Controles Duitse grens 2016/2017

Geen gerichte controles naar Duits vuurwerk

BEEK GEM MONTFERLAND - De politie houdt geen gerichte controles naar vuurwerk dat uit Duitsland naar Nederland wordt getransporteerd. Dat zegt een woordvoerder donderdag.

'We houden wel routinecontroles en treden op bij tips en aanwijzingen', legt de politiewoordvoerder uit. 'Maar vroeger werden er gerichte controles gehouden in de grensstreek. Dat doen we al jaren niet meer. Nu ligt de focus op de handel en opslag van illegaal vuurwerk. Daarbij worden internetrechercheurs ingezet.'

Invoer van vuurwerk moet formeel 48 uur van tevoren worden gemeld bij de Inspectie Leefomgeving en Transport. Een particulier mag niet meer dan 25 kilo in bezit hebben. Het vuurwerk moet voldoen aan de Nederlandse regels. Een boete kan oplopen tot 1500 euro. De verkoop in Duitsland begint volgende week donderdag.

bron omroepgelderland.

zo te lezen weinig aan de hand :D

Zijn hier duidelijke regels voor?
Mag je gewoon in Duitsland kopen en "legaal" invoeren, wordt het gedoogd of hoe zit dat?
Wie weet er meer over?:)

ieder jaar hoor ik het zelfde liedje , er gaat streng gecontroleerd worden aan de grens , nou ga ik al jaren naar duitsland en ben echt nog nooit aangehouden , nou kan ik ook gewoon mazzel hebben hoor maar dit is mijns inziens allemaal stemmingmakerij

Ik vraag me af waar ze wel controleren: snelwegen of toch meer provinciale wegenStaten, of landweggetjes? Hoe doen ze dat of drukke snelwegen?

Ik vraag me af waar ze wel controleren: snelwegen of toch meer provinciale wegenStaten, of landweggetjes? Hoe doen ze dat of drukke snelwegen?

Beetje regio afhankelijk. Ik weet van onze normale boodschappentripjes en dagjes uit dat je naar bv Kleve vaak door Nijmegen stad komt als doorgaande weg. Makkelijke controleplek dus. Maar snelwegen... Ik betwijfel het. Dan wordt het weer een gerichte actie op iets waarbij zr je toevallig aanhouden

Wat zijn nou precies de regels voor het kopen en meenemen van vuurwerk in Duitsland?

In Nederland is dit geregeld in het vuurwerkbesluit;