Celstraffen geëist voor handel in illegaal vuurwerk

DW2000

VWC lid
Celstraffen geëist voor handel in illegaal vuurwerk

DEN BOSCH - "Alles voor de handel. Alles voor het geld", dat zei officier van justitie M. Schenk dinsdagochtend tijdens een rechtszaak tegen een man uit Rosmalen (33), een 29-jarige Bosschenaar en een 30-jarige Heusdenaar. Zij verweet hen te hebben gehandeld in illegaal vuurwerk.
Alles voor de handel. Alles voor het geld
De mannen werden in 2011 aangehouden onder meer nadat telefoons van enkele betrokkenen door de politie werden 'afgetapt'. Tegen de Bosschenaar en de Rosmalenaar werd twee jaar celstraf waarvan een half jaar voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaar geëist. Tegen de man uit Heusden werd acht maanden celstraf waarvan vier maanden voorwaardelijk geëist met een proeftijd van twee jaar. Volgens de officier was het aandeel van de man uit Heusden in de vuurwerkhandel aanmerkelijk kleiner dan van de medeverdachten. Meer over de rechtszitting die dinsdag werd gehouden woensdag in het Brabants Dagblad.

bron

Ik vind de straf niet echt in vergelijking staan met de strafbare feiten die de heren hebben gepleegd, als je kijkt naar zwaardere misdrijven.

"alles voor de handel, alles voor geld"

Slappe aanval. Dat geld voor alle "misdrijven" de meeste worden gedaan om geld te verdienen en niet omdat het hun passie is. Ik denk dat vuurwerk 1 van de weinige "misdrijven" is dat uit passie gedaan wordt. Een drugs dealer gebruikt niet altijd zelf maar een vuurwerkhandelaar wel

Daarbij als je alles voor geld doet kun je ook een oma doodsteken en haar geld stelen. Deze zin suggereert dat deze heren over lijken gaan en dat is natuurlijk niet zo!

Kwalijkste aan de hele zaak vind ik persoonlijk is dat je er niemand mee kwaad doet. Opslag kan onveilig zijn maar dat zijn hennepplantages ook, waar drugs gemaakt wordt ook en de BBQ van de buurman op gas heeft ook een explosie gevaar. Maar iemand drugs verkopen, schaad je diegene direkt, iemand beroven of mishandelen dat schaad je diegene direkt. Inbreken ook, dan tast je iemand zijn woonsituatie aan. Dat is direkte schade

Beetje vuurwerk verhandelen mag wel eens waar niet maar zo zwaar gestraft worden dat je meer krijgt dan een verkrachting.. Buiten propotioneel

Back
Bovenaan