Christen-Unie wil vuurwerk verbieden

moontan

VWC lid
Let op: het volgende bericht gaat over een eventueel vuurwerkverbod in de gemeente Badhoevedorp.
http://www.echo.nl/ww-ba/buurt/lees/841392/christen.unie.wil.vuurwerk.verbieden/

Redactie - 9 februari 2009

BADHOEVEDORP - Raadslid Hans Hekstra van de Christen-Unie-SGP wil het afsteken van vuurwerk rond de jaarwisseling verbieden. Het vuurwerk veroorzaakt volgens hem te veel schade en overlast. Bovendien is ieder mens dat gewond raakt er volgens hem een te veel. Het raadslid wil weten hoeveel mensen rond de jaarwisseling gewond raakten door vuurwerk en welk bedrag aan medische kosten daarmee gemoeid zijn gegaan. Bovendien wil hij weten voor welk bedrag er is vernield, welk bedrag is uitgegeven voor de inzet van hulpdiensten en voor alle herstel- en schoonmaakwerkzaamheden. Hij vindt de regels voor verkoop van vuurwerk veel te soepel en zou graag zien dat vuurwerkverkoop in de hele regio wordt beperkt.

Bovendien is ieder mens dat gewond raakt er volgens hem een te veel dat kan ik ook wel zeggen wat betreft auto rijden.. elk dodelijk slachtoffer of zwaar gewond of ligt gewond is voor mij ook 1 te veel.. en toch vuurwerk willen verbieden....

Let op: het volgende bericht gaat over een eventueel vuurwerkverbod in de gemeente Badhoevedorp.
http://www.echo.nl/ww-ba/buurt/lees/841392/christen.unie.wil.vuurwerk.verbieden/

Redactie - 9 februari 2009

BADHOEVEDORP - Raadslid Hans Hekstra van de Christen-Unie-SGP wil het afsteken van vuurwerk rond de jaarwisseling verbieden. Het vuurwerk veroorzaakt volgens hem te veel schade en overlast. Bovendien is ieder mens dat gewond raakt er volgens hem een te veel. Het raadslid wil weten hoeveel mensen rond de jaarwisseling gewond raakten door vuurwerk en welk bedrag aan medische kosten daarmee gemoeid zijn gegaan. Bovendien wil hij weten voor welk bedrag er is vernield, welk bedrag is uitgegeven voor de inzet van hulpdiensten en voor alle herstel- en schoonmaakwerkzaamheden. Hij vindt de regels voor verkoop van vuurwerk veel te soepel en zou graag zien dat vuurwerkverkoop in de hele regio wordt beperkt.

Dan ook maar gelijk het schaatsen verbieden,Omgerekend vielen er meer gewonden in die periode dan vuurwerkslachtoffers.
Dus dan maar gelijk alles over 1 kam scheren.

Die Hans zal wel weer zo`n vriendinnetje zijn van onze grote vriendin arno - lientje

Gelukkig is het maar zo`n gemeente raadslid en geen minister!

Weer z'n kansloos iemand die het vuurwerk wil verbieden. En het argument wat hij noemt slaat al helemaal nergens op. auto ongelukken, schaatsen, fietsen, overal kun je ongelukken mee krijgen. Ik denk dat ik toch het rapport waar ik mee bezig was, te publiceren aan de media. word langzamerhand wel eens zat van die kanloze oproerkraaiers.

Vind je het gek? Ik niet ik had het wel verwacht van de christen unie, net zoals van de sgp. Waarom nou altijd maar lopen te zeiken en te mekkeren over vuurwerk? Hij kan beter aan het gas gaan, BAH!
En inderdaad, het zal me niks verbazen als dit weer zo'n iemand is die bevriend is met arno.
Ik snap gewoon niet wat zulke figuren tegen een oerhollandse traditie hebben, laten we dan ook meteen Kerst maar afschaffen en Pasen en Pinksteren.
Ik wordt gewoon niet goed.
Het is verdorie al februari en nou lopen ze nog te mekkeren over vuurwerk, oud & nieuw is allang achter de rug, en het duurt nog weer een poos voor het weer zover is.
Kom op, zeg!

@ Witte Reus.

