Cruel Traction

vorig aar bij diverse webwinkels voor 100 euro. kan ik het dt jaar niet meer voor vinden. iemand nog tips waar deze goedkoop te vinden is?

Ben benieuwd hoe ik hem het beste kan doorlonten zonder vonkoverslag te krijgen. Hoor iedereen vaak over ''schotjes'' er tussen, maar ben hier niet echt handig mee. Heeft iemand misschien fotos van het doorlonten? Mag via PM

Ben benieuwd hoe ik hem het beste kan doorlonten zonder vonkoverslag te krijgen. Hoor iedereen vaak over ''schotjes'' er tussen, maar ben hier niet echt handig mee. Heeft iemand misschien fotos van het doorlonten? Mag via PM

Je kan de cakes ook gewoon uit de doos halen en achter elkaar zetten. Dan gaat er zo goed als zeker niks mis..

Klopt, is alleen een beetje onhandig tillen. Heb ze liever in de doos ook met omvallen gevaar.

Als je er 6 achterelkaar zet en je taped ze allemaal goed aan elkaar heb je echt niet veel meer omvalgevaar dan wanneer ze in een doos zitten hoor.

En anders is aluminiumfolie inderdaad een goede optie. Gebruik ik zelf ook altijd en heb nooit last van vonkoverslag.

Als je er 6 achterelkaar zet en je taped ze allemaal goed aan elkaar heb je echt niet veel meer omvalgevaar dan wanneer ze in een doos zitten hoor.

En anders is aluminiumfolie inderdaad een goede optie. Gebruik ik zelf ook altijd en heb nooit last van vonkoverslag.

Dankjewel! Gewoon een beetje aluminiumfolie over de lonten en dan de cakes tegen elkaar schuiven in de doos dus?

Ja als je de cakes persee in de doos wilt ontsteken zou ik het volgende doen:

Haal alle cakes uit de doos. Lont de cakes door en bescherm alle lonten met allufolie.
Schuif alle cakes weer tegen elkaar zoals ze in de doos horen. Tape er omheen en met twee man weer terug in de doos zetten.

Ja als je de cakes persee in de doos wilt ontsteken zou ik het volgende doen:

Haal alle cakes uit de doos. Lont de cakes door en bescherm alle lonten met allufolie.
Schuif alle cakes weer tegen elkaar zoals ze in de doos horen. Tape er omheen en met twee man weer terug in de doos zetten.

Dit is precies hoe ik het vorig jaar gedaan hebt. Ik deed er dan nog voor de zekerheid per verbinding een stukje snel visco lont aan vast, om de vertraging minimaal te houden. Misschien dat door dat lont er een overslag is veroorzaakt, aangezien dat lont een zee van vuurt spuwt om het zo even te zeggen:p

Maar ik vond het nu juist een stuk indrukwekkender dan wanneer ie gewoon gaat zoals ie hoort. Maar ik snap dat sommige mensen liever wat langer willen genieten. Mij gaat het om de ervaring die je hebt en die was nu een stuk beter!

Had de lonten afgedekt met aluminium folie er een schotje tussen gezet met folie
en alsnog sloeg die volledig door.Dus geen idee dit jaar maar is rustig kijken
waar het probleem zit. :p

attachment.jpg
Bovenste flappen van CT doos op maat knippen, aluminiumfolie omheen wikkelen en tussen meest kwetsbare potten plaatsen + strook aluminiumfolie van linker pot naar echter pot over het doorgelonte deel. Werkte perfect, ook geen pauzes tussendoor.

Blifjt vet, soms denk ik nog wel eens een overschatte cake box maar als je dan die boeketten weer ziet op bovenstaand filmpje... Lekker hoor!

Back
Bovenaan