Buurt Kerkrade gewekt door explosies

moontan

VWC lid
Buurt Kerkrade gewekt door explosies

KERKRADE (ANP) - Talloze mensen in Eygelshoven, gemeente Kerkrade, zijn in de nacht van zaterdag op zondag gewekt door een serie hevige explosies. Bij de politie kwamen nogal wat klachten binnen. Het bleek te gaan om explosies van professioneel vuurwerk, zo meldde de politie zondagochtend.

De politie heeft een gebied afgezet rond de Laurastraat, waar het vuurwerk werd afgestoken. Een deel ervan is niet ontploft. Het Explosieven Opruimingscommando (EOC) is onderweg om het resterende vuurwerk onschadelijk te maken.

Het gaat volgens de politie om een grote hoeveelheid zeer explosief vuurwerk in mortieren, die met een elektrische ontsteking moet worden afgestoken.

Niemand raakte gewond. Wie het vuurwerk heeft afgestoken, is onbekend.

http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/...20/Buurt-Kerkrade-gewekt-door-explosies.dhtml

Het waren zeker allemaal oude mensen die geen leven hadden? Want ik verzeker je, elke tiener die zal dit geweldig vinden. Dramatisch dat de EOC erbij moest komen. Steek het ergens af of gooi er water over was genoeg toch?

als er al iemand een filmpje van heeft, bijv van youtube ofzo.
Lijkt me het verstandiger om dat niet te posten...

Waarschijnlijk een trouwerij of verjaardag waarbij iemand een beetje vuurwerk af wilden schieten maar dus niet allemaal is afgegaan, beetje onverantwoord om het dan te laten staan als het niet is afgegaan, als de verkeerde persoon dat aantreft kunnen er grote ongelukken gebeuren.
Maar om nou weer het EOD erbij te halen dat is echt Nederland.
In landen als Spanje en Italie sjouwen ze met die dingen rond met een sigaar in de bek en hier word zowat een hele woonwijk ontruimd voor een paar bommetjes.

Paniek na explosies in Eygelshoven

Rond het Laurapark in Eygelshoven is zaterdagavond paniek ontstaan toen omwonenden plotseling harde klappen hoorden en lichtflitsen zagen.
Eygelshoven
Van onze verslaggeefster

Onbekenden hadden professioneel vuurwerk in het Laurapark aangestoken. Een van de ladingen vuurwerk was in een boomkruin terechtgekomen en had bij de ontploffing zo'n harde klap veroorzaakt, dat bij tal van huizen de ruiten in de sponningen trilden.
Politieagenten zagen in het park bij een aantal stellages geschrokken en boze buurtbewoners staan. Op de stellages waren diverse buizen bevestigd en omdat kennelijk niet alle buizen tot ontploffing waren gebracht, moesten de aanwezige mensen op last van de politie het park verlaten. Omwonenden werd verzocht om naar hun huizen te gaan en ramen en deuren te sluiten.
De politie had het Explosieven Opruimingscommando uit Cullemborg al gebeld. Maar toen bleek dat alle buizen toch leegwaren, heeft de politie de deskundigen uit Cullemborg weer afgebeld.
Tijdens buurtonderzoek werden op de hoek Laurastraat / Pierrestraat nog enkele buizen en ander materiaal aangetroffen. Wie verantwoordelijk is geweest voor het afsteken van het vuurwerk, is nog niet bekend. De laatste weken zijn onder meer in de Kerkraadse wijk Heilust diverse meldingen van vuurwerkoverlast gedaan.

http://www.limburger.nl/article/20090920/REGIONIEUWS05/928920060/1008

duur grapje zo, ben je gelijk je buizen ook kwijt.
Maar ik zie dit gewoon maar als kattekwaad van een stelletje jongelui.
zo slopen niets, ze maken die buizen nog vast ook.
Het eenige is dat ze overlast veroorzaken. Maar als je daar bij gaat nadenken dat er oude mensen kunnen wonen die zich helemaal het apenzuur schrikken, is het ook weer niet goed te keuren.

ja waarschijnlijk een showtje gemaakt door wat buurtbewoners die niet goed na hebben gedacht aan de gevolgen voor de buurd!
wel hebben ze na gedacht over de lokatie,(een park met ruimte)
en lees dus nu dat WEL alles is af gegaan.
werd eerst anders bericht

Hehehe ik kijk er niet raar van op als het gewoon nog kaarsen zijn geweest ahahha.

Ja typisch Nederland, van een Mug een Olifant weten te maken, staan ze onbetwist op Nr1!

Paniek na explosies in Eygelshoven

Onbekenden hadden professioneel vuurwerk in het Laurapark aangestoken. Een van de ladingen vuurwerk was in een boomkruin terechtgekomen en had bij de ontploffing zo'n harde klap veroorzaakt, dat bij tal van huizen de ruiten in de sponningen trilden.

als ik dit zo lees denk ik niet dat ze goed hebben nagedacht; hoe krijg je anders een shell in een boom geschoten? ondanks dit alles kan ik er wel om lachen; je zou lekker liggen te slapen en ineens krijg je een vuurwerkshow 'cadeau'. daar kan je mij altijd voor wakker maken :D

Kerkrade is mijn stad :D
Maar waar ze dit hebben gedaan,
was helaas aan de andere kant van Kerkrade :sad:
Maar hier bij mij in de buurt is er deze maand ook al vaak in de avond wat knallen te horen :)

ik heb vernomen dat er ook een 24" luso in beslag is genomen...

ook heb ik ooit eens vernomen dat vanaf 8" het EOD hoe dan ook komt, maar in dit verhaaltje zijn zij afgebelt???

Omdat de mortieren toch leeg bleken te wezen. Maar inderdaad 8 inch is geen kleine shell!:shocked: Wel dom dat ze meteen EOD bellen en niet eerst kijken of er nog shells in de mortieren zitten:bonk:

Back
Bovenaan