Container mogelijk door vuurwerk in de fik

ylke

VWC lid
Een buurtbewoner hoorde zondagavond in de Gevers van Endegeeststraat vuurwerk knallen en ging naar buiten om te kijken wat er aan de hand was. Op een trappetje zag de man een beginnende brand in een container, snel belde de man de brandweer voor hulp.

Bij aankomst van de brandweer rond half tien sloegen de vlammen metershoog uit de container.
Brandweermannen begonnen direct met blussen van de vuurzee.

Door de bluswerkzaamheden van de brand kwam er behoorlijk veel rook vrij.
Om het vuur goed te kunnen bestrijden moest spullen uit de container gegooid worden.
Brandweerlieden waren een uur bezig om het vuur uit te krijgen.

De container staat in de straat omdat een deel van de woningen gesloopt zullen worden en in de container zat oude huisraad. Nog dezelfde avond is de bak weggehaald om verdere vandalisme te voorkomen.

Bron

Wie weet waren het glazen peren flessen bussen verf noem maar op... meteen is het vuurwerk!
Ze kunnen er ook gewoon een sigaret, stuk brandend papier weet ik veel wat ingedaan hebben. Hoeft niet door vuurwerk gedaan te worden. Wordt bij een knal of weet ik veel wat meteen naar gelinkt!

Ach zo zal het de komende maanden wel weer bij elk media bericht gaan als er wat vernield word of in de brand gestoken word helaas. Het is niet anders ze zullen het nooit leren soms krijg ik het gevoel dat bepaalde journalisten er speciaal zijn om vuurwerk in een, verkeerd daglicht te zetten.

Back
Bovenaan