Dat. En ik denk dat het binnen Neserlandse wetgeving sowieao wel een uitdaging isvrees je niet dat dat de kat op het spek binden is oftewel een totaalverbod versnelt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Dat. En ik denk dat het binnen Neserlandse wetgeving sowieao wel een uitdaging isvrees je niet dat dat de kat op het spek binden is oftewel een totaalverbod versnelt?
vrees je niet dat dat de kat op het spek binden is oftewel een totaalverbod versnelt?
Niet zo zeer, P1 zijn pyrotechnische artikelen die weinig gevaar opleveren, deze artikelen vallen dus buiten het Vuurwerkbesluit, en daarom is dit gewoon beschikbaar voor iedereen die 18+ is mits de producten voldoen aan het regelement. Dit verbieden zou ook betekenen dat vrijwel alle ontstekers, smokes en lonten (en strobes?) ook verboden zullen worden. Het is gewoon slim exploiteren zolang deze 'loophole' bestaat. Echter denk ik wel zodra ze dit gaan exploiteren en de overheid echt wil, ze P1 gewoon verbieden voor het 'grote publiek'.
Dit kan best als een 'hail mary' worden achtergehouden door Nederlandse vuurwerk importeurs voor wanneer er daadwerkelijk een totaalverbod komt.
wellicht te simpel gedacht: een double shot (2 tubes dus) in plaats van een single shot? Of een single shot met een mixed effect, bijvoorbeeld eerst een fonteintje en daarna een single shot? Ik zoek een beetje de mazen in de wet op.
Of een importeur met lef die met P1 aan de slag gaat.
Op zich een aardig argument, áls je zeker weet dat het totaalverbod er komt. Nou zegt ieders onderbuik dat wel, maar zekerheid is er nu nog niet en om dan dus...Precies, of als een soort 'laatste stuiptrekking' vlak voor het zo goed als over is. Natuurlijk zal het vlak na de introductie op de NL markt het snel verboden worden voor particulieren, maar in de laatste fase heb je dus toch niks meer te verliezen.
Zinloos want knal vuurwerk word verboden, kun je net zo goed naar onze zuiderburen rijden om P1 te halen.
Ik denk dat een Nederlandse vuurwerk winkel het niet eens mag verkopen.
Knalvuurwerk binnen het vuurwerkbesluit word verboden, feit. P1 valt buiten het vuurwerkbesluit en zal daarom, althans theoretisch gezien binnen de wet mogen. Verkoop (tenzij losse airbags/gordelspanners etc.) is voor ieder die 18+ is, en ook nog eens het hele jaar. (Zie ontstekers voor electrisch schieten)
Je zegt het zelf al: "buiten het vuurwerkbesluit" P1 dient helemaal niet voor vermaak, denk je nou echt dat een winkelier of importeur hier z'n vingers aan gaat branden?
Dan moeten ze kanonslagen met een P1 keuring gaan maken, in NL is flash verboden in knallers dus hoe gaan we dat oplossen?
Zo kan ik nog wel 10 dingen bedenken waarom P1 niet gaat werken in NL.
In NL is flash in F2 knallers verboden ( feestvuurwerk ). Nergens staat dat flash in P1 is verboden ( signaal ). Ben benieuwd naar je andere 10 dingen.
Maurice zegt dat P1 buiten het RACT valt. En dat is helemaal niet erg toch? Er is pas zelfs door een bekende webshop laten uitzoeken of hij P1 hier mag verkopen en daar is toestemming voor gegeven + de eisen waar het aan moet voldoen.
Een webshop is nog geen importeur, maar je hebt helemaal gelijk ik wens je succes met je P1 strijd maar ik denk dat je teleurgesteld gaat worden.
Ik heb geen P1 strijd hoor, het maakt mij eigenlijk niks meer uit wat er nog op de NL markt gebeurd. Feestvuurwerk draait om het totaal plaatje, niet alleen om cakes en compounds. Als vervolgens alle categoriën worden weggegeven als makkelijke oplossing die toevallig ook nog financieel niet zo veel uitmaakt, dan houdt het gewoon op.
