Crackling Crystal

Erg gave fontein ja! Alleen kan je in mijn optiek beter de Cracker Fontanen halen van Funke. Die lijken net wat beter te presteren en zijn ook nog eens goedkoper. Dan kan je zelf nog bepalen of je er een paar tegelijk, achter elkaar of los doet.

Erg gave fontein ja! Alleen kan je in mijn optiek beter de Cracker Fontanen halen van Funke. Die lijken net wat beter te presteren en zijn ook nog eens goedkoper. Dan kan je zelf nog bepalen of je er een paar tegelijk, achter elkaar of los doet.

Niet alles van Funke is onverslaanbaar hoor!
Die fonteinen van Funke zijn echt beduidend minder.
Dat zegt alles over de Crackling Crystal.
Ik ben al jaren een echte fonteinen-fanaat, en heb ook deze allebei gehad.
Ben over allebei tevreden, maar de Crackling Crystal is de beste fontein die ik ooit in mijn bezit heb gehad. Zelfs beter (breder en langduriger) dan de 500 grams fonteinen van Bugano/Zink, al loopt die vergelijking wel een beetje mank. Ik heb het er nooit voor hoeven betalen, maar deze fontein is mij 15 euro zeker waard.

Niet alles van Funke is onverslaanbaar hoor!
Die fonteinen van Funke zijn echt beduidend minder.
Dat zegt alles over de Crackling Crystal.
Ik ben al jaren een echte fonteinen-fanaat, en heb ook deze allebei gehad.
Ben over allebei tevreden, maar de Crackling Crystal is de beste fontein die ik ooit in mijn bezit heb gehad. Zelfs beter (breder en langduriger) dan de 500 grams fonteinen van Bugano/Zink, al loopt die vergelijking wel een beetje mank. Ik heb het er nooit voor hoeven betalen, maar deze fontein is mij 15 euro zeker waard.

Dat is zeker zo. En ik vertrouw op jouw ervaring als fonteinen liefhebber :) Ik beoordeel het puur op de filmpjes eigenlijk. Ik heb een idee dat de Crackling Crystal wat makker is op het filmpje van Raider. En dan vind ik de fonteinen van Funke wat 'feller'.

Ja de Bugano fonteinen zijn vooral sierlijk en deze is wat meer spektakel natuurlijk. Ik hou echt van Bugano fonteinen maar ik merk vaak wel bij m'n publiek dat je er ook echt van moet houden, ik krijg namelijk vaak reacties van 'ik had er wat meer van verwacht. Maar dat komt denk mede door m'n enthousiastme voor dat ik het afsteek, dan overhype ik het misschien haha.

Blijft een waanzinnig mooie fontein om zo op film te zien. Ik wil deze ook echt nog wel een keer live mee maken, maar hij is om een of andere reden nergens te vinden in ZH voor een mooi prijsje.

Om even aan te haken op de discussie hierboven. Hoewel ik de Crackling Crystal nog nooit live gezien heb vind ik het wel echt een ander soort fontein dan de Cracker Fontänen. Deze vind ik persoonlijk veel sierlijker. Met name het tweede crackling effect vind ik altijd heel vet over komen op film, enorm breed. De fonteinen van Funke zijn live ook heel gaaf, maar vooral korter en heftiger.

het zijn 2 verschillende fonteinen, de crackling van de Funke fonteinen is feller dan die van de crackling crystal. Maar de crackling van de Crackling crystal is veel breder en sierlijker en daarom heeft deze ook mijn voorkeur.

Ongekend gaaf weer zo op film. Vooral dat 2e crackling effect, het lijkt wel slowmotion! Hebbuh, na ook hier 300 x in het winkelmandje te hebben gestaan.

Stom he, ook hier al enkele keren in de winkelmand gestaan. Maar nog niet in de straat! Als ik dan het filmpje van RaideR zie, snap ik niet waarom ik hem nooit heb afgerekend. :no:

Vorig jaar was het de beurt aan wat over was en wat was ik blij dat ik deze nog over had. Wat een topper van een fontein, dikke, hoge, brede en langdurige crackling. Dit jaar 2x in de bestelling :)

Dus voor wie 'm 100x of vaker in de winkelmand heeft gehad, haal 'm 1x om te proberen dat heeft je dan al ten minste 100x bespaard als je het niet wat vond en zo wel dan heb je hopelijk nog tijd om 'm vaker te bestellen. :p

Back
Bovenaan