ChristenUnie wil gevaarlijk vuurwerk aanpakken.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
christenunie-wil-gevaarlijk-vuurwerk-aanpakken-715x408.jpg

Coalitiepartij ChristenUnie wil gevaarlijk vuurwerk aanpakken. Daarom moet het kabinet de aanbeveling opvolgen van de Onderzoeksraad voor Veiligheid om knalvuurwerk en vuurpijlen voor particulier gebruik uit de handel te halen. Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber van de ChristenUnie zegt dat vrijdag in Trouw.

Siervuurwerk blijft als het aan de partij ligt wel beschikbaar voor particulieren. Het andere vuurwerk alleen voor professionals.

De ChristenUnie vindt dat oud en nieuw ,,zijn onschuld aan het verliezen is” met alle vuurwerkslachtoffers, geweld tegen hulpverleners en vandalisme.

,,We vragen inmiddels het onmogelijke van bijvoorbeeld de politie. Illegaal vuurwerk en een deel van het legale vuurwerk is niet van elkaar te onderscheiden. Van de vuurwerkslachtoffers is de helft omstander. Dat vind ik – alles bij elkaar – niet meer normaal”, aldus Dik-Faber.

https://nieuws.nl/algemeen/20171222/christenunie-wil-gevaarlijk-vuurwerk-aanpakken/

Op goedemorgen NL was hier een stukje over ook. De 2 gasten waaronder een minister voelden er maar weinig voor (totaalverbod).:bye:. Er zal over gepraat worden, maar ze vind dat de consument niet de dupe moeten worden van Illegaal vuurwerk.

https://www.npo.nl/goedemorgen-nederland/22-12-2017/POW_03598202

Vanaf 2min30sec ongeveer komt het stukje erin. Los van het bericht zelf, geen podium voor iemand van christenunie in het programma zelf.

Laatst bewerkt:
Fijn om te horen dat Christen Unie het siervuurwerk wil behouden voor de traditie. Maar snapt ze wel dat het knalwerk illegaal is en al verboden? Ik maak het er niet uit op.
Ik vind het trouwens op vallend dat vuurwerk sinds 1 december dagelijks in het nieuws op tv komt.

Die presentatrice van WNL, ze heeft het zonder blikken of blozen over een totaalverbod waar de CU voor pleit. Is dit onbenul of bewuste manipulatie van de publieke opinie?

Die presentatrice van WNL, ze heeft het zonder blikken of blozen over een totaalverbod waar de CU voor pleit. Is dit onbenul of bewuste manipulatie van de publieke opinie?

Ik weet haast wel zeker dat het om een bewuste beinvloeding van de publieke mening gaat. Ik ga steeds meer en meer denken aan een organisatie /project die gefinancierd wordt uit de hoek van de anti vuurwerk lobbyisten.

Ja ook hier zitten weer de nodige haken en ogen aan. Tis ook maar net hoe de keutel draait voor journalisten hoe ze een kop neerzetten. Maar dat doen ze met alles, als er een storm in Nederland is dan staat er ook superstorm, of zwaarste in 40 jaar etc etc. Terwijl dat gewoon 13 in een dozijn stormen zijn want weerkaarten kunnen ze niet lezen bij die redactie's.(om maar een voorbeeld te noemen).

Gewoon in alles totaal geen benul hebben hoe de vork in de steel zit. Maar wel zomaar berichten in de wereld helpen.

In dit hele verhaal zijn er ook positieve punten, en das punt 1 al dat er niemand van CU in die programma zat. Zonder dat 1 tegenwoord kon geven daar, want anders was daar waarschijnlijk door meegeluld door die 2 dames aan tafel.

rotjes alleen maar voor professionals....
die carla spoort echt niet.

De reden zal niet de knal zijn, zoals boven staat zijn de Nederlandse knallers EN de illegale niet meer uit elkaar te houden. Vind dat de schuld hiervan ook een beetje bij de NL importeurs ligt. Politie heeft hier best problemen mee, als kinderen bijvoorbeeld ECHTE vlinders in een NL vlinder doos stoppen en dit de politie laten zien kunnen ze er maar zo mee weg komen. Dat krijg je dus als je als importeur wilt meeliften op het succes van illegaal.

Hadden ze het gewoon bij astronauten etc gelaten was er (denk ik) weinig aan de hand, maar helaas zie je de gewone rotjes amper meer.

Ik denk dat de christnuni zich beter bezig kan houden met pedofilie binnen de kerk, bv de ouderling die bij opvang van kinderen tijdens voetbal aan de billetjes van onze kindertjes ligt te rotzooien. Het vervolgen van leiders die zich buiten de heilige mis zich bezig houdt met het aanslepen van doofpotten of het regelen van fondsen voor zwijggeld doeleinden.

Ik zou dit maar met een korrel zout nemen. De Christenunie is natuurlijk een partij van de bijbelgordel en laat oudjaar nu net dit jaar op zondag vallen. Ik denk dat dit vooral de reden is dat de partij nu van zich laat horen; de achterban tevreden stellen. In 2023 horen we weer hetzelfde, in 2006 had je dit geleuter ook.

Back
Bovenaan