Chirurgen: maatregelen tegen vuurwerk onvoldoende[PAS OP explicite foto]

Mij zal je het woord verbod niet horen zeggen, handhaving daarintegen...

Overigens staat er in het artikel niks over een verbod.
Ik vind het eindelijk eens een goed, eerlijk artikel. Ik moest meteen denken aan het item in Pauw waar heel hard werd gezegd dat het leed door consumenten vuurwerk kwam.

Handhaven kunnen ze niet .......
ze lossen amper inbraken en verkrachtingen op laatstaan een paar jongens met wat klappertjes ook nog moeten opsporen

En dan nog zal je altijd knutselsmurfen houden.

het is toch te hopeloos voor woorden? eigenlijk om te janken. Die pannenkoeken van een oogartsen pleitten voor een totaalverbod op legaal vuurwerk en komen nu met deze verklaring?
Ergens ontgaat mij de logica in dit verhaal of ik heb het weer eens te snel gelezen. Maar hier zakt me de broek van af en daar is het nu veel te koud voor.
greetzz

Het artikel gaat over plastisch chirurgen. Ik denk inderdaad dat die de slachtoffers van het zware illegale vuurwerk zien. De oogartsen zullen daarentegen ook slachtoffers zien van legaal vuurwerk ... Met andere woorden: bril op !!

Foto niet meer doen, komop als je net even op je werk op het forum kijkt kan dit niet. Maak er dan een linkje van.

Anyway met deze cijfer kun je iets, eindelijk kun je die discussie over legaal vuurwerk van tafel vegen.

Ylke, het valt me op dat dit de tweede keer is dat er bij jouw mediabericht iets schokkends te zien is..
Ik zelf kan totaal niet tegen vuurwerkverwondingen. Dan ga ik twijfelen aan mijn eigen hobby, dus ik wil dat in het vervolg niet meer zien of zoals Dennis zegt in een speciale link naar de foto, maar niet direct open en bloot.

Ach... Studeer zelf geneeskunde dus totaal geen moeite met dat soort afbeeldingen, maar snap dat sommige mensen het niet zo'n prettig aanzicht vinden. Mensen het is maar een afbeelding, waar kan je je druk over maken. Je ziet het en je scrolt verder en er is niks gebeurd. Er wordt gedaan alsof het extreem schokkend is. Ik vind het een goed plaatje, maakt je bewust van de eventuele gevaren en gevolgen. Goed passief anti illegaal vuurwerk lobbyen.

Ach... Studeer zelf geneeskunde dus totaal geen moeite met dat soort afbeeldingen, maar snap dat sommige mensen het niet zo'n prettig aanzicht vinden. Mensen het is maar een afbeelding, waar kan je je druk over maken. Je ziet het en je scrolt verder en er is niks gebeurd. Er wordt gedaan alsof het extreem schokkend is. Ik vind het een goed plaatje, maakt je bewust van de eventuele gevaren en gevolgen. Goed passief anti illegaal vuurwerk lobbyen.

Zo een drama is het ook weer niet idd. Kan wel schokkend zijn, maar is ook bedoelt om mensen af te schrikken van zwaar vuurwerk. Echter is volgens mij consumenten vuurwerk niet in staat om schade aan te richten die te zien is op de foto.

Wij vergeten ook snel dat mensen heel vaak ongelukken meemaken door zelf gemaakte knallers etc.

Jammer dat zij niet precies aangeven door wat voor soort vuurwerk het allemaal is gebeurd. Konden we een beter beeld schetsen.

De waarschuwing is niet te zien in het berichtenoverzicht.

Zo moet er dan op elke scooter een man afgedrukt worden die half dood en zwaar gewond onder een auto ligt met veel bloed en dat die dan geen helm droeg

40 handen gaan kapot, dat betekent dat er miljoenen mensen daar gaan last van hebben. Het zijn excessen die verwond raken, radicalen, debielen en een enkele die echt een ongeluk krijgt. De foto slaat dus nergens op en voegt totaal niets toe. Het is een sfeer creëren van "hoe gevaarlijk vuurwerk wel niet is en kijk is wat het met je hand kunt doen!" ooohhhh

Maar inderdaad verder vind ik het ook een heel goed artikel. Waar de meeste schade en ellende door komt IS al verboden. Handhaving is moeilijk dus gewoon de koers aanhouden die we de laatste jaren deden. uitbannen is een utopie

bij ongelukken denk ik altijd aan dit bericht

13.000 schaatsers raakten gewond op natuurijs
24 FEBRUARI 2012
Tijdens de recente vorstperiode (2-13 februari) hebben ziekenhuizen 13.000 schaatsers behandeld op de spoedeisende hulp. In eenzelfde periode zonder natuurijs op die afdeling gemiddeld 200 schaatsers met een verwonding. Dit heeft de stichting Consument en Veiligheid vandaag bekendgemaakt, op basis van een rondgang langs de hulpdiensten.

Van de 13.000 behandelde schaatsers is 9 procent in het ziekenhuis opgenomen. Op zondag 5 en zaterdag 11 februari meldden zich de meeste schaatsers bij een ziekenhuis.

Tweederde van de geblesseerde schaatsers had iets gebroken, 18 procent had oppervlakkig letsel. Bijna de helft van 13.000 schaatsers had letsel aan de pols, 8 procent liep letsel op aan het hoofd. In de meeste gevallen ging het om open wonden (440 keer) of een hersenschudding (330). Enkele tientallen schaatsers liepen ernstig schedel- of hersenletsel op.

Volgens de cijfers van Consument en Veiligheid hebben 7.400 vrouwen en 5.200 mannen zich gemeld met schaatsletsel. 4.000 geblesseerden waren onder de 18, 1.800 geblesseerden tussen de 18 en de 40 en 6.800 geblesseerden waren 40 jaar of ouder.

Consument en Veiligheid schat de medische kosten van de twaalfdaagse schaatsperiode op 20 miljoen euro, en de verzuimkosten op zo’n 26 miljoen.

bron

Back
Bovenaan