Cruel Traction

Deze voor het eerst geschoten. Het mooie is dat het een unieke bak is met veel variatie, dus in iedere collectie past deze box. Waardige afsluiter van mijn O&N :)

Had deze box voor het eerst. Moet zeggen toppie box. Ga hem zeker weer halen dit jaar.
Heb hem als laatste afgestoken en dat was een mooie afsluiter van een top avondje/nacht

Ook hier voor het eerst geschoten, ik had nog een 2015 versie, stond dus al even te drogen. Heerlijke klappen en prachtig volle boeketten. Ik heb de schietvolgorde van de cakes veranderd (A-B-C-F-D+E tegelijk als finale)waardoor de effecten (mijns inziens)beter op elkaar aansloten en hij een dkkere finale had. Door de gewijzigde schietvolgorde was de kans op vonkoverslag minimaal, voor de zekerheid toch wat karton en alu folie tussen de cakes gedaan. (lesje geleerd vorig jaar met de Immortal Gold die door vonk overslag veranderde in een salvo cake)

Hij was weer van de partij dit jaar en hij was weer geweldig! Blijft toch wel DE bak in NL wat mij betreft. Prachtige, grote en dikke effecten in een prachttempo. Echt een finaleblok waardig!

Helaas wat mistig

Voor de derde keer op rij stond deze weer als finale in de straat en hij was weer geweldig. Het blijft voor mij de topper onder de boxen. Heerlijke klappen en mega boeketten die erg groot zijn. Voor mij blijft dit de box van het jaar. Ook makkelijk door te lonten. Gewoon de doos aan de smalle kant open snijden en dan cake a,b en c verbinden. Daarna cake d, e en f verbinden. Vervolgens terug in de doos zetten en cake c en d verbinden. Vervolgens de doos weer dicht plakken en een schotje tussen het midden om vonkoverslag te voorkomen. Volgend jaar zeker weer. En met de vroege vogel acties makkelijk te verkrijgen voor een super prijs.

En wat is een superprijs voor deze box eigenlijk? Ik overweeg om hem erbij te doen komend jaar, maar moet een beetje op de centjes Letten. Wat is de bodem, en wat is normaal?

@ Avalanche

De laagste prijs waarvoor ik hem tegengekomen ben is 109 euro.
En de winkeladviesprijs is dacht ik 149 euro.

Bedankt allen. Ik zag hem ook in Huizen, en wil daar komend jaar zeker weer heen. Helaas nu uitverkocht, komt vast nog terug dit jaar. Tussen 100-110 is ie voor mij!

Hierbij mijn Cruel Traction. Helaas weigerde hij na de eerste 3 schoten, hierom heb ik hem later bij de reservelont aan moeten steken. De pauze die er daardoor tussen zat heb ik uit de film geknipt. Blijft een beest natuurlijk, alleen doodzonde dat de schietvolgorde nu omgekeerd is.

Hierbij mijn Cruel Traction. Helaas weigerde hij na de eerste 3 schoten, hierom heb ik hem later bij de reservelont aan moeten steken. De pauze die er daardoor tussen zat heb ik uit de film geknipt. Blijft een beest natuurlijk, alleen doodzonde dat de schietvolgorde nu omgekeerd is.

Had 'm tussen cake 1 en 2 dan toch kunnen aansteken? Dan had je begin even mooie dubbels gehad en rest wel normale volgorde. :wink:

Ook ik had hem dit jaar voor het eerst was er erg over te spreken. Bijgevoegd een video hoe je het beste kunt doorlonten. ( Voor de gene waar het niet helemaal duidelijk voor is )

Hier nog een filmpje van mijn kant, kwaliteit kon wat beter maar is goed te kijken

Laatst bewerkt door een moderator:
Absoluut een topbak, heerlijk grote afwisselende boeketten. Voor het derde jaar gehad nu waardoor hij wat minder spectaculair aanvoelde helaas, misschien volgend jaar eens wat anders dan de Cruel Traction.

Omdat er nog geen filmpjes waren:wink::

Het is de hoogste tijd, om ook maar eens wat te delen hier. In plaats van alleen maar rond neuzen. In mijn geval 2x de cruel traction. Helaas ook hier last van de mist.

Laatst bewerkt door een moderator:
Absoluut een topbak, heerlijk grote afwisselende boeketten. Voor het derde jaar gehad nu waardoor hij wat minder spectaculair aanvoelde helaas, misschien volgend jaar eens wat anders dan de Cruel Traction.

Heb hem dit jaar om deze reden ook overgeslagen. Had vorig jaar 2 en het jaar daarvoor 3. Is echt super maar soms tijd voor wat anders.

Back
Bovenaan