Capelse burgemeester waarschuwt voor fout vuurwerk

moontan

VWC lid
Capelse burgemeester waarschuwt voor fout vuurwerk

Burgemeester Koen van Capelle aan den IJssel waarschuwt jongeren en hun ouders voor de gevaren van illegaal vuurwerk. Door de politie zijn verschillende soorten 'fout' vuurwerk bij controles gevonden. Dit vuurwerk komt vaak uit Oost-Europa, China of België en mag vanwege grote veiligheidsrisico's niet in Nederland worden geïmporteerd. Begin november verloor een 14-jarige Capelse jongen zijn hand bij het afsteken van vuurwerk. Burgemeester Koen: ,,Uit dit nare incident blijkt opnieuw dat vuurwerk je leven ingrijpend kan veranderen. Ik roep ouders daarom op oplettend te zijn en de gevaren van vuurwerk bij hun kinderen onder de aandacht te brengen. Spelen met gevaarlijk vuurwerk kan heel ernstige gevolgen hebben.''

http://www.maasstadpers.nl/berichten-online/capelse-burgemeester-waarschuwt-voor-fout-vuurwerk

Hier krijgt tenminste niet het vuurwerk de schuld maar de regelgeving en "verkeerd omgaan met" door personen. Als de tekst letterlijk geciteerd is weet die burgemeester tenminste wel hoe het zit.

Ergens vind ik het erg grappig om wat woorden te vervangen. Dan krijg je opeens een totaal andere indruk van het artikel:
Capelse burgemeester waarschuwt voor foute sporten

Burgemeester Koen van Capelle aan den IJssel waarschuwt jongeren en hun ouders voor de gevaren van gevaarlijke sporten. Door de politie zijn verschillende soorten 'foute' sporten bij controles gevonden. Deze sporten komen vaak uit Oost-Europa, China of België en mogen vanwege grote veiligheidsrisico's niet in Nederland worden beoefend. Begin november verloor een 14-jarige Capelse jongen zijn gezichtsvermogen bij het hockeyen toen er een bal in zijn oog kwam. Burgemeester Koen: ,,Uit dit nare incident blijkt opnieuw dat topsport je leven ingrijpend kan veranderen. Ik roep ouders daarom op oplettend te zijn en de gevaren van sport bij hun kinderen onder de aandacht te brengen. Beoefenen van gevaarlijke sporten kan heel ernstige gevolgen hebben.''

Op de een of andere manier zie je dergelijke berichten nou nooit in de krant.

Ergens vind ik het erg grappig om wat woorden te vervangen. Dan krijg je opeens een totaal andere indruk van het artikel:

Op de een of andere manier zie je dergelijke berichten nou nooit in de krant.

tja hoe grappig het ook is blijft dit wel waar ja . :rolleyes:
want je hebt bepaalde sporten waar je zeker een verhoogde kans hebt om wat op te lopen .
en ja daar hoor je niks over nee .
maar wat de origienele versie betreft zitten we wel in de tijd van het jaar waar het onderwerp weer aan bod komt .
en aan ieder stukje vuurwerk kleeft een bepaalde risico of het nou legaal of ilegaal is .
ik vindt het al een hele verbetering dat ze het hier niet over bommen en granaten hebben maar over fout vuurwerk .
want uit wettelijk oogpunt is vuurwerk uit BE niet toegestaan

Back
Bovenaan