In dit topic wordt gevraagd om creatief na te denken om het gat op te vullen die er nu gemaakt is. Maar waar men eerst over na moet denken: Wáárom waren er uberhaupt singleshots? Er is gewoon enorm veel vraag naar knalvuurwerk. Dit mag totaal niet in Neferland ( al een hele domme zet geweest die alle ellende qua illegaal vuurwerk import heeft gecreëerd ), dus moesten de importeurs creatief zijn om dit gat enigzins op te kunnen vullen. Dit was al een slecht alternatief: het is duurder en gevaarlijker dan losse knallers. Maar het is alsnog deels de redding geweest dat men niet volledig overstapt naar buitenlandse knallers. Nu zelfs dit alternatief weg valt, houdt het gewoon op. Er is geen creatieve manier om dit gat te vullen. Iedereen die wilt knallen, zal over de grens gaan. Men gaat geen genoegen nemen met een grote grondbloem met knetters en fluit. Een 3 shots singleshot is gewoon een kleine cake die hoogstwaarschijnlijk €4,- tot €5,- gaat kosten. Een alternatief waar dus helemaal niemand genoegen mee neemt of gebruik van maakt.
Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel niks tegen de topic starter of tegen alle leuke ideëen die ik voorbij zie komen en die ik graag in werkelijkheid zie. Maar niks wat je nu nog kan bedenken kan uberhaupt 1% van het gat vullen. Dat konden de singleshots al amper en dat is nu gewoon helemaal niet mogelijk. Het is gewoon een verschrikkelijk domme zet geweest om zogenaamd de traditie opndeze manier te behouden. Een zwak politiek alternatief om het (anti)volk weer een jaartje wat rustiger te houden. En in de praktijk gebeurt er juist het tegenovergestelde: Meer hardere knallers, meer overlast, meer klachten. En het meest lachwekkende is, dat er wel politieke partijen er serieus over na denken om harddrugs te legaliseren om het gebruik te reguleren en overlast en illegale handel tegen te gaanHoor je de ironie?
Ik heb geen P1 strijd hoor, het maakt mij eigenlijk niks meer uit wat er nog op de NL markt gebeurd. Feestvuurwerk draait om het totaal plaatje, niet alleen om cakes en compounds. Als vervolgens alle categoriën worden weggegeven als makkelijke oplossing die toevallig ook nog financieel niet zo veel uitmaakt, dan houdt het gewoon op.
In dit topic wordt gevraagd om creatief na te denken om het gat op te vullen die er nu gemaakt is. Maar waar men eerst over na moet denken: Wáárom waren er uberhaupt singleshots? Er is gewoon enorm veel vraag naar knalvuurwerk. Dit mag totaal niet in Neferland ( al een hele domme zet geweest die alle ellende qua illegaal vuurwerk import heeft gecreëerd ), dus moesten de importeurs creatief zijn om dit gat enigzins op te kunnen vullen. Dit was al een slecht alternatief: het is duurder en gevaarlijker dan losse knallers. Maar het is alsnog deels de redding geweest dat men niet volledig overstapt naar buitenlandse knallers. Nu zelfs dit alternatief weg valt, houdt het gewoon op. Er is geen creatieve manier om dit gat te vullen. Iedereen die wilt knallen, zal over de grens gaan. Men gaat geen genoegen nemen met een grote grondbloem met knetters en fluit. Een 3 shots singleshot is gewoon een kleine cake die hoogstwaarschijnlijk €4,- tot €5,- gaat kosten. Een alternatief waar dus helemaal niemand genoegen mee neemt of gebruik van maakt.
Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel niks tegen de topic starter of tegen alle leuke ideëen die ik voorbij zie komen en die ik graag in werkelijkheid zie. Maar niks wat je nu nog kan bedenken kan uberhaupt 1% van het gat vullen. Dat konden de singleshots al amper en dat is nu gewoon helemaal niet mogelijk. Het is gewoon een verschrikkelijk domme zet geweest om zogenaamd de traditie opndeze manier te behouden. Een zwak politiek alternatief om het (anti)volk weer een jaartje wat rustiger te houden. En in de praktijk gebeurt er juist het tegenovergestelde: Meer hardere knallers, meer overlast, meer klachten. En het meest lachwekkende is, dat er wel politieke partijen er serieus over na denken om harddrugs te legaliseren om het gebruik te reguleren en overlast en illegale handel tegen te gaanHoor je de ironie?
Ik zou het persoonlijk erg waarderen dat er een soort cake komt met meerdere zwaardere singles shots van 2 inch. bijvoorbeeld 9 schoten zoiets als een compound maar dan met zwaardere single shots.
Maar dit zal wel onhaalbaar zijn qua wetgeving
Letterlijk en figuurlijk!Helemaal mee eens, vind wel dat de single shots gewoon een heel leuk stukje vuurwerk is voor erbij te hebben. Helaas door kleine etters de prullenbak in beland.