van te maken, daar de druk hoger kan oplopen eer de huls uitelkaar klapt.
Ik wil hier niet een produkt afkraken hoor, maar dat soort spul is eerder vuurwerk voor 12 jarigen.
Maar als je ze wilt proberen, dan probeer je ze maar, dat is jouw goedrecht. Maar ik wil je alleen behoeden voor een teleurstelling als je er hoge verwachtingen van hebt.
Verder moet iedereen het zelf weten wat ie doet.
Het kruit wat in Nederlandse grondknallers zit kan je eigenlijk geen eens buskruit noemen... Dit omdat buskruit een iets andere compositie heeft. Hier in een filmpje is duidelijk het verschil te zien.
movie
Wat er dus in Nederlands grondknalwerk zit is mealpowder, ik zal niet verder in details treden. Maar als er dus echt buskruit in Nederlandse knallers verwerkt zal worden is er wel degelijk een snippereffect te creërenBen dan ook benieuwd waarom dit niet eens gewoon gebeurt? Mag echt buskruit ook niet in het grondknalwerk?
ja maar wat het ook nog eens is , men gebruikt expres kruit van mindere kwalitiet om de kosten te drukken
en als ze rotjes met zuiver zwartkruit op de markt gaan brengen , zal een slof kanonslagen voor de meeste mensen veel te duur gaan worden .
met als gevolg dat verkoop achter uit gaat en een investering tot verlies gaat lijden denk ik
prijs is 13,50
en dat voor een nederlandse knaller
hoe durven ze dat er voor te vragen.