Chirurg verbijsterd om eerste vuurwerkslachtoffer in november

Palm Tree

VWC lid
BEVERWIJK - Chirurg Paul van Zuijlen heeft via Twitter zijn ongenoegen geuit over het feit dat hij begin november al het eerste vuurwerkslachtoffer moest opereren. „Je zou toch denken dat dit toch allemaal te voorkomen had moeten zijn, maar daar vergis ik mij dus kennelijk in”, schrijft de verbaasde arts.

Het slachtoffer kwam in de nacht van zaterdag op zondag het Rode Kruis Ziekenhuis in Beverwijk binnen. Van Zuijlen moest zich ontfermen over de verwondingen die veroorzaakt werden door het vuurwerk.

Uit de toon van zijn Twitterbericht, blijkt dat de chirurg geen voorstander is van vuurwerk. Verschillende mensen op het platform zijn het met hem eens. „Jammer, dat de politiek niet de ballen heeft om het vuurwerk te verbieden”, laat Pieter Burema in een reactie weten. Michelle noemt de gebeurtenis ’sneu’. „Je eerste van dit jaar en vast niet je laatste”, schrijft ze onder de Tweet van de arts.

Bron: Telegraaf

Hij kan beter zeggen dat hij tegen illegaal vuurwerk is. Verder is het flauwekul om te roepen dat men geen ballen heeft om het vuurwerk te verbieden, aangezien het probleem bij illegaal vuurwerk ligt wat reeds verboden is. M.a.w. indien politiek de wet aanpast naar de wil van dit soort mensen, voorkom je dit soort ongelukken niet en dan vraag ik mij oprecht af wat deze goede man dan zou zeggen wanneer er weer iemand op zijn afdeling komt met een afgerukte vinger. Misschien wel "wij moeten het reeds verboden vuurwerk nog meer verbieden!" ?

heeft het verbod op vuurwerk voor deze situatie geholpen ? het immers verboden vuurwerk af te steken of buiten de laatste 8 uren van het jaar.......

waarom denk deze chirurg dan dat een verbod voor die overige 8 uurtjes had geholpen ?

Illegaal verkregen vuurwapens zijn ook verboden, net zoals handgranaten. Als die in je hand knallen, wat zegt die chirurg dan? Verbieden?
De wetgevers en medici snappen het nog steeds niet, zucht...

Illegaal verkregen vuurwapens zijn ook verboden, net zoals handgranaten. Als die in je hand knallen, wat zegt die chirurg dan? Verbieden?
De wetgevers en medici snappen het nog steeds niet, zucht...

heeft het verbod op vuurwerk voor deze situatie geholpen ? het immers verboden vuurwerk af te steken of buiten de laatste 8 uren van het jaar.......

waarom denk deze chirurg dan dat een verbod voor die overige 8 uurtjes had geholpen ?

Nergens zegt de chirurg dat vuurwerk verboden moet worden. Laten we wel gewoon goed blijven lezen?

Oeps je hebt gelijk, het zijn inderdaad reacties! Waar ik me nu dan aan irriteer is dat het nieuwsbericht alleen maar negatieve reacties vermeldt terwijl er meer reacties zijn die wel pro vuurwerk zijn met duidelijke redenen. Waar is de tijd van objectief nieuws gebleven!

Oeps je hebt gelijk, het zijn inderdaad reacties! Waar ik me nu dan aan irriteer is dat het nieuwsbericht alleen maar negatieve reacties vermeldt terwijl er meer reacties zijn die wel pro vuurwerk zijn met duidelijke redenen. Waar is de tijd van objectief nieuws gebleven!

Eens, ik snap wat je bedoelt en wat betreft die chirurg, het staat dan wel niet in dit artikel beschreven maar 95 procent zekerheid dat deze zo anti vuurwerk is als maar zijn kan.

Let ook even op de zeer tendentieuze kop. De arts zou verbijsterd zijn geweest. In de tekst is dat al afgezwakt tot verbaasd.

Het hele trieste van het verhaal is dat men er inmiddels vanuit gaat dat voorstanders van behoud van vuurwerk met oud en nieuw zogenaamd ook voorstanders zijn van illegaal vuurwerk. Het feit dat er al lang en breed een verbod geldt wordt maar weer eens genegeerd, en eenieder die zich als voorstander van consumentenvuurwerk in de discussie mengt wordt nogal eens omschreven als een tokkie. Kansloos.

Een verbod op consumentenvuurwerk had in dit geval helemaal niets uitgemaakt. Sterker nog, ik denk dat een totaalverbod juist nóg meer slachtoffers zou maken. Iedereen die nu al illegaal vuurwerk afsteekt gaat echt niet daarmee stoppen bij een consumentenvuurwerk verbod. Er komen dan alleen maar lui bij. En dat betekent méér illegaal vuurwerk opgeslagen in de flatjes, meer handel, meer en meer illegaliteit.

Pak de handelaren harder aan, desnoods productie. Hierdoor stijgen de prijzen enorm en haakt de jeugd vanzelf af.

Nergens zegt de chirurg dat vuurwerk verboden moet worden. Laten we wel gewoon goed blijven lezen?

Uit de toon van het twitter bericht lijkt het niet maar BLIJKT dat die chirurg geen voorstander van vuurwerk is, volgens de berichtgeving dan he..
Netjes verwoord noem ik dat. Gewoon een tegenstander dus. Hij krijgt niet voor niets navolgers die een verbod ondersteunen.
Ik heb ook nergens gezegd dat die chirurg vindt, dat vuurwerk verboden moet worden.
In mijn bericht staan nml vraagtekens, dus geen beweringen/aannamen van goed en fout.

Naar mijn mening lees ik toch goed hoor,
Waar het bericht over zou moeten gaan, dat chirurgen op de hoogte zouden moeten zijn, dat er in okt en nov al (steeds vaker) illegale knallers worden afgestoken, met ernstiger en vaker letsel tot gevolg.

Back
Bovenaan