Beste mensen,
Ik ben dit jaar begonnen aan een nog groter project. Sinds enkele jaren organiseer ik een showtje voor mijn jongeren pop podium (vrijwilligers) in ridderkerk. Elk jaar gaat de lat omhoog en wilde jullie graag informeren over mijn plannen en eventueel hebben jullie nog tips.
Onderdeel 1: Opbouw van de show:
Totaal: 108 cakes, 5 fontijnen, 300 single shots (dragon thunder, bonfire)
1: Mascleta mat
2: 5 fontijnen op een rij (30sec)
3: Event Stage Maker (Rubro) 2*L &R (18 sec)
4: BIG 19 geschoten per 2, (6 maal in totaal) (per 2 44 sec.)
5: Super 4-16 geschoten per 4 (4 maal in totaal) (per keer 25sec)
6: Silver dragon (evuco) 6* + Barcelone (Wolf) 4* (50 sec)
7: Splittings comets (Bonfire) 3* (midden) + Crosette queen 2* (Rubro) L & R (27 sec)
8: Buurtassortiment 3* (elke pot wordt per 3 geschoten) (6 maal totaal) (totaal 3 min)
9: Earcatcher 2* (bonfire) + Concerto rosso 3* (Wolf) + Space shooters 2* (wolf) (45 sec)
10: Wodka blue 10* (begin met 1, daarna 3, daarna 6 tegelijkertijd) 1min
11: Wall of china 1* (bonfire) + Tressure Island 10* tegelijk (41sec)
12: Silver Salute 12* + 100 dragon thunder tegelijktijd + 5* Thundertruck topper (hardix)(27sec)
Tijdens de show heb ik ook muziek tot mijn beschikking.
Vuurwerk zal niet op tempo gaan van de muziek, maar er worden wel wat leuke nummers gedraaid als ondersteuning. Afsluiter is in ieder geval Katty perry met Firework.
Onderdeel 2: Opbouw doorlonten
Idee is om platen van 2,44m bij 1,22m te gebruiken.
Alles wordt aan de onderkant middels dubbelzijdig tapijt tape vast gemaakt een daarna met normale tape extra aan de zijkanten verstevigd.
Voor het doorlonten, heb ik;
- Visco groen, 1cm 1 sec
- Rode lont, 1m in 8sec.
- Quickmatch, 8m in 1 sec.
Vastmaken van lont:
- Tyraps
- Schilders tape
- Alu foli voor afdekken
Onderdeel 3: Opbouw
Hieronder komen de visio plaatjes van de verschillende platen + opbouw en uitwerking doorlonten.
Idee is om het project niet 100% door te lonten. Elke fase is doorgelont maar moet handmatig aangestoken worden. op deze manier hou ik zelf controle over de timing per fase.
Eerste opzet, fase 3t/m 7
- Groen = Visco
- Rood= snel lont
- Blauw= Quickfuse

Ik ben dit jaar begonnen aan een nog groter project. Sinds enkele jaren organiseer ik een showtje voor mijn jongeren pop podium (vrijwilligers) in ridderkerk. Elk jaar gaat de lat omhoog en wilde jullie graag informeren over mijn plannen en eventueel hebben jullie nog tips.
Onderdeel 1: Opbouw van de show:
Totaal: 108 cakes, 5 fontijnen, 300 single shots (dragon thunder, bonfire)
1: Mascleta mat
2: 5 fontijnen op een rij (30sec)
3: Event Stage Maker (Rubro) 2*L &R (18 sec)
4: BIG 19 geschoten per 2, (6 maal in totaal) (per 2 44 sec.)
5: Super 4-16 geschoten per 4 (4 maal in totaal) (per keer 25sec)
6: Silver dragon (evuco) 6* + Barcelone (Wolf) 4* (50 sec)
7: Splittings comets (Bonfire) 3* (midden) + Crosette queen 2* (Rubro) L & R (27 sec)
8: Buurtassortiment 3* (elke pot wordt per 3 geschoten) (6 maal totaal) (totaal 3 min)
9: Earcatcher 2* (bonfire) + Concerto rosso 3* (Wolf) + Space shooters 2* (wolf) (45 sec)
10: Wodka blue 10* (begin met 1, daarna 3, daarna 6 tegelijkertijd) 1min
11: Wall of china 1* (bonfire) + Tressure Island 10* tegelijk (41sec)
12: Silver Salute 12* + 100 dragon thunder tegelijktijd + 5* Thundertruck topper (hardix)(27sec)
Tijdens de show heb ik ook muziek tot mijn beschikking.
Vuurwerk zal niet op tempo gaan van de muziek, maar er worden wel wat leuke nummers gedraaid als ondersteuning. Afsluiter is in ieder geval Katty perry met Firework.
Onderdeel 2: Opbouw doorlonten
Idee is om platen van 2,44m bij 1,22m te gebruiken.
Alles wordt aan de onderkant middels dubbelzijdig tapijt tape vast gemaakt een daarna met normale tape extra aan de zijkanten verstevigd.
Voor het doorlonten, heb ik;
- Visco groen, 1cm 1 sec
- Rode lont, 1m in 8sec.
- Quickmatch, 8m in 1 sec.
Vastmaken van lont:
- Tyraps
- Schilders tape
- Alu foli voor afdekken
Onderdeel 3: Opbouw
Hieronder komen de visio plaatjes van de verschillende platen + opbouw en uitwerking doorlonten.
Idee is om het project niet 100% door te lonten. Elke fase is doorgelont maar moet handmatig aangestoken worden. op deze manier hou ik zelf controle over de timing per fase.
Eerste opzet, fase 3t/m 7
- Groen = Visco
- Rood= snel lont
- Blauw= Quickfuse

Laatst bewerkt: