Cel geëist voor honderden kilo’s vuurwerk

ylke

VWC lid
Cel geëist voor honderden kilo’s vuurwerk

HOOGVLIET - “Illegale vuurwerkhandel is lucratieve business”, zegt de aanklager onlangs tijdens de rechtszaak tegen Rotterdammer Alexander van der M. (28).

Dat ‘de vuurwerkgek’ de voor niet-professionals levensgevaarlijke knallers alleen voor eigen gebruik had en ‘een beetje’ verkocht om dat te financieren, gaat er bij de officier van justitie niet in. Buurtbewoners hadden gezien dat de verdachte december vorig jaar dagelijks klanten ontving in de garagebox aan de Stolpmand in Hoogvliet. Bij een inval trof de politie in de onder drie woningen gelegen garage ruim 295 kilo illegaal vuurwerk. Daaronder mortierbommen met de slagkracht van handgranaten, lawinepijlen en signaalraketten. Ook in de auto van de moeder van de Rotterdammer en bij hem thuis zijn hoeveelheden vuurwerk gevonden, dat alleen door deskundigen afgestoken mag worden. Bij zijn aanhouding voor de Hoogvlietse garage, verkocht Alexander net een partijtje aan een vriend. Uit sms-berichten blijkt dat hij dagelijks naar de vuurwerkhandel in België rijdt om zijn voorraad verboden explosieven op peil te houden. “Ik heb 90.000 kilo, dus ik moet voorzichtig doen”, pocht hij via de mobiel. En hij vertelt deel uit te maken van een bende. Op zijn mobieltje ‘stoere’ foto’s van de verdachte met de handen vol bankbiljetten. Bij zijn aanhouding had de eerder voor openlijke geweldpleging, diefstal en verboden vuurwerkbezit veroordeelde werkloze 4.400 euro ‘handelsgeld’ op zak. De waarde van de voorraad was zo’n 5000 euro. “Toch veel geld voor iemand met een uitkering”, reageert de rechter. De aanklager eist tegen de vermeende vuurwerkhandelaar een celstraf van een jaar, waarvan de helft voorwaardelijk. Uitspraak over twee weken.

Bron

Dat deze persoon een uitkering vangt is in dit geval natuurlijk onterecht. En ga er dan ook maar van uit dat hij het een en ander terug zal moeten gaan betalen. Ook vind ik het erg dom dat deze persoon via telefoon zo veel prijs heeft gegeven. Les nummer 1 is toch wel dat je never nooit te veel van je zelf prijs moet geven. Foto's van stapels geld, en bluf smsjes als ik heb 90.000 kg is in mijn ogen dus vragen om problemen. Ook snap ik niet dat hij zijn handel gewoon thuis opgeslagen had liggen. Erg lomp

Ondanks dat heb ik me wel weer erg kwaad zitten maken om de media. Uitspraken als de kracht van een handgranaat fokken mij toch altijd weer op. Ook vind ik het erg kansloos en triest dat "vuurwerkgek" tussen haakjes word aangehaald. Alsof we een stel idioten zijn die niet goed bij hun hoofd zijn.
Zit nu al weer op te kijken tegen de laatste weken van het jaar. Want ga er maar weer van uit dat diverse kranten,media sites etc weer volle bak hun gal zullen gaan spugen, en dat de kranten weer vol onjuistheden zullen gaan staan. Lang leven de media!

Ach zijn uitkering pakken ze toch niet af daar gaat hij een regeling voor krijgen tientje per maand(knuffelstraf).die handgranaten praat word ik net als jij ook moe van,maar een opslag als deze ben ik blij van dat het is opgerold zo midden tussen de mensen.ben trouwens niet tegen vuurwerk ook niet dit spul ,als dit bv in een schuur bij bv een boer op het platteland had gelegen had je me niet gehoord.

ik snap ook niet dat zijn directe omgeven dat goed vond .
mijn familie had me al gelijk voor gek verklaart

Chappie jij bent zeker ook zo'n persoon die elke dag op nieuwssites reageert met dit soort uit de lucht gegrepen standaard zinnetjes?