Je verwoord exact mijn gevoelens en gedachten die ik heb bij het steeds maar weer moeten lezen van dit soort berichten.
Inderdaad, het is 13 februari, en de vuurwerkactivisten hebben nog steeds elke dag last van het vuurwerk wat hun anderhalve maand geleden alweer is overkomen.
Deze activisten zullen niet eerder slapen dan dat het verbod een feit is en zij zich kunnen gaan storten op het volgende verbod.

Laatst bewerkt:
Geloof maakt veel meer verrot dan vuurwerk. Daar hoor je ze niet over. Godsdienst was altijd een van de grootste veroorzakers van oorlog in de wereld. Ik heb niks tegen godsdienst of iets in die trant, maar het is meer om duidelijk te maken dat het weer gezeik is wat nergens op slaat. Godsdienst dan ook maar verbieden?

Bewijze van spreken dan. Maar wel weer jammer dat ze weer eens de makkelijkste uitweg kiezen. Snap zowizo niet dat al die voorstanders elkaar blind achter de reet aan lopen en niet zien dat het niet de oplossing is,

En de regels voor vuurwerk verkoop zijn naar mijn weten hartstikke streng dus ik vat zijn punt niet helemaal maargoed.

Laatst bewerkt:
die zijn idd zeer streng. Er wordt ook zeer vaak gecontroleerd tijdens de (voor)verkoopdagen

Geloof maakt veel meer verrot dan vuurwerk. Daar hoor je ze niet over. Godsdienst was altijd een van de grootste veroorzakers van oorlog in de wereld. Ik heb niks tegen godsdienst of iets in die trant, maar het is meer om duidelijk te maken dat het weer gezeik is wat nergens op slaat. Godsdienst dan ook maar verbieden?

Bewijze van spreken dan. Maar wel weer jammer dat ze weer eens de makkelijkste uitweg kiezen. Snap zowizo niet dat al die voorstanders elkaar blind achter de reet aan lopen en niet zien dat het niet de oplossing is,

En de regels voor vuurwerk verkoop zijn naar mijn weten hartstikke streng dus ik vat zijn punt niet helemaal maargoed.

De titel van dit topic is niet juist.
Dit is de mening van een geitenwollensokken raadslid in Badhoevedorp die blijkbaar daar een samenwerking hebben met de SGP. Niet van de een standpunt van de Christen-Unie zelf dus.

Ja ik stem Christen Unie... en baal dus ook flink van dit soort idioten.
God rules maar vuurwerk ook :D

@ Witte Reus.

Je verwoord exact mijn gevoelens en gedachten die ik heb bij het steeds maar weer moeten lezen van dit soort berichten.
Inderdaad, het is 13 februari, en de vuurwerkactivisten hebben nog steeds elke dag last van het vuurwerk wat hun anderhalve maand geleden alweer is overkomen.
Deze activisten zullen niet eerder slapen dan dat het verbod een feit is en zij zich kunnen gaan storten op het volgende verbod.

Nou dan kunnen ze (hopelijk) lang wachten met slapen, voor zover bekend komt er geen vuurwerkverbod.
Maar inderdaad dat soort lui zijn gewoon gek, sporen gewoon niet, willen op alles waar plezier aan wordt beleeft verbieden. En het is inderdaad niet alleen vuurwerk wat bij hen in een kwaad daglicht staat, zij mekkeren over nog veel meer onderwerpen die helemaal niets met vuurwerk te maken hebben, maar goed ik beperk liever mijn onderwerpen op dit forum alleen over vuurwerkgerelateerde zaken.
Maar het mag duidelijk zijn dat dat soort lui overal wel wat op aan te merken hebben wat in hun ogen niet goed is.

houdt het dan verd@@##$%me nooit eens op met dat gezeur over vuurwerk/onze passie.

laten ze schaatsen verbieden dat kostte 82 miljoen euro en x aantal gewonden en doden.

wordt het echt zat. PUNT UIT

Ik heb ook niks tegen Godsdienst, ikzelf ben ook Christelijk opgevoed en juist daarom baal ik van dat soort mensen die hun geloof als vrijbrief zien om alles wat in hun ogen niet goed is af te keuren. Ik zie hier ook totaal geen verband van vuurwerk in relatie tot geloof. Net wat je zegt het slaat totaal nergens op hoe dat soort lui denken, het rijmt totaal niet meer.
Enne, wat doe je tegen dat soort lui...
Niets. Maar ze mogen wel ongestraft van alles afkeuren in hun ogen. En daar kan ik met m'n hoofd niet bij.

Back
Bovenaan