Column op dichtbij.nl: VuurwerkVerbod in Laapersveld

FireDragon

VWC lid
VuurwerkVerbod in Laapersveld

Door Schoonebeek, dichtbij-meeschrijver

HILVERSUM - In de maand januari konden we in een krantenartikel van de Gooi en Eemlander lezen dat in de Gemeente Weesp buiten de jaarwisseling geen
Vuurwerk meer mag worden afgestoken tijdens allerlei evenementen. Want zo heeft daar een actiegroep met succes geprocedeerd, dat in het broedseizoen dat gewoon verboden is zoals het in de Flora-en Faunawet staat.

Nu ben zeer benieuwd hoe de Gemeente Hilversum hier ook kennis van heeft genomen. Al jarenlang wordt er op 5 mei tijdens Bevrijdingsdag s' avonds een gigantisch mooi sier/hard vuurwerk afgeschoten in het park Laapersveld. De belangstelling is veel groter, dan het Vuurwerk op de markt, tijdens Oud en Nieuwjaarsfeest.
Tevens was het weer niet zo best, maar het Vuurwerk was ook niet echt spectaculair zoals elk jaar in het park Laapersveld.

Zou Hilversum nu een goed voorbeeld zijn als Mediastad om te stoppen met het jaarlijks vuurwerk afsteken in het Laapersveld, want we weten toch ook allemaal dat het park een broedplaats is van vele vogels.
En als onze burgemeester nu eenmaal voorstander is van minder afsteken van vuurwerk tijdens de jaarwisseling , kun je het
vuurwerk op Oudejaarsavond afsteken wat men op 5 mei zou gaan afsteken in het Laapersveld. Dan is de opkomst op de markt veel groter, organiseer vooraf daar ook nog een muziekconcert, dan wordt het nog gevarieerder. In deze tijd waarin we leven van recessie en bezuinigingen is het toch vanzelfsprekend dat je als gemeente hier eens serieus over moet gaan nadenken, een burgemeester , die het initiatief neemt dat zoveel mogelijk Hilversummers naar de Markt komen voor een Oudejaarsfeest, met daarbij een fantastisch groot Vuurwerk, nu dat kan je alleen maar bereiken om het Vuurwerk op 5 mei niet meer te laten afschieten in het Laapersveld, en de vele vogels zijn daar zeer gebaat bij !!

Notabene heeft kamerlid Ester Ouwehand(PvdD) op zondagmorgen 3 febr. in het radioprogramma Vroege Vogels ook
gereageerd : "Voor vuurwerk buiten de jaarwisseling en in het broedseizoen is de Flora-en Faunawet heel duidelijk over.
Dat is zo'n verstorende activiteit dat je dat niet mag doen"
Nu ben zeer benieuwd of de Gemeenteraad ook hiervoor in actie komt....zou zeggen "DOEN"

Wiljon Elbert

BRON

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe zit dat dan met onweer mag het dan alleen nog maar bliksemen ???en hoe zet je de donder dan uit? worden er dan informatie avonden georganiseerd voor flora en fauna over wat te doen tijdens onweer?..

Helemaal mee eens.
Ik ga ook een nutteloze actiegroep oprichten en zorgen dat het alleen nog maar mag onweren buiten het broedseizoen.
En buiten het broedseizoen dan mag de onweer zich uitsluitend in niet dicht bevolkte gebieden uitleven want anders word de voortplanting en parings rituelen van de mens verstoord:bonk:

Helemaal mee eens.
Ik ga ook een nutteloze actiegroep oprichten en zorgen dat het alleen nog maar mag onweren buiten het broedseizoen.
En buiten het broedseizoen dan mag de onweer zich uitsluitend in niet dicht bevolkte gebieden uitleven want anders word de voortplanting en parings rituelen van de mens verstoord:bonk:

Doe dat dan

Ik weet niet of ik de enige ben die in de eerste plaats al geen fok snapt van deze column?
Wat een schrijfvaardigheid zeg.

Degene dit het column geschreven heeft moet haast wel onder invloed geweest zijn van iets. Als je daadwerkelijk zo beroerd typt als columnist, dan kan je in mijn ogen beter ander werk zoeken. :p Wat een aanfluiting weer. Stikt van de fouten.

Tsja, er zijn nog veel meer dingen die schade aanrichten aan de vogelstand, windmolens bijvoorbeeld, maar dat is de geliefde veel te dure groene energie...

De regels waar pvdD zich op beroept zijn zo oud als de batavieren,ik snap niet dat er eens onderzoek naar gedaan word,vroeger was mei de maand waarin de vogels aan het broeden waren.tijden veranderen als ik hier buiten kijk zie ik de vogels nu al stokjes verzamelen voor een nest te bouwen.Met andere woorden ik denk dat in mei geen vogel meer op het nest zit,en al uitgevlogen zijn.Lopen nu al lammetjes in de wei.???de natuur gaat wel met de tijd mee,pvdD niet die blijven hangen. geitenwollensokken volk.

Ik heb vroeger met mijn opa gejaagd,80%van het volk dat doet jagen is of steunt pvdD alleen heet het dan dat ze het wild en gevogelte in stand moeten houden.ja ja op alles schieten wat er beweegt en als het valt kijken wat het is.k#t volk.

Zie het zo. Jagen mag straks ook niet meer. Als er sprake is van voedseltekorten, dan krijgen leden van Groen Links, Partij van de Dieren geen vlees, vis, eieren et cetera. Net zoals zij geen hout mogen hebben voor een vuurtje.

:)

Als er 1 schaap over de dam is volgen er meer.

Is een duidelijk voorbeeld hier. in weesp krijgen 2 dieren knuffelaars het voor elkaar om een show te verbieden ivm broedende vogels, en ze proberen het gelijk nog vaker.

Het liefst zou deze walgelijke partij het vuurwerk helemaal verbannen uit Nederland. Niet meer met shows en niet meer met oudjaar.

"Voor vuurwerk buiten de jaarwisseling en in het broedseizoen is de Flora-en Faunawet heel duidelijk over.
Dat is zo'n verstorende activiteit dat je dat niet mag doen"

Ik heb de flora-en fauna wet er eens grof op nageslagen en doormiddel van ctrl+f gezocht op broed, broedseizoen en voortplanting en helemaal niks gevonden. Er zijn echter wat artikel die "nog niet in werking" aanduiden. Misschien dat het daar komt te staan?

Het komt neer op slap gel-ul van linkse activisten die er op uit zijn ons land nog verder te vernaggelen door te profiteren van media-hypes gecreeerd door onze irritante media vrienden en de sociale media. Mensen blijven toch altijd alleen maar reageren op negatieve berichten in beide mediums. Waarom zou je uberhaupt ergens tijd aan besteden als je ergens niet op kan zeiken. Net zoiets als een bericht op vwc: is het positief dan zegt men alleen "wat leuk etc." is het negatief dan komt de boel los en worden er pagina's vol geschreven, die alleen wij liefhebbers lezen. Wat doodzonde is.

Het wordt eens tijd om de fractiekamers van de PvdD en GL te "occupyen". Dit wordt nu gewoon puur burgertje pesten.

Back
Bovenaan