Snap deze reactie eerijk gezegd niet.Het enige wat hij aanhaalt is het opslaan van 295 kg vuurwerk (waaronder 1.1 spul)onder drie woningen. Er zijn mensen op dit forum actief die bij zo'n media bericht op alles lopen te zeiken. En het schijnheilige boontje uithangen, terwijl ze zelf ook zeker niet heilig zijn.
Waaronder iemand wiens naam ik de laatste tijd gelukkig weinig tot niet meer tegen ben gekomen :D

Uitkering afpakken voor 100% lijkt mij wel op zijn plaats.

En dan? Gaat die leven van de lucht? Dan doet die weer beroven, openlijke geweldpleging en andere strafbare feiten. Opsluiten? Kost meer geld dan die uitkering.

Dit soort jongens zijn niet helemaal helder in hun bovenkamer. Die hebben mensen nodig die ze een beetje temperen. Begeleid wonen of iets, of een psychiater om met hem te praten waar die mee bezig is. Niet zo zeer voor de vuurwerkhandel maar de andere zaken die hij deed. Beetje raar dat dit zwaar wordt aangerekend terwijl openlijke geweldpleging en diefstal mij zwaarder in de oren klinken

Snap deze reactie eerijk gezegd niet.Het enige wat hij aanhaalt is het opslaan van 295 kg vuurwerk (waaronder 1.1 spul)onder drie woningen. Er zijn mensen op dit forum actief die bij zo'n media bericht op alles lopen te zeiken. En het schijnheilige boontje uithangen, terwijl ze zelf ook zeker niet heilig zijn.
Waaronder iemand wiens naam ik de laatste tijd gelukkig weinig tot niet meer tegen ben gekomen :D

Ik denk het eerste zin: AFPAKKEN VAN UITKERING

Dat is een rechts ondoordachtige zin die alle PVV aanhangers direct roepen als er iemand met uitkeringsfraude in beeld komt.

Ik denk het eerste zin: AFPAKKEN VAN UITKERING

Dat is een rechts ondoordachtige zin die alle PVV aanhangers direct roepen als er iemand met uitkeringsfraude in beeld komt.
Niet dat het jou wat aangaat maar pvv dus niet,maar die opmerking van jou komt zeker uit de pvda hoek lekker laten frauderen en de rest van werkend nederland ervoor laten opdraaien misschien kunnen we hem nog een extra toelage geven kan die zijn zaken nog wat uitbreiden

Niet dat het jou wat aangaat maar pvv dus niet,maar die opmerking van jou komt zeker uit de pvda hoek lekker laten frauderen en de rest van werkend nederland ervoor laten opdraaien misschien kunnen we hem nog een extra toelage geven kan die zijn zaken nog wat uitbreiden

Frauderen? Vriendjespolitiek? VVD?!!?!?!?

Als het economisch zo goed zou gaan, waarom moeten mensen zich dan beroepen op dit soort praktijken om in levensonderhoud te voorzien? Staat volgens mij behoorlijk los van rechts of links. Enige partijen die hier wel nadrukkelijk mee bezig zijn, zijn partijen met extreem links of extreem rechts imago. Voer voor onze vriend.

Laten we nou niet de politieke tour op gaan, dat heeft in mijn ogen niks met dit media bericht te maken haha.
Feit blijft wel dat deze persoon eigelijk geen uitkering nodig had, omdat hij met zijn handeltje genoeg geld verdiende om in zijn levensonderhoud te voorzien. Mij intereseerd het verder geen fuck, maar ik denk wel dat de rechter zo gaat oordelen, en dat hij dus het een en ander terug zal moeten gaan betalen.

Laten we nou niet de politieke tour op gaan, dat heeft in mijn ogen niks met dit media bericht te maken haha.
Feit blijft wel dat deze persoon eigelijk geen uitkering nodig had, omdat hij met zijn handeltje genoeg geld verdiende om in zijn levensonderhoud te voorzien. Mij intereseerd het verder geen fuck, maar ik denk wel dat de rechter zo gaat oordelen, en dat hij dus het een en ander terug zal moeten gaan betalen.

Jij snapt het! Tis soms zo jammer dat sarcasme of ironie zo moeilijk af te lezen is bij geschreven berichten :(

Wel grappig eigenlijk deze discussie. Het gaat vooral om geld. Niet om 'veiligheid'. Dat wordt toch ook al jaren beweerd van die idiote eisen voor importeurs en winkeliers? Zogenaamd om Nederlandse burgers veiligheid te bieden, maar in feite een verkapte vorm van mensen geld uit de zak kloppen.

