Column Pffft... (BN de Stem)

dennis-pyro

VWC lid
Voor vet vuurwerk moet je tegenwoordig bij Pyropietje of Ed Raket zijn.
Je vind ze op internet via sites als Marktplaats en facebook. Ze hebben lekker zwaar spul in de aanbieding. Fijne knallers als de Cobra, maar ook de bigboy, nog zes keer sterker en zo zwaar als een handgranaat.

image-3285389.jpg

Het schijnt een beetje uit de klauwen te lopen met die klappers omdat jongeren niet beseffen wat ze in handen krijgen. Als ze tenminste na betaling achter de kofferbak niet meteen weer beer beroofd worden van hun explosieve handel. Aldus waarschuwt een woordvoerder van de taskforce opsporing vuurwerk bommenmakers. Een speciale eenheid van de politie, het lijkt wel oorlog. Nee, dan vroeger. Meer dan dertig jaar geleden, toen jongeheer bas nog opgewonden raakte van vijftig tinten rood, heb ik ook nog even onbezonnen illegaal vuurwerk verkocht. Potten,pijlen,piraatjes,duizendklappers,gillende keukenmeiden... Een vriend in een naburig dorp had een schuurtje vol via een oom die iemand kende die bij een vuurwerkfabriek werkte, waar de controle op overjarig materiaal niet helemaal top was. Enfin voor vijftien gulden, ruim zeven euro, had ik een pretpakketje waarmee je met oud en nieuw toch minimaal een kwartier zoet was. Toen collega's dat hoorden, kwam de een na de ander mij achterna. Op het herentoilet, bij het koffie-apparaat, in de gang: overal fluisterden ze om vuurwerk. Zelfs de meest stoffige werd hitsig als ik voor hem meebracht. En minstens vijf gulden per pak winst maakte. Maar het werd te gortig. Geen aardigheidje meer, niet trots op. De hemel geprezen werd ik in mijn laatste December als dealer gered door een in het schuurtje ietwat vochtig geworden partij. Niemand erg in, totdat collega's mij geen gelukkig nieuwjaar meer toewensten.'Elke pijl deed pfffft! Niet omhoog te krijgen die krengen: Pffft! Je word bedankt,Bas. Pffft!'

Bron: http://www.bndestem.nl/extra/dossiers/column-pffft-1.3309650#content

Of die vent is rijp voor een psychiater of ik moet een afspraak maken, want ik heb zelden zo'n idiote columm gelezen als wat deze manier hier heeft neer gezet. Wat wil hij hier nou overbrengen, iemand die mij dat misschien kan mededelen ?

Wat wil hij hiermee bereiken? Hij is tegen zwaar vuurwerk maar is zelf ook een dealer geweest?

Vage column imho, slaat helemaal nergens op.
Hij promoot alleen de Big Boy maar, die tot voor kort onbekend was voor velen in NL...

Overzicht van John Bas :

Huidig chef redactie bij BN/DeStem
journalist bij BN/DeStem
Chef redactie West-Brabant dagblad BN DeStem bij Dagblad BN/DeStem, Wegener Nieuwsmedia

Vorig journalist bij Brabants Nieuwsblad
Opleiding Hogeschool van Utrecht
Mencia de Mendoza Lyceum

Dus meneer heeft de hoge school gedaan, misschien dat ik daarom zijn columm niet helemaal begrijp omdat ik niet ver genoeg heb door geleerd :angel:

Volgens mij is de boodschap dat als je teringzoi verkoopt, dat mensen er dan op afknappen.
Vooral als je dan ook nog eens de hoofdprijs voor vraagt.

Goede les voor een zooitje importeurs!

Misschien is die net als Einstein gek geworden.

Ik denk eerder dat hij het al was haha, nee maar weer even zonder gekheid : ik vraag me nu serieus echt af hoeveel mensen zijn columm met een korrel zout nemen, er geen aandacht aan besteden of mensen die er dus wel aandacht aan besteden.

Hmmm ik voorzie een leuke poll :p

Wat in mijn ogen een column goed maakt is dat hij blijft hangen.
Ik heb deze column nu 2 keer gelezen en ben nu ongeveer alweer vergeten wat hij zei en wat hij er mee zou kunnen bedoelen. Ik ben blij dat ik het alweer ben vergeten want volgens mij was het niet veel soeps en ik heb geen zin om te controleren of het veel soeps was omdat ik het dan nog een keer moet lezen.
Dus ik vermoed dat veel mensen deze column met een korrel zout nemen, omdat ze hem 5 minuten later vergeten zijn omdat het gewoon een slechte column is.
greetzzz

PFFFTT, nou is er een keer een journalist die die illegale vuurwerk hype relativeert, is het weer niet goed.

Back
Bovenaan