Consumenten potjes die omvallen

Er liggen altijd wel ergens een paar straatstenen te grabbel in de wijk bij ons (nieuwbouwwijk),
dus ik zorg er eigenlijk standaard voor dat ik tijdens de verkoopdagen ergens 2 stenen in de achterbak pleur :p

Niemand die de vuurwerkklem gebruikt? Handig ding, gebruik hem al jaren en sindsdien nooit meer last gehad van omgevallen potjes. Ideaal.

Niemand die de vuurwerkklem gebruikt? Handig ding, gebruik hem al jaren en sindsdien nooit meer last gehad van omgevallen potjes. Ideaal.

Jawel ik :) Al jaren trouwens, werken perfect, alleen zijn ze niet meer bij elke winkelier te krijgen.

Stook altijd eerst minimaal 2 boxen voordat ik cakes schiet. Cakes zet ik vervolgens tussen de boxen, nog nooit wat gebeurd.

Afgestoken boxen en/of potten gebruiken om andere boxen/batterijen voor de stabiliteit tussen te klemmen, doe ik ook als er niets anders voor handen is. Maar liever niet, want je weet nooit of er nog iets brand of aanwakkert door de wind bijvoorbeeld.

De paaltjes zaten inderdaad los in het zakje en moesten nog in het plankje geslagen/getimmerd worden.
Er zat zelfs nog een pvc-buisje bij voor de verboden vuurpijlen, dus ik denk dat de setjes al wat ouder waren.

Verder is het wel handig reserve-elastiekjes te hebben, mocht er een doorbranden door een (reserve)lontje of als een cake in de brand vliegt.

Aha! De productfoto ziet er ook oud uit, dat verklaart dat de setjes kennelijk inderdaad ouder zijn.

Ik vraag mij af hoe stevig het geheel is/blijft. Een inklapbaar model zou mooi zijn meegenomen, want los blijven schroeven zal de duur van dit ding niet veel goeds doen.

Ik gebruik ook de klem al jaren bij cakes. Echt een super fijn ding nog nooit wat omgevallen en je kunt ook fatsoenlijk snel een nieuwe cake er in zetten.

Ik raad ook altijd iedereen aan om zo'n klem (vuurwerkgrip) te gebruiken. Je kunt er alle formaten cakes en ander vuurwerk in klemmen, werkt handig en veilig. Het probleem is denk ik vooral dat de beschikbaarheid niet zo best is, er zijn relatief weinig shops die ze hebben. Voor de kosten hoef je het in ieder geval niet te laten, ze kosten 5,95.

Hier zijn ze in ieder geval verkrijgbaar:

Hier ook groot liefhebber van de klemmen. Stenen werken prima, maar dan valt er af en toe toch nog wat om... Die klemmen doen gewoon goed hun werk!

Klem gehad, maar die is ergens gesneuveld. Ik gebruik nu stenen en ik koop weinig tot geen instabiele producten meer.

Ook jaren lang een klem gehad, werkt echt perfect en zeker als je nog geen lege cakes hebt die je kan gebruiken als versteviging. Alleen is die van mij blijkbaar met oud en nieuw achter gebleven ergens. En jammer genoeg verkopen ze dit soort dingen amper ergens, je zou verwachten dat importeurs dit juist grootschalig aanbieden in verband met de visie op geen omvallende cakes meer.

ik zie online wel een aantal winkels maar ver verspreid over het land. Jammer dat het niet lokaal te koop is of via de post te verzenden ( het is maar een aluminium klem en geen vuurwerk natuurlijk )

Ook jaren lang een klem gehad, werkt echt perfect en zeker als je nog geen lege cakes hebt die je kan gebruiken als versteviging. Alleen is die van mij blijkbaar met oud en nieuw achter gebleven ergens. En jammer genoeg verkopen ze dit soort dingen amper ergens, je zou verwachten dat importeurs dit juist grootschalig aanbieden in verband met de visie op geen omvallende cakes meer.

ik zie online wel een aantal winkels maar ver verspreid over het land. Jammer dat het niet lokaal te koop is of via de post te verzenden ( het is maar een aluminium klem en geen vuurwerk natuurlijk )
Ik ben ook al een tijd opzoek om zo'n klem aan te schaffen en verbaas mij over het geringe plaatselijke aanbod. Ik ga er niet speciaal voor rijden en verwacht dus de ouderwetse bakstenen te gebruiken

Heb al jaren zo'n klem, nog steeds de eerste, zo goed en duurzaam zijn ze gemaakt en de investering meer dan waard. Maar de laatste jaren koop ik minder losse cakes en al helemaal niet die kleintjes, dus gebruik het nu minder vaak, maar ik kan het iig iedereen aanraden om te kopen. Dit is eigenlijk dan ook meteen het probleem, dat mensen liever die 5 euro of hoeveel die nu mag kosten, willen uitgeven aan vuurwerk in plaats van zo'n handige klem, vooral de jongeren zie je dit niet kopen. Misschien hadden de importeurs beter hierop moeten inspelen en meteen bij een bepaald bedrag zo'n klem er gratis bij gegeven, de kosten konden ze wel in het vuurwerk verwerken, is toch al duur. Maar dan had je tenminste niet altijd dat gedoe met berichtgevingen over ongelukken door omvallende kleine potjes en dan waren we misschien niet daar waar wij nu in zijn beland, namelijk dat niks meer mag en alles beetje voor beetje van ons wordt afgenomen.

Back
Bovenaan