Jij snapt het! Tis soms zo jammer dat sarcasme of ironie zo moeilijk af te lezen is bij geschreven berichten :(

Wel grappig eigenlijk deze discussie. Het gaat vooral om geld. Niet om 'veiligheid'. Dat wordt toch ook al jaren beweerd van die idiote eisen voor importeurs en winkeliers? Zogenaamd om Nederlandse burgers veiligheid te bieden, maar in feite een verkapte vorm van mensen geld uit de zak kloppen.
Tja als je toch over veiligheid begint wat ik al eerder had aangehaald blijkt dat de meesten hier het toch niet zo belangrijk vinden,omdat ze er misschien zelf niet naast wonen.dan moet je niet zeuren of je bent een vuurwerkhater etc.je mag het ook niet hebben over dat iemand op grote schaal de boel oplicht terwijl hier genoeg leden op vwc smorgens hun nest uitmoeten om geld te verdienen niet alleen voor vrouw en kinderen maar ook nog eens voor deze kl00tzak.

Tja als je toch over veiligheid begint wat ik al eerder had aangehaald blijkt dat de meesten hier het toch niet zo belangrijk vinden,omdat ze er misschien zelf niet naast wonen.dan moet je niet zeuren of je bent een vuurwerkhater etc.je mag het ook niet hebben over dat iemand op grote schaal de boel oplicht terwijl hier genoeg leden op vwc smorgens hun nest uitmoeten om geld te verdienen niet alleen voor vrouw en kinderen maar ook nog eens voor deze kl00tzak.

Je komt ook je nest uit om het loon van Mark Rutte te bekostigen. De grootste incompetente uitkeringstrekker van Nederland op dit moment. Vind je dat wel het geld waard dan? :p

Kortom: het is crisis. Mensen griepen momenteel om alles dat niet in het straatje past. Maakt ongetwijfeld deel uit van het wereldbeeld dat nu heerst.

Je komt ook je nest uit om het loon van Mark Rutte te bekostigen. De grootste incompetente uitkeringstrekker van Nederland op dit moment. Vind je dat wel het geld waard dan? :p

Kortom: het is crisis. Mensen griepen momenteel om alles dat niet in het straatje past. Maakt ongetwijfeld deel uit van het wereldbeeld dat nu heerst.
Oh dus rutte is een eikel dus mag de rest ook wel doorgaan met stelen is dat een beetje de strekking??das een beetje te slap zelf voor jou.het lijkt wel een kleuterklas waar joopie jaapie of keesie tegen de meester zegt ik was het niet alleen hij zei ook wat.

@Fric,

Ik ben een econometrist(quand), ik ben straks miss wel jouw pensioenbeheerder. Het is ons wel bekend dat de gepensioneerde/premiebetaler niet geheel geïnformeerd is over de kwaliteit van het Nederlandse pensioenstelsel. Wij hebben het beste stelsel van de Wereld, op papier is miss Noorwegen wel beter, maar Noorwegen heeft heel veel geld uit de olie/gasbaten in zijn collectieve fondsen gestopt. Er wordt niet gegokt(>50% kans op verlies) met pensioengeld. En wanneer je het niet eens bent met de beloning van de kundige mensen die met jouw pensioengeld beleggen dan kan dat alleen via de politiek worden opgelost, met zeker gevolg voor jouw pensioenpremie/uitbetaling. Dikke doei en nu ontopic xD

Oh dus rutte is een eikel dus mag de rest ook wel doorgaan met stelen is dat een beetje de strekking??das een beetje te slap zelf voor jou.het lijkt wel een kleuterklas waar joopie jaapie of keesie tegen de meester zegt ik was het niet alleen hij zei ook wat.

Volgens mij snap je mij niet helemaal. Tis en blijft crisis. Dan klagen mensen sneller dan anders. Wat nu diefstal genoemd wordt van de burgers, noemen ze in economisch goede tijd een passend salaris. Zo krom is het nu eenmaal. Denk dat dit allemaal te maken heeft met het gebruik van internet. Waar je 15 jaar terug geen weet van had, ligt nu zo voor je open. Eigenlijk best wazig als je daar over na denkt allemaal.

Vermoeiend dus. Tijd voor het weekend :wink:

Back
Bovenaan