Cruel Traction

De rage heeft inderdaad een erg mooi label. Zojuist alles doorgelont, maar ik was er niet helemaal bij met mn hoofd volgens mij. had in eerste instantie ABC goed doorgelont, vervolgend bij F begonnen, dus had uiteindelijk ABC FED.. Ik dus weer los gemaakt, trek ik het hoofdlont van de F eruit, die zat heel erg los.. Nu dus maar de F en ook de E laten starten bij het reservelont.

Volgens mij maakt dat niet heel veel uit omdat ze toch vanaf het begin al salvo's schieten of zie ik dat verkeerd?

Al met al ging het dus niet vanzelf, maar heb ze nu wel aan elkaar zitten:D

Ik was vanmiddag aan het doorlonten, ik was op dat moment bezig met cake b.
Eerst een stukje insnijden en toen het label loshalen, ik heb bij cake b het hele label er is afgehaald.
En toen zag ik dat er nog een label onder zat, daar stond op black cobra B.
Was dit weer een andere versie hiervan of zo?
Ik heb de Rage versie.

Eerst een stukje insnijden en toen het label loshalen, ik heb bij cake b het hele label er is afgehaald.
Ik heb de Rage versie.

Black cobra is ook een omlabeling voor de crual traction net zoals de rage is

Wel interessant omdat de rage 2 andere cakes op het einde zou hebben ten op zichte van de crual traction ( volgens wolff )en de black cobra 120 zou wel hetzelfde zijn.

Misschien heb je een 2014 versie van de black cobra die een nieuw 2015 jasje heeft gekregen met de rage.

En ik kan je vertellen dat de black cobra van vorig uitstekend presteerde :)

black cobra 120 = cruel traction ~= rage (rage bestaat wat onduidelijkheid over of er een klein verschil is ja of nee)
correct me if i'm wrong

Ik heb de Rage versie.

Ook een versie ervan, zelfde cakes als de Cruel Traction: http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?38446-Black-Cobra-120

Iemand een foto van het doorlont resultaat.
In vergelijking met rubro boxen is dit een listige box met de lontjes van de andere cakes tegen aan.

Iemand een foto van het doorlont resultaat.
In vergelijking met rubro boxen is dit een listige box met de lontjes van de andere cakes tegen aan.
Is inderdaad wat lastiger deze, veel afschermen met karton van doos tussen de cakes in en beetje zilverpapier hier en daar. Vorige jaar liep die perfect bij mij

Wat ik wel grappig vond om te zien is dat de CT gemaakt is door Pangu Fireworks. Heb zelf ook de Garden Party van Pangu. Kan ik mooi vergelijken.

Ik heb de lonten tot beneden waar ze de tube ingaan losgetrokken, vanaf daar gewoon een knoop maken van lont a en b en dan schiderstapeje erover. Je moet wel oppassen bij het punt waar a naar b gaat, dit ligt precies tegen de e-f overgang, vorig jaar is hij hier bij mij overgeslagen. Er zat bij mij dit jaar in het karton een houten plaatje dus deze in stukken gebroken en tussen ab-ef gestopt.

Heb nog een uitleg met foto's van het doorlonten, op deze manier zit er wel een klein beetje pauze tussen maar vind ik niet erg:

De uitleg!

Je hebt 2 lontjes van 2 cakes:
mCNQP90M.jpg

JDX88QuX.jpg

Dan knipje die af tot ze beiden nog halve centimeter overlappen en doe je tyrap eromheen, wel zorgen dat de lont van de volgende cake kan worden aangestoken door de reservelont van de vorige! Dan staart van tyrap zo kort mogelijk afknippen:

FRIZDrHu.jpg

Doe dit bij allemaal en dan zie je hier cake A+B en E+F de lonten tegenover elkaar zitten, als je dit zo laat zitten KAN er vonkoverslag plaatsvinden:

mhjkIL7E.jpg

Knip stukje aluminiumfolie af, zoals dit:

Ha6lHSnG.jpg

Stop je tussen de lont van E+F en A+B in:

XUMfT0Af.jpg

En kan je voor de zekerheid bij alle gekoppelde lonten doen:

tO7olqXz.jpg

Dan zou je de cakebox van A t/m F soepel moeten doorlopen, succes!

ALS DIT NIET OP HET FORUM MAG, VERWIJDER HET MAAR! ALVAST EXCUSES

Heb nog een uitleg met foto's van het doorlonten, op deze manier zit er wel een klein beetje pauze tussen maar vind ik niet erg:

De uitleg!

Je hebt 2 lontjes van 2 cakes:
mCNQP90M.jpg

JDX88QuX.jpg

Dan knipje die af tot ze beiden nog halve centimeter overlappen en doe je tyrap eromheen, wel zorgen dat de lont van de volgende cake kan worden aangestoken door de reservelont van de vorige! Dan staart van tyrap zo kort mogelijk afknippen:

FRIZDrHu.jpg

Doe dit bij allemaal en dan zie je hier cake A+B en E+F de lonten tegenover elkaar zitten, als je dit zo laat zitten KAN er vonkoverslag plaatsvinden:

mhjkIL7E.jpg

Knip stukje aluminiumfolie af, zoals dit:

Ha6lHSnG.jpg

Stop je tussen de lont van E+F en A+B in:

XUMfT0Af.jpg

En kan je voor de zekerheid bij alle gekoppelde lonten doen:

tO7olqXz.jpg

Dan zou je de cakebox van A t/m F soepel moeten doorlopen, succes!

ALS DIT NIET OP HET FORUM MAG, VERWIJDER HET MAAR! ALVAST EXCUSES

Doorlopen wel, soepel volgens mij niet op deze manier. Je gaat vertraging krijgen.

Zo heb ik het vorig jaar gedaan, ging prima:

Schotje er tussen met folie: (daar was het doorlonten nog niet goed)

Back
Bovenaan