Circa 8000 kilo illegaal vuurwerk onderschept in laatste week novemb.

ylke

VWC lid
De politie heeft tussen 22 en 29 november circa achtduizend kilo illegaal vuurwerk in beslag genomen.

Dat blijkt maandag uit de Vuurwerkbarometer die het Openbaar Ministerie wekelijks publiceert.

Het is een lichte stijging in vergelijking met vorig jaar. Toen werd in dezelfde periode 7289 kilo in beslag genomen.

In totaal is er sinds 1 oktober dit jaar al 32.257 kilo vuurwerk onderschept. Dat is een verdubbeling van 2014; de teller stond destijds op die datum op 16.545,20 kilo.

Bron

Ook wat anders, voor importeurs die het al niet makkelijk hebben in Nederland is dit natuurlijk ook belangrijk , dat de illegale verkoop word aangepakt.
We hebben kwalitatief goed en mooi vuurwerk (legaal), wel aan de prijs , en dan is het natuurlijk slecht als het geld wat de importeurs mislopen niet gestoken kan worden in het verder innoveren van het vuurwerk wat men hier op de Nederlandse markt kan kopen.

helemaal mee eens, als je ziet hoe er met dat spul wordt omgegaan als er drank in de man is.... levens gevaarlijk

Zolang er in ons land geen normale knaller is te krijgen,zullen een hoop mensen toch naar Belgie rijden.De nitraten,vlinders zijn volgens mij best wel veilig,alleen inderdaad hoe ga je er mee om.Met een goede knaller op de markt brengen in Nederland ben je al een stuk verder denk ik.

Ook wat anders, voor importeurs die het al niet makkelijk hebben in Nederland is dit natuurlijk ook belangrijk , dat de illegale verkoop word aangepakt.
We hebben kwalitatief goed en mooi vuurwerk (legaal), wel aan de prijs , en dan is het natuurlijk slecht als het geld wat de importeurs mislopen niet gestoken kan worden in het verder innoveren van het vuurwerk wat men hier op de Nederlandse markt kan kopen.

Ik zou haast medelijden krijgen met de fabrikanten. Ze hebben zelf jarenlang hopen illegaal vuurwerk aan de man gebracht in Nederland.. Nog eventjes en ze verzoeken om een heiligverklaring bij de Paus.

Laatst bewerkt:
In Belgie is het Kleur en knal vuurwerk ook gewoon veilig en een stuk goedkoper!!Je moet natuurlijk geen nitraat in je handen houden.

Mooi man, hoe meer van die zooi ze van de straat houden, hoe beter!

Ja inderdaad, de particulier die met oud & nieuw grote blokken loopt te stoken verziekt de vuurwerktraditie en maakt alles kapot. Maar de consument die zijn Zena Revolution loopt door te lonten is veilig bezig..

Vergeet niet dat er bij die 8000kg ook de vangsten met Belgisch consumentenvuurwerk worden opgeteld. De producten die Loots, Zena, Pyroshop, Knalgoed... aanbieden zijn gewoon, normaal en veilig gekeurd vuurwerk.

Daarvoor word het eens tijd om een normale knaller op de nederlandse markt te brengen.Hoeft van mij niet zo hard als een nitraat,maar wel harder als die rotzooi die ze nu verkopen.Nu rijden nog een hoop mensen naar Belgie om normaal knalvuurwerk te halen.

Back
Bovenaan