• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Chooêt] No.3 Match Cracker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een dingetjes zijn dit! Heb er veel voorbij horen komen en wat gaan ze hard zeg :shocked:! Zeker leuk om er een paar flinke heksenketels van te maken (mag niet, weet ik, maar mijn god wat is dat toch leuk, voel je je weer even kind).

Ah dus jij bent diegene naar wie ze die nitraten met fluit hebben vernoemd, leuk je hier te zien, had ik niet verwacht.

Blijven toppers, samen met de Corsair. Loeiharde knal en in een heksen kring krachtig genoeg om auto alarmen af te doen gaan. Ze kunnen met gemak de strijd aan met de M10.000, de silver cracker, mini vlinder en komen zelfs in de buurt van de Chooet Banger. Ik vind wel dat ze moeilijk aan te strijken zijn, zeker in vergelijking met de Corsair. Verder geen weigeraars......topper......:

Als ze bijna net zo hard gaan als een Banger is het inderdaad geen geld voor 100 strijkers. Misschien kwam het zo duur over omdat ik meestal strijkers heb gehad die iets harder gingen dan een rotje:

Super Pirat van Original?
Herlat Pirat

Nu ben ik toch wel nieuwsgierig naar deze strijkers.

Hebben deze match crackers ook van die achterlijk lange vertragingen? Ik had die van Herlat die duurde een eeuwigheid, dus heb ik ze uiteindelijk weggegooid vanwege de veiligheid! Ik heb niet meer zo op strijkers.....

Als ik dit allemaal zo hoor, denk ik dat ik dit jaar ook wat van die strijkers ga kopen.
Ik vertrouw strijkers eerlijk gezegd niet echt.
Gewoon heksenkringen maken en gebroken rotje erop!

~Flipperkip

Als ik dit allemaal zo hoor, denk ik dat ik dit jaar ook wat van die strijkers ga kopen.
Ik vertrouw strijkers eerlijk gezegd niet echt.
Gewoon heksenkringen maken en gebroken rotje erop!

~Flipperkip

ik vertrouw ze ook niet, maar deze hebben wel een hele goede vertraging hoor!
en gwn in 1 beweging strijken en gooien, als ie niet aan is? jammer dan beter een strijker die niet afgaat dan je hand kwijt :wink: wat bij deze strijkers overigens niet kan :p
perfecte strijker met een ontiegelijke knal!

Hebben deze match crackers ook van die achterlijk lange vertragingen? Ik had die van Herlat die duurde een eeuwigheid, dus heb ik ze uiteindelijk weggegooid vanwege de veiligheid! Ik heb niet meer zo op strijkers.....
Zo'n lange vertraging hebben deze strijkers gelukkig niet. Dat is inderdaad wel belangrijk.

me zwager had een pakje en dat is hem erg goed bevallen.
in het dorp knalde het lekker maar in de stad was het echt super.
waarom in belgie zulke dure nitraten halen als je deze kan hebben.

Als ze bijna net zo hard gaan als een Banger is het inderdaad geen geld voor 100 strijkers. Misschien kwam het zo duur over omdat ik meestal strijkers heb gehad die iets harder gingen dan een rotje:

Super Pirat van Original?
Herlat Pirat

Nu ben ik toch wel nieuwsgierig naar deze strijkers.

duur? 12.50 euro voor 100 nitraten, want daar zijn ze echt bijna gelijk aan....koopje:D:D

ja, scheelt wel 1-2 seconden met de corsair,maar wel allemaal de juiste gloeitijd, geen verschillen onderling....

Dit zijn echt strijkers met de jaren 80 knal....:bye:

Ook al ben ik geen fan van strijkers; deze vind ik toch echt wel toppers! Een buurman had dit jaar een doosje en streek de een na de ander af op het stookplekje. Geen blindgangers en het viel me verder op dat ze niet alleen een zeer goede klap gaven, maar ook een consistente vertraging hebben.

Het enige bezwaar aan dit soort klappers is universeel; je kunt nooit 100% rekenen op de vertraging. Er is altijd kans op een productiefout. Werp ze dus altijd in een vloeiende beweging direct voor je uit op straat, nadat je er een hebt aangestreken/aangestoken, dan is de kans op ongelukken minimaal.

Cameo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan