Celstraf voor 1500 kilo illegaal vuurwerk boven een paardenstal.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
De-mannen-importeerden-1500-kilo-zwaar-vuurwerk-foto-archief-RTV-Drenthe.jpg

Voor het importeren van 1.500 kilo illegaal vuurwerk is een 34-jarige man uit Klazienaveen veroordeeld tot een jaar cel. Negen maanden hiervan zijn voorwaardelijk.
Hij bracht samen met een 33-jarige man uit Weiteveen het vuurwerk de grens over van Duitsland naar Nederland. De man uit Weiteveen kreeg een werkstraf van 240 uur en een voorwaardelijke celstraf van een maand opgelegd. Een 61-jarige man uit Nieuw-Schoonebeek legde het materiaal bij een kennis in de paardenschuur. Zijn rol was daarmee beduidend kleiner en het bleef voor hem bij een taakstraf van 120 uur.

De zaak kwam aan het licht door een anonieme brief die op 11 september 2018 werd bezorgd bij de gemeentewinkel in Schoonebeek. Een week later namen de agenten een kijkje en stuitten op 130.000 nitraten, 5000 pyro-patronen, bedoeld voor alarmpistolen, die vallen onder de Wet Wapens en Munitie. De partij zou in 2017 al zijn gekocht.

Het Openbaar Ministerie eiste twee weken geleden een celstraf van een jaar voor de man uit Klazienaveen. Die werd eind 2018 ook al veroordeeld voor illegaal vuurwerk. Deze zaak had toen ook meegenomen kunnen worden, vond de rechtbank. Daarnaast hielden de rechters rekening met de zorgelijke gezinssituatie van de man. De straf voor de mannen uit Nieuw-Schoonebeek en Weiteveen kwam nagenoeg overeen met de eis.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/15...-kilo-illegaal-vuurwerk-boven-een-paardenstal

Enige wat ik hierover kwijt wil is dat ik kotsmisselijk wordt van die helden, die anonieme meldingen doen.

Jij had liever gehad dat er geen melding was gedaan ?

Dat is een aanname Laurence en die zijn.. je kent het wel. Als je dan een melding doet, wees dan zo grote man of vrouw om dat in elk geval niet via de anonieme klikspaan lijn te doen.

Mijn mening is hierop niet alleen gebaseerd op vuurwerk gerelateerde meldingen. Gewoon in het algemeen.

Dat is een aanname Laurence en die zijn.. je kent het wel. Als je dan een melding doet, wees dan zo grote man of vrouw om dat in elk geval niet via de anonieme klikspaan lijn te doen.

Mijn mening is hierop niet alleen gebaseerd op vuurwerk gerelateerde meldingen. Gewoon in het algemeen.

Ironisch, waarom gebruik jij dan niet je echte naam als je account ?

Je maakt dus zelf ook gebruik van annonimiteit om vervolgens anderen voor laf uit te maken als zij dat ook doen.

Ironisch, waarom gebruik jij dan niet je echte naam als je account ?

Je maakt dus zelf ook gebruik van annonimiteit om vervolgens anderen voor laf uit te maken als zij dat ook doen.

Lekkere vergelijking, een nickname met anoniem een melding doen voor vuurwerk. Je slaat de plank volledig mis.

Maar natuurlijk, door singleshots er uit te halen zal dit natuurlijk ook minder vaak voorkomen. Want als de jeugd geen goede singleshots kan krijgen gaan ze natuurlijk niet overstappen op nitraten, ben je mal. Dan gaan ze natuurlijk aan de knalerwten.

Niet echt want beiden gaat op het annoniem blijven.

Dus je slaat zelf de plank mis.

In de ene geval gaat het over een persoon die kletst op een forum
En de andere gaat over een melding over een wetsovertreding wat dus de handhaving doet oproepen

Zit wel een degelijk verschil in :p

In de ene geval gaat het over een persoon die kletst op een forum
En de andere gaat over een melding over een wetsovertreding wat dus de handhaving doet oproepen

Zit wel een degelijk verschil in :p

Maar beiden willen annoniem blijven. Het is een aanname dat lafheid er mee te maken heeft.

Man man, wat een toevoeging aan de discussie...

Nee jij gooit hoge ogen met bepaalde berichten qua toevoegingen. Sommige van jou zijn meer om een negatieve discussie uit te lokken, en je maakt ze bewust om mensen aan te vallen. Zal blij zijn dat het weer januari is, want van dat moment tot september lezen we je gelukkig nauwelijks :angel:

Haha Laurence het is pas september, kun je je nog even inhouden.
We moeten nog wat maandjes hier op het forum met zijn allen.
Wordt nog wat anders he.
Tja ik ben niet diegene die het op de man probeert te spelen

Nee jij gooit hoge ogen met bepaalde berichten qua toevoegingen. Sommige van jou zijn meer om een negatieve discussie uit te lokken, en je maakt ze bewust om mensen aan te vallen. Zal blij zijn dat het weer januari is, want van dat moment tot september lezen we je gelukkig nauwelijks :angel:

Ik reageer tenminste inhoudelijk ipv slappe oneliners.

Tevens ben ik hier hele hele jaar zoals je aan mijn post historie kan lezen.

Raar forum hier waar mensen die van mening zijn dat het annoniem melden van een strafbaar feit een laffe daad is worden verdedigd. En zijn genoeg redenen die niks met lafheid te maken hebben om iets annoniem te melden.

wellicht dat het mijn persoonlijk raakt omdat ik zelf eens voor zo'n situatie heb gestaan.

Ik vind het gewoon ironisch dat iemand die vanuit de annonimiteit achter zijn Nick name die mening zo verkondigd.

Om het nog even ontopic te maken...

Volgenmij zijn we hier grotendeels tegen illegaal vuurwerkhandel en zouden melding ervan waar de politie wat mee kan juist positief ontvangen moeten worden.

Mensen laf gaan noemen om die handeling werkt dan contraproductief.
Voor hetzelfde geld leest iemand dat en bedenkt ie zich waardoor er weer een kartonnetje cobras bij raddraaiers terecht komt.

Hypothetisch dan hè

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan