Coronavirus and Fallas... is there a problem?

Als ze het maar niet dag voor dag gaan bekijken.. Nog tot zaterdag in deze onzekerheid zitten is killing.

Dat gaat je idd opbreken als we zo lang moeten wachten. Hopen op een gunstige uitslag. Maar liever tot zaterdag in spanning w8en dan aflassen van het plein. Desnoods hebben we straatmascleta's etc en dat bijv ''alleen ut plein niet door gaat'' of met veel minder mensen.

Bericht van Toon op FPM zojuist:

"Op dit moment zijn ze nog steeds in overleg.
Wat wel naar buiten is gekomen is dat de feesten in Denia en Magdelena in Castellon gewoon doorgaan. Maar die zijn minder massaal.
Het is nog ff afwachten"

(EN AMPLIACIÓN).-*Desde que estalló la crisis del coronavirus en España las Fallas han estado en el punto de mira de las autoridades. A pesar de que la idea inicial tanto desde el Gobierno central como el autonómico era dar luz verde a la celebración, finalmente*las Fallas 2020 no podrán celebrarse.

Así se ha anunciado esta tarde*tras la reunión entre el Ministerio de Sanidad y el Consell. Durante dicho encuentro se han estudiado todas las posibles medidas a tomar respecto a la crisis del coronavirus además de las consecuencias que acarrearía la suspensión de las fiestas valencianas.

Tras analizarse uno a uno todos los actos que conforman el programa de Fallas se ha optado por la decisión de cancelar. El criterio seguido en todo momento ha sido «la protección de la salud pública».

OFFICIËLE COMMUNICATIE

ℹ De Generalitat heeft, op aanwijzing van het ministerie van Volksgezondheid, besloten de viering van de Fallas- en Magdalena-festiviteiten in de Valenciaanse Gemeenschap uit te stellen. De beslissing is genomen door de verantwoordelijkheid, op aanwijzing van de experts en na te denken over het algemeen belang van de bevolking.

Dit kan toch niet.... een griepje mensen komop man...
Heel die bangmakerij gaat he-le-maal nergens over.

9 dagen in Valencia zonder enig vuurwerk..pfff

Bekijk het positief, de volgende keer wordt waarschijnlijk wat dikker uitgevoerd, omdat ze nu met veel geproduceerde voorraden zitten die deze editie geschoten hadden moeten worden.

Ik wil toch nog afwachten wat er morgen gaat gebeuren... Dan weet ik zeker of ik alles ga cancelen. Wat een gedoe om niks.

Misschien vliegticket omboeken voor later naar San Severo, oh wacht... Italië... Grrr.

Bekijk het positief, de volgende keer wordt waarschijnlijk wat dikker uitgevoerd, omdat ze nu met veel geproduceerde voorraden zitten die deze editie geschoten hadden moeten worden.
Ze hebben het over "suspending", oftewel uitstellen. Dus ik verwacht eind maart/begin april dat ze het alsnog doen. Het is immers niet "canceled".

Ook enorm onduidelijk of de festiviteiten buiten het officiele programma ook nog doorgaan.

Helaas is er besloten dat Fallas 2020 is afgelast met een mogelijke uitwijkmogelijkheid naar later in het jaar. Begrijpelijk besluit gezien het feit je het niet naar de rest van je land kunt verkopen om dit door te laten gaan, maar zuur is het wel. Heel zuur :sad:

Back
Bovenaan