Controle Zeist: verkopers vuurwerk in overtreding

Gygabyte

VWC lid
De politie heeft in Zeist woensdag samen met de brandweer en de millieudienst de verkooppunten van vuurwerk gecontroleerd.
Er is gekeken of het vuurwerk op de juiste manier is opgeslagen en of de veiligheidseisen in acht zijn genomen. De controleurs liepen tegen enkele kleine overtredingen aan, zoals blokkades voor de nooduitgangen, vuurwerk te dicht tegen de muren en het uitpakken van dozen vuurwerk op de verkeerde plekken.

Voor deze overtredingen heeft de politie proces-verbaal opgemaakt. De komende dagen zal de politie met brandweer en milieudienst de verkooppunten blijven controleren.

http://www.roulettefm.nl:80/index.p...opers-vuurwerk-in-overtreding/menu-id-39.html

Vuurwerk te dicht tegen de muren???? Je moet toch wel van de ratten bezeken zijn, om daar met goed fatsoen een bekeuring voor uit te schrijven. Dit gaat echt nergens meer over.

Ik heb verleden jaar eens een rondleiding gekregen in het bunkerstelsel van een vuurwerkwinkel hier in de buurt.
De eigenaar vertelde dat de eisen zeer streng waren;
Er moet inderdaad op een bepaalde afstand van de muur af opgeslagen worden, maar ook een bepaalde afstand van het plafond, deuren mogen niet op slot, uitgepakt vuurwerk moet in een kooi etc. etc.
Maar ja, ze zeggen zelf dat het kleine overtredingen zijn, geef dan gewoon een waarschuwing.

Ik deel voor 100% de gedachten van Shinji.
Het gaat nu helemaal nergens meer over, en ik heb het echt te doen met die verkopers.
Hard werken, goed je best doen, en dan nog bestraft worden om zo,n futiliteit zeg.
Willen jullie weten hoe de regels voor opslag er in de zeventiger jaren uitzagen?

Nou ben ik toevallig afgelopen dinsdag bij 2 kleinere winkels in de bunkers wezen kijken, oa om de winkelier te laten zien hoe het precies zit met de Extreme Salutes ( de goede man had geen flauw idee, dat er meerdere versies van waren:)). De "bunkers" waren daar 2.5m breed en de dozen stonde strak tegen de muur, dat moest ook wel, want anders zou je er niet in kunnen.
Ik hoop dat deze mensen geen bezoek krijgen van dat soort pietluttige ambtenaartjes.

Is zeker niet te hopen, volgens mij was het zelfs een bepaalde afstand van de vloer, muur en plafond.
De winkel waar ik was had hiervoor speciale stellingen laten maken

In 1965 verleende de Gemeente Hilversum vergunning aan de Zevenklapper te Hilversum tot het verstrekken en aanbieden van vuurwerk onder de volgende voorwaarden:

1. De in het perceel aanwezige voorraad vuurwerk moet uitsluitend worden bewaard in behoorlijk gesloten metalen trommels, geplaatst in de kelder of in een ander daarvoor geschikte bergruimte in het perceel.

2. Tijdens de aanwezigheid van het vuurwerk in de bergruimte mag aldaar geen vuur aanwezig zijn en mag aldaar niet worden gerookt.

3. Het vuurwerk mag bij geen ander kunstlicht dan dat van elektrisch licht worden aangeboden.

4. Aan personen beneden de 21 jaar mag geen vuurwerk worden verstrekt.

Moontan je bedoelt vast dat het tegenwoordig 3 dagen duurt voordat je klaar bent met typen?:p

Laatst bewerkt:
Ik wilde het contrast aangeven tussen de regels uit het begin van de verkoop (zestiger en zeventiger jaren) en de huidige regels
Enschede, de vreselijke ramp met evenementenvuurwerk, heeft ervoor gezorgd dat iedereen die niets van vuurwerk afweet compleet dolgedraaid is.
Maar zoals de regels nu zijn vindt ik het niet meer werkbaar voor de verkopers.

Ik wilde het contrast aangeven tussen de regels uit het begin van de verkoop (zestiger en zeventiger jaren) en de huidige regels
Enschede, de vreselijke ramp met evenementenvuurwerk, heeft ervoor gezorgd dat iedereen die niets van vuurwerk afweet compleet dolgedraaid is.
Maar zoals de regels nu zijn vindt ik het niet meer werkbaar voor de verkopers.

Die regels gaan ook veel te ver en hebben niets met het reële gevaar van consumenten vuurwerk te maken.
TNO heeft in testen laten zien dat consumenten vuurwerk niet massa explosief is, er komt alleen veel rook en vuur af, al die maatregelen zijn zwaar overkill.
Ergste van dit alles is dat consumenten vuurwerk als iets zwaar explosief gezien wordt door de media en onwetenden.

Tjonge jonge jonge.... Ongelooflijk weer dit. Hoe zit het eigenlijk met het vervoer, opslag, en de verkoop van hele pakken lucifers in supermarkten? Zijn daar ook regels voor?

Belachelijk man, mag hopen dat die hond er nog eens wakker van ligt als ie in zijn bed ligt. Overigens zou ik het wel weten, foto maken, rondsturen en boycotten, gewoon die gozer niets verkopen (al zal ie wel zo'n azijnzeiker zijn die dat eng vind en wilt verbieden). :angry:

Nu ik in een winkel werk weet ik al die regels onderhand wel en vind die regels rond uit belachelijk!

Je moet je aan alles houden als je aan het werk ben, en je werk wordt moeilijk vanwege deze achterlijke overdreven regels.

En dit slaat dan ook alles: vuurwerk te dicht tegen de muren :angry:
Wat is daar eigenlijk gevaarlijk aan!?

En dit slaat dan ook alles: vuurwerk te dicht tegen de muren :angry:
Wat is daar eigenlijk gevaarlijk aan!?

Vuurwerk mag niet tegen een muur opgeslagen staan : ingeval van een calamiteit komt het bluswater/schuim ook daar waar het anders niet ,of veel moeilijker zou komen.

Ik had het vandaag gevraagd, wij hebben van die tralies ofzo tegen de muur zodat we die regel niet overtreden. Anders komt de sprinkler inderdaad niet overal ofzo.

Back
Bovenaan