Chinees Nieuwjaar 2026 Den Haag.

lekker man ,ouderwets rollen stoken ben benieuwd naar de video's van je :applause::applause:

Haha als YouTube meewerkt morgen knal ik ze online in de avond.

Was wel echt mega druk dus soms zie je maar delen, het was met recht net China vandaag zo druk.

Volgens mij zie ik een bekende van ons allemaal die er weer veels te dicht op staat! :p

Dan moet die bij de organisatie aangesloten zijn geweest want er was super veel beveiliging en alles werd steeds netjes met lint afgezet van plek naar plek.

Zelf nog een kort babbeltje met één van de organisatoren gemaakt, toffe gast.

De stemming was echt leuk en gemoedelijk, maar richting 15:00 werd het me te druk dus ben ik weg gegaan.

Het was toch nagenoeg hetzelfde steeds: plek A trommels & dans, daarna een mat, en dan weer een stukje verder op plek B/C/D, etc, hetzelfde.
Dus na 4 plekken was ik het wel beu, de massa mensen was echt bizar.

Haha als YouTube meewerkt morgen knal ik ze online in de avond.

Was wel echt mega druk dus soms zie je maar delen, het was met recht net China vandaag zo druk.

Dan moet die bij de organisatie aangesloten zijn geweest want er was super veel beveiliging en alles werd steeds netjes met lint afgezet van plek naar plek.

Zelf nog een kort babbeltje met één van de organisatoren gemaakt, toffe gast.

De stemming was echt leuk en gemoedelijk, maar richting 15:00 werd het me te druk dus ben ik weg gegaan.

Het was toch nagenoeg hetzelfde steeds: plek A trommels & dans, daarna een mat, en dan weer een stukje verder op plek B/C/D, etc, hetzelfde.
Dus na 4 plekken was ik het wel beu, de massa mensen was echt bizar.
die persoon had daar inderdaad toestemming voor ;-)

blijft wat mij betreft altijd wel een spektakel om mee te maken ,en wellicht ook wel een beetje wat wij beleven en koppelen aan het oud en nieuw toch ,althans bij mijzelf en ja daar hoort vuurwerk bij

je sluit iets af of herinnerd/staat stil bij iets of iemand en het opent de deur naar nieuwe mogelijkheden in het nieuwe jaar ,traditie

blijft wat mij betreft altijd wel een spektakel om mee te maken ,en wellicht ook wel een beetje wat wij beleven en koppelen aan het oud en nieuw toch ,althans bij mijzelf en ja daar hoort vuurwerk bij

je sluit iets af of herinnerd/staat stil bij iets of iemand en het opent de deur naar nieuwe mogelijkheden in het nieuwe jaar ,traditie

De algehele sfeer is echt tof.

De drum die je voelt, al die mensen die dringen en doen, de herrie, etc.
Het gehele spektakel is iets aparts vind ik, en vind het heel anders dan onze Nederlandse O&N viering daarom koppel ik dat eigenlijk niet zo.

En dan die matten met dat heerlijke geknal, dan de rookpluim die aanzwelt en de stukjes rood papier die op iedereen neerdalen.
Vervolgens de kruit geur opsnuiven en snel naar de volgende plek toe om hetzelfde nog een keer te doen.

Het is echt een beleving!

En elk Chinees restaurant, winkel, kraampje, etc, afgeladen, mooi om te zien ook.

Je kon zelfs je handtekening zetten voor bepaalde politieke standpunten in China zoals 'organ harvesting'.

Nee dit is wel echt iets aparts, maar zeker leuk om eens te doen.

Back
Bovenaan