Celstraf voor handel in illegaal vuurwerk

Torrr

VWC lid
LEUSDEN - Een 39-jarige man uit Leusden is veroordeeld tot drie maanden cel. Hij handelde in illegaal vuurwerk en nep-merkkleding. Ook had de man een hennepplantage in zijn huis.

De Leusdenaar werd in december 2012 op heterdaad betrapt door de politie met een bestelbus vol zwaar vuurwerk. Het ging om onder meer honderdduizendklappers, nitraatbommen en ander gevaarlijk knalvuurwerk.

De rechtbank legde naast een celstraf ook 240 uur werkstraf op. Als de man opnieuw in de fout gaat, moet hij nog eens 9 maanden uitzitten.

Bron

Vind de straf nog redelijk rechtvaardig omdat deze beste man meerdere strafbare feiten heeft gepleegd.
Eigenlijk vind ik het sowieso een zware straf want vind cel straf altijd te zwaar voor vuurwerk.
Maar deze straf is niet zo extreem als normaal.
Bv 4 jaar cel voor handel in vuurwerk.
Wat dat betreft is dit een vooruitgang

Laatst bewerkt door een moderator:
voor nederlandse straffen is dit misschien weinig, maar ik vind het echt heel erg overdreven dat je een celstraf krijgt als je handelt in vuurwerk en wat plantjes hebt.... mja das mijn mening

Handel in vuurwerk wat in heel europa is toegestaan , handel in wiet wat gewoon te koop is in de steden. Hiervoor de cel is? lachwekkend natuurlijk.

Die man hield gewoon erg van tuinieren en vuurwerk, kan hij ook weinig aan doen.

Volgens mij hebben die celstraffen weinig nut gezien het feit dat de handel alleen maar lijkt toe te nemen. Ik denk dat zware geldstraffen beter zijn tegen handelaren.

Aan de politie dan maar om ze te pakken.

Ik denk juist dat men in nl nog zwaarder moet straffen, of dan wel langer zitten of flink in de portomenee laten voelen zoals bram95 aan geeft.

Juist door zwaarder te straffen kunnen ze het misschien afleren en dat betreft dab niet alleen handel in vuurwerk maar in de breedste zin van het woord mbt strafbare feiten.

@vwstunter, dat het ergens anders legaal is dan pech, we leven in nl. Hier is het illigaal dus strafbaar...

Hogere geld straffen kost meer dan het oplevert dus daar beginnen ze niet aan,of die gene moet aantoonbaar geld hebben.
Je kan wel een groten geld boeten opleggen maar als daar mensen de rest van zijn leven mee bezig zijn om het te innen schiet het niet op.En hij zal toch geld moeten hebben dus moet het op een andere manier binnen komen en dat is weer strafbaar.:D

Back
Bovenaan