Code Red

Dat is echt ontzettend zonde inderdaad. Slappe bak zo, terwijl de oude productie echt een must have was..

Voor de juiste prijs vind ik dit nogsteeds een prima bak, sluit dan ook niet uit dat hij er dit jaar gewoon weer 1 of 2 keer bijzit.:)

De Code Red stond al jaren op mijn lijstje, nu eindelijk eens besteld en nu lees ik dat de 2020 batch niet meer is wat het geweest was. Gelukkig nog kunnen annuleren, maar blijft jammer.

ligt het aan de video dat de 2020 batch op een 20mm cake lijkt of is hij echt zoveel slechter. want zo ja schrap ik deze ook van mijn lijstje

Sjesus, die batch is wel heel erg slecht zeg. Je moet 'm maar hebben en je verwacht de goede batch te hebben, krijg je dit te zien, je krijgt er de tranen van in de ogen. Hoe dan?

Nu in Baarle tekoop voor 9 tientjes. Ben blij dat ik nog even op het forum gekeken heb over deze box zeg. Wat een tegenvaller als ik bovenstaande video's zie..

Hoe kan je nou zo'n mooie box nou verneuken. Dan kan je de rest van volt toch ook niet meer blind kopen...

Hoe kan je nou zo'n mooie box nou verneuken. Dan kan je de rest van volt toch ook niet meer blind kopen...

Ik hoor nu vaker dit geluid en toevallig of niet maar heeft het niet met Lesli te maken? In plaats dat Lesli dezelfde goede fabriek kiest, kiezen ze liever hun eigen bagger fabriek waar dan middelmatig vuurwerk uit komt? Want hoe kan het toch dat heel veel items gewoon zo slecht presteren?

Ik erger me aan Lesli. Ze zijn van vuurwerkcrew langs gegaan vorig jaar dacht ik met wat alstigere vragen over kwaliteit. Verslag zou komen. Verslag kwam nooit. De reden (ik vertaal het maar even) is dat de antwoorden inhoudsloos waren.
Lesli Cat F1 bijvoorbeeld was dacht ik een vraag. Waarom was dat zo ongelooflijk slecht spul. Nu dit weer en ik hoor het ook van The Joker en Pyro en Paple, maar wel minder dan over Code Red.
De hele houding staat me niet aan van Lesli. Neem Funke. Ik constateer dat de labels op diverse boxen een bepaalde tijdsduur vermelden. Die klopt voor geen meter. 50 seconden (Tarantula/Aergento) wordt 90 seconden. Die baas neemt persoonlijk contact met me op, legt alles uit. Vertelt me over kwaliteitsproblemen door Covid. Dat ie altijd ZELF bij de productie was maar dat door C19 niet kon en ze vervolgens alles verknalden wat ze verknallen konden etcetcetc.
Daar heb ik dus respect voor. Dat is moderne, open comminicatie en als hij aangeeft Dat Yggdrasil 9die vorig jaar nogal tegenviel) weer op voldoende niveau is dan geloof ik hem zo. Lesli doet het tegenovergestelde. Ik weet dit pas sinds kort, anders had ik Shots of Anarchy en Booster nooit besteld.

Ik erger me aan Lesli. Ze zijn van vuurwerkcrew langs gegaan vorig jaar dacht ik met wat alstigere vragen over kwaliteit. Verslag zou komen. Verslag kwam nooit. De reden (ik vertaal het maar even) is dat de antwoorden inhoudsloos waren.
Lesli Cat F1 bijvoorbeeld was dacht ik een vraag. Waarom was dat zo ongelooflijk slecht spul. Nu dit weer en ik hoor het ook van The Joker en Pyro en Paple, maar wel minder dan over Code Red.
De hele houding staat me niet aan van Lesli. Neem Funke. Ik constateer dat de labels op diverse boxen een bepaalde tijdsduur vermelden. Die klopt voor geen meter. 50 seconden (Tarantula/Aergento) wordt 90 seconden. Die baas neemt persoonlijk contact met me op, legt alles uit. Vertelt me over kwaliteitsproblemen door Covid. Dat ie altijd ZELF bij de productie was maar dat door C19 niet kon en ze vervolgens alles verknalden wat ze verknallen konden etcetcetc.
Daar heb ik dus respect voor. Dat is moderne, open comminicatie en als hij aangeeft Dat Yggdrasil 9die vorig jaar nogal tegenviel) weer op voldoende niveau is dan geloof ik hem zo. Lesli doet het tegenovergestelde. Ik weet dit pas sinds kort, anders had ik Shots of Anarchy en Booster nooit besteld.

Het is maar waar je je druk om kan maken... wie kijkt er nou daadwerkelijk naar de tijdsduur van een cake of compound op de verpakking? Funke is een stuk kleiner dan Lesli, hierdoor lijkt het mij ook makkelijker om de kwaliteit te controleren. En je ziet het wel met meerdere importeurs die over zijn genomen door de grote, ook daarvan wordt de kwaliteit een stuk minder.

Ik kijk naar die tijdsduur omdat ik het tempo veel te laag vond en alles sloom oogde. Ik maak me verder niet erg druk, maar als ik ermee geconfronteerd wordt voel ik wel irritatie. Lijkt me niks vreemds aan, maar goed. Laten we het on topic houden.

Code red eerste jaar was top, 2e jaar was helemaal ruk.

Met als "side-note" dat toen maar 1 batch via Duitse en Belgische locaties is uitgeleverd. Want in NL was de afgelopen 2 jaren immers een verkoopverbod en is er maar beperkt uitgeleverd aan een aantal winkels.

Dat zegt dus niets over de complete verkoopvoorraad Code Red in algemene zin maar vooral over die ene batch. De fabriek is volgens Vuurwerktotaal niet veranderd dus daar, of met de overname van Lesli, heeft het niets mee te maken aldus de Vuurwerktotaal-mensen.

Ik heb onze contactpersonen geadviseerd om een recent productie-exemplaar af te steken. Wilden wij ook wel voor ze doen. :wink:

Helaas heb ik er daarna verder nog niets meer over gehoord.

Misschien offtopic maar het is in het wereldje geen geheim dat je voor het beste vuurwerk op het randje niet bij lesli moet zijn maar anyway ik hoop echt van harte dat de code red weer zo goed gaat worden. Ben ook benieuwd welke batch ik dit jaar in ontvangst mag nemen.

Dat batches verschillen is voor een vuurwerkliefhebber geen geheim. We maken ons er ieder jaar weer druk over. Het is geen stabiel product. Zelfs merken die opperen 100% kwaliteit te willen leveren gaan af en toe nog de mist in. Uiteraard kan je nooit 24/7 controle uitvoeren in een fabriek aan de overkant van de oceaan.

Je zou toch verwachten dat het vullen van die tubes langzamerhand machinaal toch ook mogelijk moet zijn. Verschillen in batches zouden daarmee toch geminimaliseerd kunnen worden?
Iemand die daar misschien meer zicht op heeft toevallig? China is tenslotte het land van innovatie. Slimme koppies genoeg daar.

Laatst bewerkt:
Zoals hierboven word aangegeven, voor kwaliteit koop je niks van Lesli. Alleen uit ervaring is Redwire dik in orde.

Helemaal mee eens! Toen Vuurwerktotaal nog niet bij Lesli zat was het echt top spul! Ben benieuwd wel batch Code Red ik uitgeleverd krijg... Ik heb er 6 besteld in 2019...

De beste boxen die ik qua Nederlands vuurwerk heb gehad waren van Vuurwerktotaal pre Lesli.

Back
Bovenaan